Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal Charge Amps snart ta kvelden?

Startet av PNR1A, lørdag 16. desember 2017, klokken 20:57

« forrige - neste »

PNR1A

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 17. desember 2017, klokken 08:12
Sitat fra: PNR1A på lørdag 16. desember 2017, klokken 22:27
Takk, nå er jeg usikker om kabel kan brukes, ikke en gang på 10A. Det hjelper fint lite å klage til senteret. Går det an å bytte støpsel?

Hvorfor det, hvis ingen sier fra og klager så skjer det samme neste og neste og. Har de montert dårlige/billige kontakt eller ikke holdt ting vedlike så bør de dekke laderen din eller så kan du jo true med å ringe lokale myndigheter og si i fra - da får nok pipa en annen lyd...

Da har jeg klagd og fikk forventet svar:

Takk for mail, skjønner at det er veldig kjedelig med ladekabelen din som er ødelagt.

"Vi har undersøkt saken og en elektriker har vært her å sett på uttaket vårt.  Vi kan dessverre ikke se at det er noe feil på våre ladeplasser. Ladeplassene brukes fortsatt og det har ikke vært noen tilfeller med andre kunder som har hatt problemer.  Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med din leverandør og få undersøkt ladekabelen da det ser ut som feilen ligger der."

Vet ikke hva kan jeg gjøre mer. Bortsett fra å bytte støpsel hos jkirkebo :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Ingeniøren

Greit nok, når elektrikeren sier alt er ok så er det vel det, spesielt vis ingen andre har problemer. Kan jo være feil på kabelen din - har du snakket med leverandøren ?

Kanskje like greit å bytte kontakt og bare legge det bake seg.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jkirkebo

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 20. desember 2017, klokken 20:41
Greit nok, når elektrikeren sier alt er ok så er det vel det, spesielt vis ingen andre har problemer. Kan jo være feil på kabelen din - har du snakket med leverandøren ?

Kanskje like greit å bytte kontakt og bare legge det bake seg.

Jeg tipper elektriker neppe har kjørt en 16A belastningstest i en time for å sjekke ;) De fleste andre lader bare på 10A og da er kanskje stikket godt nok.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PNR1A

Bildet av stikkontakt er vedlagt. De fleste lader der på 10A, stemmer det. Mulig noe med min kabel. Selve kabel føles som har noe bobler eller bønner under blå "overtrekk".
Nissan Leaf Nordic 30kWh

jkirkebo

Sitat fra: PNR1A på onsdag 20. desember 2017, klokken 21:48
Bildet av stikkontakt er vedlagt. De fleste lader der på 10A, stemmer det. Mulig noe med min kabel. Selve kabel føles som har noe bobler eller bønner under blå "overtrekk".

Med litt forstørrelse ser man tydelig at plasten rundt pinnene er deformert av varmgang. Denne bør byttes-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

_OE_

Får ikke opp bilder mer... Så det er litt vanskelig å følge med (Android)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


PNR1A

Sitat fra: EV666KM på torsdag 21. desember 2017, klokken 11:43
Får ikke opp bilder mer... Så det er litt vanskelig å følge med (Android)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Samme her når jeg prøver med min Samsung mobil
Nissan Leaf Nordic 30kWh

TB

#22
Gamle bilder på forumet mangler. Nye bilder og vedlegg vises fint på min Android telefon. Bilde av kontakt i denne tråden vises.

Må være logga inn for å vise vedlegg. (Men, det gjeld og for å skrive...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Ingeniøren

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. desember 2017, klokken 23:22
Sitat fra: PNR1A på onsdag 20. desember 2017, klokken 21:48
Bildet av stikkontakt er vedlagt. De fleste lader der på 10A, stemmer det. Mulig noe med min kabel. Selve kabel føles som har noe bobler eller bønner under blå "overtrekk".

Med litt forstørrelse ser man tydelig at plasten rundt pinnene er deformert av varmgang. Denne bør byttes-.

Ser ut som kontakten har sett sine beste dager ja. Men hva hjelper det hva vi mener så lenge elektikkeren er kongen på haugen og senterlederen er en kvinne (rimelig sikkert, og trolig mer opptatt av sminke og hårlakk enn kontakter  :) )
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

PNR1A

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 22. desember 2017, klokken 06:40
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. desember 2017, klokken 23:22
Sitat fra: PNR1A på onsdag 20. desember 2017, klokken 21:48
Bildet av stikkontakt er vedlagt. De fleste lader der på 10A, stemmer det. Mulig noe med min kabel. Selve kabel føles som har noe bobler eller bønner under blå "overtrekk".

Med litt forstørrelse ser man tydelig at plasten rundt pinnene er deformert av varmgang. Denne bør byttes-.

Ser ut som kontakten har sett sine beste dager ja. Men hva hjelper det hva vi mener så lenge elektikkeren er kongen på haugen og senterlederen er en kvinne (rimelig sikkert, og trolig mer opptatt av sminke og hårlakk enn kontakter  :) )
Full treff ang. senterleder Det at de er ikke interessert i sikkerhet er mildt sagt bekymrende. På en av disse plasser er ganske ofte vann (skeiv gulv), folka legger ladere overalt, ikke en krok å henge ladekladd på osv.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

_OE_

Photo_test

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


_OE_

Hmmm ser mine egne bilder i vaffall

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


PNR1A

Tror det er noe med mine bilder, ser de fortsatt ikke i Tapatalk mens strømmåleren din er OK.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA