Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

nortrahof

Det jeg ikke forstår er at min første DS i Stavanger sa at jeg skulle få en regning minst 4 uker før levering. Jeg skiftet for en del uker siden til Drammen, da det passer bedre med kommunikasjoner.
Nå er vi i leveringsmåneden for min bil og fortsatt ingen faktura. Bilen ble ferdig rundt månedsskifte jan/feb. og har siden stått i transitt.
Nå lurer jeg på om første DS har feil mht. faktureringstid - eller om levering i mars ikke går som de sier?
"Nye DS" har gjort seg utilgjengelig for tiden. (Det er for dårlig!)

En annen ting, er at prisen for levering i Stavanger og Drammen er lik. Tesla tar ingenting ekstra for å levere i Stavanger, selv om bilene må interntransporteres i Norge. Henting i Drammen må da være billigere, da man unngår denne transporten. Det koster for andre bilmerker NOK 2-3000. - Får vi som henter bilene i Drammen godskrevet disse pengene f.eks. i form av tilleggsutstyr?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

elbilen

Dette blir feil fokus!
Så flott at Tesla gir gratis frakt til Stavanger eller andre service center i landet.
Kan ikke forvente at de skal gi deg utstyr for noe de ikke tar betalt for.
TMX #462sig og #2582
TMS85D 790xx
TMX60D
TMSP90D
Ioniq 2018

Sandvika

Sitat fra: nortrahof på mandag 02. mars 2015, klokken 10:53
En annen ting, er at prisen for levering i Stavanger og Drammen er lik. Tesla tar ingenting ekstra for å levere i Stavanger, selv om bilene må interntransporteres i Norge. Henting i Drammen må da være billigere, da man unngår denne transporten. Det koster for andre bilmerker NOK 2-3000. - Får vi som henter bilene i Drammen godskrevet disse pengene f.eks. i form av tilleggsutstyr?

Du vil kompenseres for at Tesla har en policy om ikke å belaste for transport som du velger ikke å bruke?
Jeeeez  :o

Når det er sagt, er kanskje ikke helt far fetched at med de store leveransene som er ventet inn i de kommende ukene at man har chartret egen båt til vestlandet...

Fastlane83

2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

turfsurf

Sitat fra: Fastlane83 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:31
Jada! Teslafabrikken bygger nå din Model S!

Er nok optimaliseringen av produktlinjen som slår til :) Min rykket frem litt, fra sent mai til mai. Tror dog fremdeles at den kommer i juni  :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Fastlane83

2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

erikwg

Fikk akkurat beskjed om at min bil ikke rakk båten, enda jeg var en av de første 85d-bestillingene. Den var ferdig bygegt første uka i februar. Blir tidligst midten av april. Står fremdeles sen mars på min tesla riktignok.....svart, pano, luft, etc.

Martinius

Sitat fra: erikwg på tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:20
Fikk akkurat beskjed om at min bil ikke rakk båten, enda jeg var en av de første 85d-bestillingene. Den var ferdig bygegt første uka i februar. Blir tidligst midten av april. Står fremdeles sen mars på min tesla riktignok.....svart, pano, luft, etc.

Uff, det var dårlige nyheter, jeg føler med deg. Samtidig som jeg håper at min DS snart ringer og bekrefter at det blir elektrisk påske...

christian1986

Vet ikke med dere, men dette fikk meg til å sende mail for å høre hvordan det står til med min egen bestilling. Håper virkelig ikke dette er en generell forsinkelse...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#309
Final invoice i My Tesla i dag. Estimert utlevering 27.mars i Sandnes.

Bjørn Christophersen

Hei, alle 85D'ere!

Har fått beskjed om at hvis jeg ønsker å endre ordren min (nye next gen seter) må jeg betale dagens pris for hele bilen. + 80000.- . Blir dyre seter... :-\
Ser flere steder at dette ikke gjelder alle? Noen som vet hva som skjer...?

Bjørn

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#311
Sitat fra: Bjørn Christophersen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 13:47
Hei, alle 85D'ere!

Har fått beskjed om at hvis jeg ønsker å endre ordren min (nye next gen seter) må jeg betale dagens pris for hele bilen. + 80000.- . Blir dyre seter... :-\
Ser flere steder at dette ikke gjelder alle? Noen som vet hva som skjer...?

Bjørn
Ny policy etter nyttår. Sjekk tråden om NextGen seter her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19917.0.html

Bushy

S75D sept. 17

snappy

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:43
Vet ikke med dere, men dette fikk meg til å sende mail for å høre hvordan det står til med min egen bestilling. Håper virkelig ikke dette er en generell forsinkelse...

Det trikset ville jeg også prøve...autosvar:
"Jeg er for tiden opptatt med leveringer og vil komme tilbake til deg så snart jeg får anledning. Beklager om det tar litt tid"

Er åpen for et sidebet på om bilen eller svaret på mailen kommer først . Jeg holder på bilen.



2014 e-UP
2015 85D

btsvennes

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 03. mars 2015, klokken 13:29
Final invoice I My Tesla I dag. Estimert utlevering 27.mars i Sandnes.

Når gikk bilen din i transit? Venter fortsatt på "Final invoice".
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA