Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av OBDII port i Nissan Leaf

Startet av Elgutt, lørdag 17. januar 2015, klokken 20:21

« forrige - neste »

Elgutt

Hei,

Jeg har kjøpt ELM327 OBDII Bluetooth adapter for Leaf Spy appen og ønsker å koble den til bilen min .... men .. klarer ikke å finne hvor OBDII porten ligger.
En pdf manual påstår at det skal være rett over venstre kne til føreren ... men jeg ser ikke noe.

Kan noen tipse meg? Er det noe som jeg må åpne?

Takk ;)

lifern

Er et deksel du må vippe ut.
Litt til venstre under rattet.
SVART EUROLEAF 2013

emil

EuroLeaf (2013->) har et lite deksel foran nede til venstre for rattet som må fjernes. 1. gen leaf har den montert under dash på samme sted pekt ned mot gulvet.

Elgutt


gausel

Hei! Er i samme "stadiet" også! Akkurat mottatt dongla. Finner dekslet å prøvde å vippe det ut men det sitter skikkelig godt i ene kanten. Bare å fortsette "brytinga"? Tenker å ta vare på dekslet,det er jo en ny bil.. Det følger med en mini cd. Trenger jeg den? Hva er det på den? Har ikke utstyr for å lese denslags..
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

rohauge

De fleste cd/dvd spillere i datamaskiner kan lese disse mini platene...
Haugesund
2014 Leaf Tekna
2010 Volvo XC60
2018 Leaf i bestilling
2019 MB EQC i bestilling

emil

Sitat fra: rohauge på søndag 18. januar 2015, klokken 20:21
De fleste cd/dvd spillere i datamaskiner kan lese disse mini platene...

Joda, men det er ingen programmer på den plata som er relevant for en Leaf. Det meste er som oftest demo og middels tvilsomt lovlige utgaver av gamle programmer beregnet på diverse fossilbiler.

OBDII på Leaf skal i de aller fleste tilfeller brukes sammen en Android-enhet og da er det LeafSpy fra GooglePlay som er tingen.

Men ja, har man en fossilbil med OBDII kan man via adapteret og en pc med blåtann sikkert få ut litt artig informasjon og eventuellt nullstille enkelte feilmeldinger.

Elgutt

Sitat fra: gausel på søndag 18. januar 2015, klokken 07:50
Hei! Er i samme "stadiet" også! Akkurat mottatt dongla. Finner dekslet å prøvde å vippe det ut men det sitter skikkelig godt i ene kanten. Bare å fortsette "brytinga"? Tenker å ta vare på dekslet,det er jo en ny bil.. Det følger med en mini cd. Trenger jeg den? Hva er det på den? Har ikke utstyr for å lese denslags..

Gausel, klarte du å åpne dekselet uten noen ødeleggelser? Jeg lurte på hvorfor har de lagt den så kjipt å åpnes
Jeg har fortsatt ikke åpnet den.

gausel

Hei! Joda. Spor for skrutrekker nede til høyre. Da vipper du lett ut det hjørnet, fortsett m trekkern mot venstre langs nedkanten å ta i litt så kommer venstre hjørnet. Løs. Da ser du de to klipsene som fester den. Er nok som de fleste andre (nye) "klipsdeksler", sitt litt første gongen.  Blir interresant  å høre om åssn det går m avlesinga. Gikk dritt m meg. Hadde selvfølgelig klart å få dongle i feil versjon. Har v 2.1. Skal være v1.5  trur jeg at jeg har skjønt :-\. Men akkurat det temaet finnes det vel en egen tråd for innpå her..
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA