Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D og tidligere Teslaeie

Startet av Havebigfun, lørdag 17. januar 2015, klokken 21:04

« forrige - neste »

Havebigfun


Også_Øyvind_H

Kjappere enn toget! Takker - disse to blir spennende å følge over tid.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Interessant at profilen mellom S85D og P85D er ulik: tidl S-eiere kjøper ny S og tilsvarende med P/P+
ganske lik er at ca 50 % er nye kjøpere.

Havebigfun


NegativeElectrode

Hmm jeg hadde S i bestilling og endret den til S85D men det alternativet kom etter at jeg stemte at jeg ikke hadde Tesla fra før. Kan man endre stemmer?
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Havebigfun


Også_Øyvind_H

Så langt er det en del flere som går fra P/+ til S enn motsatt vei. Begynner folket å innse at 380 hk er nok...? ;)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D


Trustno1

Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 18. januar 2015, klokken 11:36
Så langt er det en del flere som går fra P/+ til S enn motsatt vei. Begynner folket å innse at 380 hk er nok...? ;)

Er nok ikke ummulig det. Jeg er av de som har P, og vurderte å skrifte til S85D for å få AWD og autopilot. Men når kjerringa insisterte på at vi måtte ha P85D når man først skulle bytte ut, så var ikke jeg vond å be heller   ;D

Også_Øyvind_H

Hehe,

Slikt utilbørlig press hadde nok fått meg til å oppgraderer :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun


Også_Øyvind_H

Status så langt er at det er ca dobbelt så mange P/+ eiere ifht S eiere som oppgraderer til AWD :). Mytene om oppgraderingskåte P'ere lever (kanskje) fortsatt...!

Noen som har statistikk på hvor mange som er solgt og levert av hver type så langt (60, 85, P, P+)? 
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun


GeirHM

Kanskje flisespikking. Men jeg er sikkert ikke den eneste som kunne ha benyttet mer enn en svarkategori. Jeg svarte at jeg ikke hadde tesla fra før. Men i tillegg kunne også svart at jeg hadde en S i bestilling før jeg endret til D.

Forøvrig ville det også ha vært informativt i denne uhøytidelige men interessante undersøkelsen å ha hatt med svarkategorier slik at vi fikk vite mer de som svarer at de ikke hadde tesla fra før. Oppgraderer de fra en annen elbil eller gjør de som meg og vraker en fossilbil?

Jeg har stilt spørsmål om ikke Tesla rydder opp i en samforstand mellom miljøbevegelsen og den etablerte bilbransjen. Altså en aldri formalisert allianse mellom de som vil ha små grønne biler som ikke kan brukes til mer enn å kjøre matpakka til jobb og en bilbransje som ikke ville ha ødelagt markedet for stasjonsvognene sine.

Det hadde vært morsomt å hatt dette med i undersøkelsen. På den andre siden handler ikke dette om denne eller den andre D modellen, men om bilbruken til Teslasjåførene før de fikk sin første TMS.

Havebigfun

Du kan avkrysse at du ikke har hatt tesla og samtidig at du har konvertert liggende bestilling til D-model.

De andre spørsmålene du drøfter er interessante og det har vært flere spørreundersøkelser rund dette bla. fra undertegnende for ca 2 å siden da vi ventet på  bilene etter å ha prøvekjørt de første bilene i landet- mye morsom erkjennelse den gangen- det jeg husker var at miljøvern kom relativt langt bak når grunnene for å kjøpe TMS ble listet opp. Siden har vi hatt ytterlige et rekordår mtp temperatur og jeg tror det har kommet til noen miljøforkjempere  som etterhvert har gitt opp sine andre elbilprosjekter.
Mitt tips er imidlertid at det fortsatt er slik at Tesla appellerer til alle bilister og kanskje spes. de med bensin i blodet. Dette var Teslas og Elons visjon og det var tydeligvis vellykket spesielt med avgiftsfordelingen vi har i Norge.
Jeg tror vi evt må lage nye undersøkelser- denne endrer jeg ikke på- det bli mas nok at jeg dra de stadig frem uten at det foregår diskusjoner. Det er mange som ikke har bestillt D utgave og som -naturlig nok- ikke synes dette er så spennende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA