Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

Sharp

Det kan se ut som sidestøttene i baksetet vil bli presset sammen når du legger ned ryggen. Jeg ser for meg skinnet her vil fort bli slitt ned hvis du kjører mye langturer med tung last over baksetet. Ikke at det er god nok grunn for meg til å gå tilbake til de flate setene som kunne kommet rett ut fra baksetet til en kassebil!

overlay

#76
Kan jo kanskje legge noe mellom, der hvor sitteflatene er, slik at man får trykket her istedet for på sidestøttene :)

Tesla P85D

Spør du meg så burde det ikke vært lov å legge ned setene i det hele tatt. Mange som har takket for seg etter en krasj hvor dem har fått gjenstander i kroppen med dødelig utfall.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Lokführer

Sitat fra: Neon på torsdag 15. januar 2015, klokken 22:01
Spør du meg så burde det ikke vært lov å legge ned setene i det hele tatt. Mange som har takket for seg etter en krasj hvor dem har fått gjenstander i kroppen med dødelig utfall.
Det burde være ulovlig å kræsje i grunnen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

Ser at tesla har endret til standrd bakseter og next gen seter fremme på my tesla i min bestilling..

Det er IKKE det jeg har bestilt. Ser jo rart ut , dessuten betaler jeg for frem og bakseter ! Dette er useriøst Tesla!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

btsvennes

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 16. januar 2015, klokken 00:55
Ser at tesla har endret til standrd bakseter og next gen seter fremme på my tesla i min bestilling..

Du mener PDF'en som kommer opp når du trykker "Se design"? Denne blir visstnok generert on-the-fly og bruker tilgjengelig oppsett fra "Design studio". Betyr altså ikke noe i forhold til selve bestillingen som er et eget dokument under "Mine dokumenter" ( inneholder dog ingen bilder). Du skal bli ringt opp av Tesla med spørsmål om du vil beholde "Next-Gen" baksetet eller ikke. I mitt tilfelle produseres bilen allerede og jeg har derfor ikke fått noe spørsmål om dette. Så jeg regner med at bilen bygges etter mine spesifikasjoner.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

P85DL

Jeg fikk dette svaret fra DS: ...Bilen din vil bli levert som først bestilt. Med Next Gen seats i alle setene, foran og bak.... (dette gjelder vel de som allerede er i produksjon)

Tesla Model S P85D

SCI

Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

TimboDuck

Sølv P85D, bygget Feb'15

Dennis

Har også fått bekreftet at min har next gen bakseter. Gikk i produksjon for ca 3 dager siden. Har ikke fått noe tlf om å velge. Så at man blir oppringt ser ut til å kun gjelde de som ikke har gått i produksjon enda.

AndreS

#85
mulig de kun ringer de som ikke er ferdig produsert. Men min DS sa de kom til å ringe meg, selv om min er på vei over.

EDIT: Nei, de ville ikke ringe meg, min har setene.
I3 i bestilling

SCI

Fikk en tlf fra Sverige der de ikke svarte når jeg tok den tidligere i dag. Når jeg sjekket nummeret så jeg at det var Tesla Motors Stockholm.... antar det har noe med disse setene å gjøre.
Min er ikke i prod. ennå.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

mr.rs4

Jeg bestilte TMSP85D ca 8-9 dager etter den ble annonsert, og fikk 5YJSA7H2XFFP67997.
Bestilte med NG setene, og fikk mail(sendte mail til Tesla) tilbake med at bilen var på vei ut av fabrikken, med setene(NG bak og fremme) som jeg bestilte.

Bare fryd og gammen her :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

btsvennes

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 16. januar 2015, klokken 13:17
Jeg bestilte TMSP85D ca 8-9 dager etter den ble annonsert, og fikk 5YJSA7H2XFFP67997.
Bestilte med NG setene, og fikk mail(sendte mail til Tesla) tilbake med at bilen var på vei ut av fabrikken, med setene(NG bak og fremme) som jeg bestilte.

Bare fryd og gammen her :-)

Er "My Tesla" oppdatert hos deg med "Production Complete"? Har P677XX selv og status er fremdeles "In Production". Sendte du mail direkte til Tesla, eller din DS?
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

mr.rs4

Production Complete
Your Model S is in transit from the factory.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA