Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

Wattson

Ship o'hoj! Min S85D hvor leveringstiden hele tiden har vært "late March":
I produksjon 4 feb
I transit 9 feb
Jeg ringte DS og han sa at bilen kan ennå komme de helt siste dager i mars, og at jeg ville få endelig beskjed om eksakt dato i løpet av en ukes tid.
Ser lenger opp at noen biler som var ferdig en uke før meg har fått leveringsdato 16 mars, så tydelig at transportveiene/logistikken er forskjellig.

mvh Wattson
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

christian1986

Min ds står også fast på at han ikke vet noe, gikk i transit 4. februar...

Selv tror jeg på slutten av mars, så i går leide jeg meg en "hærlig" Citroën ds3... Blir en lang måned ::)

joda

Jeg fikk svar på en mail jeg sendte DS i går ang. status på min bil..

Han melder at den er på vei mot havnen og at de prøver å få til en overlevering i slutten av Mars.
Ble litt (gledelig) overrasket over dette, da MyTesla siden først i dag meldte at bilen var i transitt.. (og ca 50 dager frem i tid vil vel være rundt midten av April)

Han ville komme med mer eksakt dato når de fikk beskjed om at bilen var lastet på båten..
TMS 85D

StevenE

interessant.. VIN nummer.. er det det lange nummeret som står der istedenfor RN nummeret nå i my-tesla ?

Bestilt for en uke siden, nå i dag VIN nummer.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

joda

Ja, VIN skrives der RN nr stod tidligere på MyTesla siden. Slutter normalt på Pxxxxx..
TMS 85D

Bushy

Da denne dagen føltes som juleaften... Lurer jeg på åssen april blir:)
Fabrikken bygger din modell s 26.02.15
S75D sept. 17

Mippen

Sitat fra: joda på tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:41
Da er du nok helt i "grenseland" vil jeg tro...  :)

Men tror nok de klare å få det til, de har sikkert et eget ønske om å klare det også. (Q1 tall)

Selv satser jeg på rett etter påske eller uken etter.. Tror det kan være realistisk..

Eneste kjipe hvis jeg får den før påske er at jeg da må beholde vinterdekkene på og bytte til sommer rett etter. Har en annen bil som jeg kan kjøre med på ferie I stedet med vinterdekk, men det er litt gøy å kjøre med teslaen i stedet for en bråkete Partner varebil. Skal tross alt kjøre 53 mil.
Fremtiden er elektrisk.

Fastlane83


Sitat fra: Bushy på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:27
Da denne dagen føltes som juleaften... Lurer jeg på åssen april blir:)
Fabrikken bygger din modell s 26.02.15

Når fikk du din bestilling bekreftet? Jeg har også levering i april, men ingen bygging enda....
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Guybrush

Oh Hellige Jul!

Under produksjon
Tesla-fabrikken bygger din Model S.

Bushy

Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 26. februar 2015, klokken 12:43

Sitat fra: Bushy på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:27
Da denne dagen føltes som juleaften... Lurer jeg på åssen april blir:)
Fabrikken bygger din modell s 26.02.15

Når fikk du din bestilling bekreftet? Jeg har også levering i april, men ingen bygging enda....

Bekreftet 19.10. Det nærmer seg sen april vis det blir noe særlig forsinkelser nå
S75D sept. 17

GeirHM

Om det er noen trøst, så er "in transit" statusen en ørkenvandring som aldri tar slutt. Jeg har ikke hørt noe siden status endret seg den 5 februar. DS begynte å snakke om reiseruter over atlantern som gikk både hit og dit. Snakket han ikke til og med om Afrika? Depper over fæle insanemodeller som ble ferdig lenge etter min og som allerede har fått varsel om faktura og greier og greier. Jeg hører aldri noe fra Tesla, annet enn når jeg ringer og maser. Og da er svarene kryptiske og umulige å forstå. Som et sånn orakel i delfi som kan tolkes i alle retninger. Herrejeremias, det dreier seg jo bare om en haug med kolabokser smørt sammen til en firehjuling med stikkontakt. Jeg skal ikke bruke ffemtasten en gang til, aldri igjen. Ikke en eneste gang. Før i morgen.

eldanz

#281
Sitat fra: GeirHM på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:34
Om det er noen trøst, så er "in transit" statusen en ørkenvandring som aldri tar slutt. Jeg har ikke hørt noe siden status endret seg den 5 februar. DS begynte å snakke om reiseruter over atlantern som gikk både hit og dit. Snakket han ikke til og med om Afrika? Depper over fæle insanemodeller som ble ferdig lenge etter min og som allerede har fått varsel om faktura og greier og greier. Jeg hører aldri noe fra Tesla, annet enn når jeg ringer og maser. Og da er svarene kryptiske og umulige å forstå. Som et sånn orakel i delfi som kan tolkes i alle retninger. Herrejeremias, det dreier seg jo bare om en haug med kolabokser smørt sammen til en firehjuling med stikkontakt. Jeg skal ikke bruke ffemtasten en gang til, aldri igjen. Ikke en eneste gang. Før i morgen.

Jeg føler med deg!!!

Nå har også Clas Ohlson gått tom for tuber med  tålmodighet ;)
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

christian1986

Jeg maste litt igjen i går og fikk beskjed om at hvis jeg var heldig fikk jeg den før påsken. Min gikk i transit 4. februar...

Mippen

Sitat fra: christian1986 på fredag 27. februar 2015, klokken 09:25
Jeg maste litt igjen i går og fikk beskjed om at hvis jeg var heldig fikk jeg den før påsken. Min gikk i transit 4. februar...

Da får du den sikkert før påske. Jeg fikk samme beskjeden, og hvis du ser signaturen min når min gikk i transit...
Fremtiden er elektrisk.

ambolt

Under produksjon
Tesla-fabrikken bygger din Model S.

Endelig! :D

85D, 715xx, Levering April.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA