Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan emblem flasser - acenta 2014 mod.

Startet av Marius Engel, lørdag 17. januar 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

Marius Engel

Noen som har opplevd at den blå folien på emblemet på ladeluken foran flasser? Hadde hvert finere i chrom enn blå synes jeg, men 50/50 blå/chrom er ikke fint...


PK

Jepp...
Sett det på flere EuroLeafer på jobb...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Elgutt

Har merket det samme på min bil. Kjøpte den ny i november 2014. Jeg tenkte at jeg har gjort noe galt men det eneste jeg kan tenkte på, som kan ha forårsaket det, er høytrykkvasken ved bilvask.

Kjell Leaf

Sitat fra: Marius Engel på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:16
Noen som har opplevd at den blå folien på emblemet på ladeluken foran flasser? Hadde hvert finere i chrom enn blå synes jeg, men 50/50 blå/chrom er ikke fint...
Ja, jeg byttet merket for en uke siden da jeg var inne til 1 år service. Da var nesten halvparten flasset av. Jeg spurte om å få beholde det gamle merket for å prøve å få av det blå dritten, men de måtte sende det inn til Nissan. Neste gang vil jeg sjekke om det kanskje er noen merker fra andre Nissan som passer, de er jo blanke. Det blå drittet er bare på fordi blått er symbol på miljøvennlig, det er jo festet utenpå cromelakken og sitter dårlig. Det kan vel ikke være miljøvennlig å bytte merke en gang i året, eller helst hvert halvår.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

klawrenc

blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

PK

Kan samtidig nevne at min Japan Leaf ikke har dette problemet...  Mulig kun et problem med de som er produsert i England..?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

jiggle

Vår 2014 modell Euro Leaf har samme problemet. Ikke særlig pent nei....
Bergen
Leaf Tekna Euro 2014
Toyota Avensis,D4-D

Daeedor

Jepp , samme feil på våre 2 biler- fikk byttet på garanti. På konas bil gikk all lakken fløyten for 2. gang etter en bilvaskemaskin-sesjon i kulda. Men kun på merket foran.

Så det kan se ut som om kald bil + høytrykk funker dårlig. Merkelig , for merket bak på bilen er like fint.... :-[

DannyRS

Henter frem denne tråden igjen.

Jeg fikk bytta emblem foran pga avflassing for ca halvannet år siden. Da var bilen ett år gammel. Nå har det nye emblemet også begynt å flasse...  :o
Bilen vaskes kun for hånd med vanlige bilpleieprodukter.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Ebe

Pell av resten av den blå lakken, så har du ettt blankt og fint merke :-)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Sele

Det gjorde jeg så nå har jeg et fint blankt emblem som ikke flasser ;D

EV-FTW

Nå har bilen min akkurat passert året, og kjørt 25000 km.
I dag vasket jeg bilen, som vanlig. Vasker den ca 1 gang i uken, for hånd med gode produkter.
Og sannelig har Nissan emblemet fremme staret å flasse på min bil også.
Må være av elendig kvalitet det folie de tar på emblemet.

Jeg får kreve det på garanti, eller bare fjerne alt det blå på emblemet, slik at det blir blankt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

emmha

Sitat fra: Sele på fredag 20. januar 2017, klokken 07:32
Det gjorde jeg så nå har jeg et fint blankt emblem som ikke flasser ;D

Ser att dette er en gammal tråd men håper noen kan gi tips for det. Hvordan går man til väga for att få bort den blå plastfilmen på enklast måte?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sjalabais

Det samne skjer på vår 2012 Leaf. Den blå folien virker egentlig som noe leveringsgreie som skulle ha kommet av med en gang? Jeg har også tenkt å fjerne alle "zero emission"-skiltene og har kjøpt en slik fra Kina:
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA