Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"12 volt batteriet må snart byttes" RETT før innbytte

Startet av Chris Neumann Ruud, tirsdag 24. november 2020, klokken 08:38

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Hei! Våkna opp til kjedelig melding på dashboardet om at 12V batteriet holder på å gjøre seg klar for permanent Juleferie.
Det "morsomme" er at denne bilen skal byttes inn i ny model 3 i god tid før jul (tesla-time) og jeg hadde håpa i det lengste at rakkern ville holde seg på matta i noen skarve uker til, men den gang ei. Peak 2020.

1: Holder 12V'en lenge nok til at jeg får kvitta meg med rakleverket, eller må jeg på verksted.
2: Dersom det holder lenge nok, bør jeg informere Tesla delivery om dette eller går det under det de likevel må sjekke og ordne under klargjøring etter at bilen er mottatt?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Jejl

Vi fikk beskjed av Tesla om at så lenge 12V-varselet lyste konstant, og ikke blinket så hadde batteriet sannsynligvis mange mnd igjen å leve.

Rosstopher

Jeg kjørte en laaang tur når min begynte å lyse, og varselet gikk bort etter hvert. Fikk ikke oppdatert SW mens den lyste. Batteri ble byttet på garanti.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Veggen

Kjørte et halvt år med dette varselet uten problemer for et par år tilbake.

Ampéreson

#4
Jeg er på mitt sjette batteri, bare i 2020 har jeg byttet to ganger. Ingen bakdeler foruten, irriterende feilmelding og at man ikke kan oppdatere SW.

En artikkel fra electrek vdr. fiks:

https://electrek.co/2020/09/15/tesla-fix-dying-12v-batteries-software-update-musk/
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Det er jo sinnsykt ofte!
Vi har byttet en gang på vår 2013, preventivt riktignok etter at laderen ble byttet på garanti for noen år siden. Og på 2015-modellen vår byttet vi i 2017 etter å ha fått melding i displayet. Ut over det har vi faktisk ikke merket noe til denne problematikken.

Har inntrykk av at det varierer veldig fra bil til bil?

Olee

Har ennå ikke byttet på min 2014 modell, gått 150k. Går vel egentlig bare å venter på den feilmeldingen  ::)

Chris Neumann Ruud

180k her og kom akkurat nå med M3 i bestilling. Så poor timing. Men Tesla sa at om jeg ikke fikk ordna servicetime før innbytte så var det bare å si ifra ved levering.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA