Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan emblem flasser - acenta 2014 mod.

Startet av Marius Engel, lørdag 17. januar 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

offpist

#15
Jeg presenterer med dette en løsning på å fjerne den blå folien, Aceton!

Verdt å merke at den også løser opp sort lakk som er inne i bokstavene for "Nissan" så vær forsiktig. Kanskje dekke bokstavene til med noe for å minimere påvirkningen der. (Man kan se A`n ble litt ødelagt men det skal jeg fikse med litt sort lakk senere).
Men utover det så hadde ikke Aceton noen påvirkning på lakken på bilen og heller ikke på chrome under filmen.

Jeg fjernet også alle Zero Emission merkene samt Leaf merket (alle veit jo hvodan en Leaf ser ut).
Lettere å rengjøre og ble mye "cleanere".

Fremgangsmåten med Aceton er som følger, bare fukt en klut eller tørkepapir med Aceton og gnikk samtidig som man forsøker å holde filmen fuktig med Aceton. Og Aceton fordamper så man må stadig ha på litt mer men etter kanskje 10-20 sekunder så begynner den å løse seg opp.. Kan hende man må hjelpe til litt med en negl. Litt pirking for å komme til i hjørner osv men hele prosessen var bare 10 minutter kanskje.

Når man er ferdig så kan det være greit å vaske godt og polere over ladeluken da Aceton er veldig avfettende.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA