Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

Dennis

#45
Ser helt klart nytten av at man kan legge ned setene, skal selv også ha mulighet til å legge inn ski, snowboard osv :) Men forskjellen på next gen setene og de gamle på hvor flatt de ligger er så liten at jeg ikke kan forstå at veldig mange kommer til å velge de bare for å få lagt de 3-4cm lengre ned. For de gamle ligger ikke helt flatt de heller ;)

fonberg

Jeg tror også at NextGen i praksis vil være like praktiske som originalsetene.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ducktolate

Jeg har aldri prøvd å legge ned setene og kommer nok heller ikke til å gjøre det med det første.
Kan det være lov å endre baksetene på denne måten til de som har bestilt den gangen det var next gen bakseter også? Greit nok at de som nå betaler 10% mer for bilen får mulighet til å få de gamle baksetene (som heller ikke er dårlige) når de får sett hva de bestiller. Men når jeg sist bestilte stressless sofa fra ekornes så ville jeg blitt rimelig skuffet om det kom sofa fra en annen leverandør. Jeg hadde nok pent takket nei til mottak av den.

Davidsv

Sitat fra: fonberg på torsdag 15. januar 2015, klokken 10:37
Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 23:07
Og hvem har egentlig bruk for at det skal ligge nesten helt flatt med gulvet i en slik bil? 1% av kundene?

Jeg har bruk for det. For meg er hovedpoenget med TMS at jeg skal kunne bruke den til mest mulig av det jeg trenger en bil til - og sportslig kurvekjøring med baksetepassasjer i bilen kommer laaaangt ned på min kravspekk-liste  :) Det er derimot et viktig poeng at jeg kan ta med to meter lange flatpakker hjem fra f.eks. IKEA, frakte ski inni bilen, osv.

Jeg er forøvrig meget fornøyd med langturegenskapene til de originale (stoff)setene, både foran og bak - og jeg har mange langturer (50+ mil hver vei) som erfaringsgrunnlag, flere av dem med fullvoksne baksetepassasjerer som har vært godt fornøyd med komforten. Og når jeg en sjelden gang kjører litt "inspirert" i svingene, så har jeg muskulatur som kompenserer for bøttesetene jeg ikke har  ;)

Jeg drømte om Recaroseter med feite sidevanger osv. da jeg var i tenåra, men innser at det begynner å bli noen år siden - på godt og vondt  ::)

Helt enig i dette, og det er vel også en fordel hvis man skal sove bak der. Men poenget er vel fortsatt at mange ikke får det de faktisk har bestilt.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Celter

I følge min DS får alle det de har bestilt, men det er altså ikke lenger mulig å bestille "Next Gen" bakseter. De som har bestilt de nye setene vil enten få levert bilen med nye seter, eller, hvis den er produsert med gamle, få tilbud om å ettermontering av nye seter.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

NegativeElectrode

Sitat fra: Celter på torsdag 15. januar 2015, klokken 12:35
I følge min DS får alle det de har bestilt, men det er altså ikke lenger mulig å bestille "Next Gen" bakseter. De som har bestilt de nye setene vil enten få levert bilen med nye seter, eller, hvis den er produsert med gamle, få tilbud om å ettermontering av nye seter.

Gjelder denne endringen kun P85D eller også de forbedringer på setene for 85D? (bl.a. høyere nakkestøtter). Høyere nakkestøtter er borte fra konfiguratoren uansett setevalg.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

mjepson

Jeg fikk også telefon fra Tesla idag, hvor hun opplyste om misnøye blant USA kunder på baksetene og hvordan de legges ned.

Jeg fikk valg om å fortsatt få de nye next gen baksete, eller få de gamle. Jeg tok glatt de nye :)

Jeg fikk også bekreftet at det kom ikke til å utsette levering på noen som helst måte (jeg har late March), og det var kun pga misnøye blant kunder i USA at de nå ga dette valget.
Stavanger, P85+ white, 21" grey

fviken

Jeg har store problemer med å akseptere at det er den egentlige grunnen. Jeg tror at Tesla prøver å redusere antallet som får nye bakseter så mye som mulig, men samtidig tillater de som har bestilt å beholde dem (noe som er veldig bra!).

Så lenge argumentet/advarsel fra Tesla er "hvordan de nye setene kan legges ned" så føler jeg meg sikker på at dersom det skulle være en annen grunn som gjør nye seter til et dårlig valg i fremtiden så burde vi ha en grei reklamasjonssak.

Dermed vil jeg velge nye seter da noen cm høyere lagt ned er langt mindre viktig enn både utseende og funksjon i de nye setene. Har lovet barna bedre seter enn i dagens P85 :)
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

Knut Erling Øen

Jeg har bestilt med Next Gen Seats og fikk bekreftet at bilen kommer med disse foran og bak  ;D
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

Teslanewbie

#54
Sitat fra: mjepson på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:07
Jeg fikk også telefon fra Tesla idag, hvor hun opplyste om misnøye blant USA kunder på baksetene og hvordan de legges ned.

Jeg fikk også bekreftet at det kom ikke til å utsette levering på noen som helst måte (jeg har late March), og det var kun pga misnøye blant kunder i USA at de nå ga dette valget.


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Sitat fra: fviken på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:44
Jeg har store problemer med å akseptere at det er den egentlige grunnen. Jeg tror at Tesla prøver å redusere antallet som får nye bakseter så mye som mulig, men samtidig tillater de som har bestilt å beholde dem (noe som er veldig bra!).

Så lenge argumentet/advarsel fra Tesla er "hvordan de nye setene kan legges ned" så føler jeg meg sikker på at dersom det skulle være en annen grunn som gjør nye seter til et dårlig valg i fremtiden så burde vi ha en grei reklamasjonssak.

Dermed vil jeg velge nye seter da noen cm høyere lagt ned er langt mindre viktig enn både utseende og funksjon i de nye setene. Har lovet barna bedre seter enn i dagens P85 :)

Jeg er enig. Tror ikke jeg har sett et eneste innlegg på TMC hvor dette har vært tema. Misnøyen pleier ellers alltid å bre seg rimelig fort der. Mest sannsynlig har de leveringsproblemer.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Kim L

Fått bekreftet NextGen seter av DS så bare å glede seg da...

fviken

Jeg har VIN 697xx og har ikke hørt fra Tesla enda. Blien har ikke gått i produksjon enda, men er nok like rundt hjørnet. 

Er det noen i tilsvarende posisjon som har blitt lovet NG bakseter? Jeg leste akkurat en nordmann på TMC som sa at ingen biler som ikke allerede er produsert får NG bakseter. Dersom dette stemmer leverer ikke Tesla det vi har bestilt.
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

Teslanewbie

Sitat fra: fviken på torsdag 15. januar 2015, klokken 18:14
Jeg har VIN 697xx og har ikke hørt fra Tesla enda. Blien har ikke gått i produksjon enda, men er nok like rundt hjørnet. 

Er det noen i tilsvarende posisjon som har blitt lovet NG bakseter? Jeg leste akkurat en nordmann på TMC som sa at ingen biler som ikke allerede er produsert får NG bakseter. Dersom dette stemmer leverer ikke Tesla det vi har bestilt.

Har bestilt NG seter . Ikke hørt noe . Men disse baksetene SKAL jeg ha!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

P85_Norway

Sitat fra: fviken på torsdag 15. januar 2015, klokken 18:14
Jeg har VIN 697xx og har ikke hørt fra Tesla enda. Blien har ikke gått i produksjon enda, men er nok like rundt hjørnet. 

Er det noen i tilsvarende posisjon som har blitt lovet NG bakseter? Jeg leste akkurat en nordmann på TMC som sa at ingen biler som ikke allerede er produsert får NG bakseter. Dersom dette stemmer leverer ikke Tesla det vi har bestilt.
Min bil er i produksjon, jeg har heller ikke hørt noe fra DS eller andre, men jeg skal ha NG bakseter.
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA