Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

auduny

Sitat fra: Dag A. på mandag 30. mars 2015, klokken 19:13

Jeg har også 7-seter med NG seter i hele bilen.

Ungene (3 stykker) krangler om å sitte bakerst  :)

Hurra. Takk. Da får jeg fortsatt NG-seter bak. Når de tilslutt får fikset det (men alt måtte bestilles på nytt fra USA..)

Salvesen

Noen som vet om det er muligheter for å få nextgen bak enda? Fant ikke noen mulighet når jeg bestilte så jeg syns det var litt kjipt men bestilte allikevel, men så fant jeg denne tråden :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

petersv


MeTesla


Salvesen

Sitat fra: petersv på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:17
Du er ett år for sent ute.

Hehe var det jeg fryktet. Synd da de ser mye penere ut! Iallefall om de ikke kan forklare hvorfor. Jaija, jeg skal nok bli fornøyd uansett :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Dag A.

Sitat fra: Salvesen på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:45
Sitat fra: petersv på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:17
Du er ett år for sent ute.

Hehe var det jeg fryktet. Synd da de ser mye penere ut! Iallefall om de ikke kan forklare hvorfor. Jaija, jeg skal nok bli fornøyd uansett :)

Nå er det visstnok ganske stor forskjell på dagens standard og den tidligere standard setene både foran og bak.
Satt nylig i en ny 85 med standard seter og jeg syntes de var mye bedre enn setene jeg kunne huske fra en 2013 modell P85+ en kollega av meg hadde.
NG setene er mye bedre enn de første setene, men jeg følte ikke at forskjellen var så stor fra dagens standard til NG som jeg har i min.

Sikker på at du blir fornøyd med NG foran og dersom du ikke sier noe til de som sitter bak så har de ikke noe å erge seg over  ;)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

ducktolate

Jeg kjører 2013 P85+ og setene er gode å kjøre langt i, eneste som mangler er litt sidestøtte for aktiv kjøring, men de fungerer bedre enn de ser ut til til det også. Hentet en P85D for ikke lenge siden med Recaro setene og de har det som mangler på den første. Men smaken er som baken bokstavelig talt ang gode seter og ikke, jeg liker at de er litt faste og kanskje derfor jeg synes de første er gode.

takktakk

Sitat fra: MeTesla på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:21
Ingen vet hvorfor. Jeg er veldig fornøyd med mine.

Joda - vi vet hvorfor. Setedelerne (de forede elementene som stikker opp på Next Gen bak) gjør at setene ikke legger seg flatt, det vil si enda mindre flatt enn ikke Next Gen seter når du slår dem ned. Det klarte ikke vår i dette tilfellet sære amerikanske venner (kunder) å forholde seg til, og klaget massivt over det. "Really? Fuck it then!" eller noe liknende har blitt sagt på et styrerom hos Tesla, og borte var de. Skulle gjerne hatt dem selv.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cookie Monster

Tesla sa så ja.

Men rart jeg ikke leste noen klager på TMC forumet om at setene ikke kunne legge seg flate da. Vanligvis så hører man fort misnøye om slikt der.

Jeg har next gen seter bak og de legger seg helt fint nesten flatt, så ikke noe problem for mitt bruk. Viktigste er at man har bedre seter som ikke minst passer med sy mønstre på next gen setene foran noe de som er nå ikke gjør som ser merkelig ut.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

MeTesla

Sitat fra: takktakk på onsdag 28. oktober 2015, klokken 11:37
Sitat fra: MeTesla på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:21
Ingen vet hvorfor. Jeg er veldig fornøyd med mine.

Joda - vi vet hvorfor. Setedelerne (de forede elementene som stikker opp på Next Gen bak) gjør at setene ikke legger seg flatt, det vil si enda mindre flatt enn ikke Next Gen seter når du slår dem ned. Det klarte ikke vår i dette tilfellet sære amerikanske venner (kunder) å forholde seg til, og klaget massivt over det. "Really? Fuck it then!" eller noe liknende har blitt sagt på et styrerom hos Tesla, og borte var de. Skulle gjerne hatt dem selv.

Vi vet jo at dette er den offisielle årsaken. Men hva er årsaken? Det vet vi ikke.

Mao

Jeg var en av de heldige som fikk NG-setene bak, og takk for det. Jeg (dvs. mine passasjerer) elsker dem, utrolig stor forbedring fra setene på 2013-modellen jeg hadde før. Bedre sidestøtte og faktisk også litt bedre takhøyde, så totalt sett mye bedre komfort for passasjerene.
Og ikke er det noe som helst problem å legge ned setene og frakte lange/tunge gjenstander heller. Så den egentlige årsaken til at disse setene ble tatt bort skulle jeg likt å vite. Dyr produksjon kanskje?
At det ikke er mulig å få NG-seter bak lengre gjør det for min del nesten uaktuelt å bytte ut min nåværende P85D med en nyere Model S.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA