Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wimp/Spotify via USB I egolf

Startet av Ingemar, tirsdag 20. januar 2015, klokken 19:16

« forrige - neste »

Jaro

Sitat fra: poskare på fredag 13. mars 2015, klokken 06:55
Ikke fått tilbakemelding fra de enda, men har en sterk mistanke om at det måtte monteres på fabrikk, og ikke mulig å ettermonterte. Ingenting er selvsagt umulig, men det kommen an på viljen til Møller, så er spent på svaret.
Det sannsynligvis bare tull (at det skal være et option på dette fra fabrikk).  Jeg har sjekket på flere forum i det store utland også, og det er ingen som har overføring via USB med iPhone 5 eller 6.  Det er for øyeblikket ikke noen mulighet for iPhoner med Lightning-kabel (den til Iphone 5/6), men det fungerer derimot utmerket med den gamle 30-pin kabelen.  Dette er min egen erfaring også.
Vi får håpe at VW og Apple kan prate sammen slik at de løser dette for oss.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

alagerqv

Jeg ble skuffet over at det ikke funker med lyd via USB kabel til min iPhone 5S. Det funker jo fint i den gamle Leaf'en og min 2012 Sharan (med 30-pin til lightning adapter)...

Er det noen som har hørt om dette er noe som blir fixet?

poskare

Jeg har en 4S liggende som jeg har testet, med gammel kabel men med IOS8, og den fungerer ikke... :(

hottentott33

Jeg poster linken her også, da det kanskje var litt off-topic i forhold til resten av tråden der jeg også postet den.

http://www.volkswagen.no/no/models/golf/hoydepunkter.html#/flash=0bca798a73f24921a77b4351ccb7dfd2@Infotainment%2Blayer679e127e0ccdefe27fea633d4e94a340

I reklamen her står det jo soleklart at det skal funke bra med USB-streaming fra Iphone og jeg vet ikke hva, og attpåtil kunne styre alt fra infotainment-enheten.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jan-c

Sitat fra: hottentott33 på mandag 16. mars 2015, klokken 16:21
Jeg poster linken her også, da det kanskje var litt off-topic i forhold til resten av tråden der jeg også postet den.

http://www.volkswagen.no/no/models/golf/hoydepunkter.html#/flash=0bca798a73f24921a77b4351ccb7dfd2@Infotainment%2Blayer679e127e0ccdefe27fea633d4e94a340

I reklamen her står det jo soleklart at det skal funke bra med USB-streaming fra Iphone og jeg vet ikke hva, og attpåtil kunne styre alt fra infotainment-enheten.

I konfiguratoren til en fossil-Golf står det følgende på ekstrautstyr:
"Media-in med iPod/iPhone-adapterkabel kr. 1.000,-"
Jeg har ikke sette denne tilgjengelig på e-Golf.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

hottentott33

Sitat fra: jan-c på mandag 16. mars 2015, klokken 17:20


I konfiguratoren til en fossil-Golf står det følgende på ekstrautstyr:
"Media-in med iPod/iPhone-adapterkabel kr. 1.000,-"
Jeg har ikke sette denne tilgjengelig på e-Golf.

Du har et godt poeng. For i den svenske konfiguratoren får du dette tilvalget på e-Golf. For meg virker det faktisk ut som en glipp at dette ikke er med som tilvalg hos e-Golf i Norge.

http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/configurator.html#n
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

poskare

Kan jo ikke være noe hokuspokus å ettermontere dette.... Skulle hatt en intern kontakt i Møller for å få tak i delenummer o.l.

Molteni

Sitat fra: hottentott33 på mandag 16. mars 2015, klokken 20:53
Sitat fra: jan-c på mandag 16. mars 2015, klokken 17:20


I konfiguratoren til en fossil-Golf står det følgende på ekstrautstyr:
"Media-in med iPod/iPhone-adapterkabel kr. 1.000,-"
Jeg har ikke sette denne tilgjengelig på e-Golf.

Du har et godt poeng. For i den svenske konfiguratoren får du dette tilvalget på e-Golf. For meg virker det faktisk ut som en glipp at dette ikke er med som tilvalg hos e-Golf i Norge.

http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/configurator.html#n

Ser ut til å være et valg i Danmark også: http://www.volkswagen.dk/content/medialib/vwd4/dk/e-golf0/e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/detailprisliste_volkswagen_f01_egolf_01-10-14_10-03.pdf
'21 TM3 LR
'18 S75D FSD Solgt
'15 eGolf Solgt

Lassen

Ser på GTEen at når en velger discover pro så kan en velge usb interface for ipod/iphone kostnadsfritt ellers så koster det 1000kr. Ser ut at du faktisk er nødt til å velge det da, men selger burde opplyst om det når en valgte bestilte bilen. Jeg har ikke krysset av på det på GTEen min, men sendte selger en mail no i håp om at det ikke er for seint å velge!
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

np

Sitat fra: Molteni på tirsdag 17. mars 2015, klokken 09:35
Sitat fra: hottentott33 på mandag 16. mars 2015, klokken 20:53
Sitat fra: jan-c på mandag 16. mars 2015, klokken 17:20


I konfiguratoren til en fossil-Golf står det følgende på ekstrautstyr:
"Media-in med iPod/iPhone-adapterkabel kr. 1.000,-"
Jeg har ikke sette denne tilgjengelig på e-Golf.

Du har et godt poeng. For i den svenske konfiguratoren får du dette tilvalget på e-Golf. For meg virker det faktisk ut som en glipp at dette ikke er med som tilvalg hos e-Golf i Norge.

http://app.volkswagen.se/ihdcc/sv/configurator.html#n

Ser ut til å være et valg i Danmark også: http://www.volkswagen.dk/content/medialib/vwd4/dk/e-golf0/e-golf/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/detailprisliste_volkswagen_f01_egolf_01-10-14_10-03.pdf

Det er jo helt galemattias!? Kan hver enkelt importør velge hvilke options de vil at "sitt land" skal kunne velge i? Da har i tilfelle Møller bommet grovt! Min er ikke i produksjon ennå, må sjekke med selger!
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

torgrand

Hvis ikke Jeg tar helt feil, så kan ikke media-in/iPod  på fossil golf kombineres med discoverer pro...
Så når møller bestemte at alle e-golf skulle ha denne svindyre spilleren, fjernet de kanskje denne muligheten også????

poskare

Denne spilleren støtter dette, men opsjonen som gjør at iPhone støttes fullt ut er ikke et valg når man bestiller bilen... Har ennå ikke fått noe klarhet i om hvorfor valget ikke er der, om ettermontering er mulig osv. Kundeservice svarer ikke på mine henvendelser.
Ber alle om å sende henvendelse om dette, slik at de føler litt press og må gi oss tilbakemelding.

mihkku

Har sendt henvendelse på dette samt sille inn avgangstider / frontrutevarmer via app og får ikke svar. Har sendt 2 purringer! Serviceavdelingen hos forhandler ga meg også lite.

Ettermarked servicen til Møller ødelegger mye av lysten jeg har til å eie en VW. Det irriterer meg at de ikke svarer på kritiske spørsmål som stilles av oss som faktisk har kjøpt biler fra de.

Jeg kan leve med et bra svar, men et svar som "ikke mulig" er ikke bra nok.

Gordon Retriever

Sitat fra: Råde på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:48
Sitat fra: poskare på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:50
Vedr. USB tilkobling av Appleenheter fikk jeg dette svaret fra Møller kundesenter:

"Årsaken til at styring av musikk/telefon via USB ikke fungerer med din er at bilen 
er bestilt med USB uten støtte for Apple."

Jeg svarte at jeg ikke ble forespurt om dette og fant ikke dette som et tilvalg når jeg bestilte bilen. Videre ba jeg om informasjon om hvordan dette kan fikses nå i etterkant.
Hvilket valg i ekstrautstyrslisten mente de da man skulle huke av for?

I den tyske ekstrautstyrslisten finnes det et valg for "USB også for ipod/phone". Koster ca. 70 euro, hvorav mesteparten sannsynligvis er et lisensgebyr til Apple.

Dette valget finnes ikke i norske prislister - noe jeg i alle fall hittil har tolket som at Møller har inkludert iphone-støtte i prisen for norske kunder....


Lassen

Fikk svar fra min selger, men dette er til GTE da:
Eg stilte dette spørsmålet:
"Hei.

Leser litt på elbilforumet angående ipod/iphone kompatibilitet med Discover Pro på egolfene.

Ser på GTEen at det er ett valgmulighet for å krysse av for usb interface for ipod/iphone, det tror eg ikke at jeg har gjort når jeg bestilte.

Er det mulig å legge til dette? Skal være kostnadsfritt når en har valgt discover pro ut i fra konfiguratoren på vw.no."

Og fikk dette til svar:
"Da har jeg fått tilbakemelding på at dette er standard." Han måtte sjekke opp i det, men kom med en kjapp tilbakemelding til meg i løpet av dagen. Så da har iallefall jeg det svart på hvitt om det skulle bli noe trøbbel.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA