Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wimp/Spotify via USB I egolf

Startet av Ingemar, tirsdag 20. januar 2015, klokken 19:16

« forrige - neste »

Foremost

Kan noen med 2016 modell & MIB2 bekrefte at det går an å koble iPhone til bilen med en kabel?

Knoffen

Sitat fra: Foremost på søndag 23. august 2015, klokken 12:19
Kan noen med 2016 modell & MIB2 bekrefte at det går an å koble iPhone til bilen med en kabel?

Det virker, søk på "Carplay" i forumet. Men ikke alle kabler virker, noen uorginale kabler er bare for lading og ikke datatrafikk.

iGolf

Sitat fra: Foremost på søndag 23. august 2015, klokken 12:19
Kan noen med 2016 modell & MIB2 bekrefte at det går an å koble iPhone til bilen med en kabel?

Det funker, du må slå på siri og carplay i restriksjoner.

Morti_s

Sitat fra: Foremost på søndag 23. august 2015, klokken 12:19
Kan noen med 2016 modell & MIB2 bekrefte at det går an å koble iPhone til bilen med en kabel?

fungerer helt fint, spotify, google maps osv osv..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

DonNorman

Hei
Jeg har i lengre tid irritert meg over dette problemet, og i forbindelse med at jeg hadde bilen på verksted, fikk jeg en vanlig golf, med standard lyd system. Der koblet jeg inn kablen fra min iPhone 6 for å lade, og tror du ikke den automatisk begynte avspilling (Bluetooth var av..). Jeg kunne spille av både SoundCloud og Spotify med albumcover, rattbetjening etc.

Dette har også vært situasjonen i alle nyere biler jeg har kjørt i det siste (kjører mye leiebil i jobben), og da er de fleste av betydelig billigere varianter en min e-golf fra 04-2015...

Det er jo helt for jævlig at toppmodellen (når det kommer til lyd systemet) ikke har denne støtten, mens de rimeligere versjonene (standardversjonen) funker som bare det.


np

Jepp, for dårlig. Til alt overmål funker visst dette på svenske biler (som hadde iphoneopsjon på 2015 modellene). Så dette kan være resultat av en innkjøper på Møller som ikke hadde en så bra dag når 2015 modellen ble spec'et.  :-[

(Som nevnt over, funker fint i 2016.)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

alagerqv

Jeg har en e-Golf lånebil mens min er på verksted for å unngå vann i bakluka ved regn, og den har ikke Discover Pro, men vanlig radio/navi.
Antar den kan være en 2016 modell? Reg EL66xxx. På den ser kontaktene helt like ut som på min 2015 med Discover Pro, ikke noe spesialopplegg synlig, og på den kan jeg spille både WiMP, vanlig MP3 osv med albumgrafikk uten problemer.

Har også testet litt med BT, og ikke opplevd knitring der heller, slik jeg stadig opplever på min...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA