Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

christian1986

Sitat fra: Mippen på fredag 27. februar 2015, klokken 09:32
Sitat fra: christian1986 på fredag 27. februar 2015, klokken 09:25
Jeg maste litt igjen i går og fikk beskjed om at hvis jeg var heldig fikk jeg den før påsken. Min gikk i transit 4. februar...

Da får du den sikkert før påske. Jeg fikk samme beskjeden, og hvis du ser signaturen min når min gikk i transit...
Føler meg ikke helt sikkert. Tviler egentlig litt på at de sender bilene ut daglig, tror de sendes i batcher.

GeirHM

Det at det virker som om det kommer i batcher, har vel å gjøre med at bilene kommer flere sammen på samme båt? Kanskje er våre på samme båt, christian1986? Første sikre tegn på at bilen er i anmars er nok den fakturaen de sender ut. Og den kommer 2 til 3 uker før utlevering. Til uka kan vi jo håpe på nytt. Kanskje.....

christian1986

Hvem vet, ble ikke klok på forsendelsen sist jeg ventet heller :P.

Får jeg ikke bil før påske blir det bypåske i år... Så ekstra spennende...

snappy

Sitat fra: GeirHM på fredag 27. februar 2015, klokken 15:50
Første sikre tegn på at bilen er i anmars er nok den fakturaen de sender ut. Og den kommer 2 til 3 uker før utlevering. Til uka kan vi jo håpe på nytt. Kanskje.....

GeirHM - velkommen i "F5 for faktura" klubben. Medlemskapet er gratis.
2014 e-UP
2015 85D

moso

Jeg fikk telefon fra Tesla - og deretter faktura. Litt logikk idet all den tid et av spørsmålene i telefonsamtalen var om jeg trengte skistativ, matter, flere adaptere etc - som så evt ble lagt til på fakturaen.

Det er altså ikke mer enn et par stykker som har fått leveringstid fortsatt?
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#290
Er også nytt medlem i "F5 for faktura" klubben - trodde alt all jobbingen med F5 for status fra prod til transit var all innsatsen som krevdes, men oppdager nå at det ligger an til mye mer F5 jobbing før målet nærmer seg en fysisk hand-over.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: moso på fredag 27. februar 2015, klokken 16:52
Jeg fikk telefon fra Tesla - og deretter faktura. Litt logikk idet all den tid et av spørsmålene i telefonsamtalen var om jeg trengte skistativ, matter, flere adaptere etc - som så evt ble lagt til på fakturaen.

Det er altså ikke mer enn et par stykker som har fått leveringstid fortsatt?
Disse spørsmålene fikk jeg før bilen gikk i prod. Men mars nærmer seg, hvis Tesla skal vise til gode salgstall i Norge i mars: flest antall biler med awd solgt på en måned, så må de få opp dampen ;)

moso

Jeg fikk ingen telefon før produksjon så rutinene sitter vel ikke helt :-) Uansett, krysser fingrene for at dere får en hyggelig overraskelse snart!
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

GeirHM

Hei, jeg er allerede fullverdig medlem av F-fem-klubben!

skyfawn

Har ikke hørt noe fra tesla i det hele tatt. Bestilte på nett, betalte depositumet, nå har den stått i transitt en uke :) er det vanlig at de kontakter folk under prosessen?

joda

Tror det er veldig varierende...

Personlig så har jeg i ettertid av bestillingen fått utført noen endringer i konfig, dette har jeg fått en mail på og ønske om bekreftelse på at ting var riktig på MyTesla siden etter at endringene var lagt til.

Utover dette så har jeg ikke hørt noe fra de uten at jeg har startet kommunikasjonen.

I siste mailutveksling med DS så fikk jeg beskjed om at de tar kontakt igjen når bilen er underveis og de kan bekrefte en dato for overlevering.
(vi får se hva som kommer først av mail/telefon og faktura)
TMS 85D

Fastlane83

Produseres det biler i helgene også, eller kan jeg ta pause fra F5 trykkingen?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Mippen

Det står levering sent i mars på min tesla. Vi er jo i mars nå... Hvor lang tid i forveien pleier de å gi beskjed om utlevering?
Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Jeg forsto fra min kontakt at det i regelen dreier seg om to til tre uker før mottak av bil at de varsler. Og sender ut faktura. Jeg håper at jeg hører fra dem uka som kommer. Kanskje.

Mippen

Kjørte forbi Tesla i Bergen i dag og der var det fullt med klargjorte biler. De jobber nok på spreng. Hvis ikke jeg hører noe før midten av mnd. så spøker det kanskje litt for om jeg får bilen før påske?
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA