Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

Dennis

Tipper at info om at årsaken er at setene ikke kan legges flatt nok og at folk klager på det også kan føyes inn under "skrøne" historier fra Tesla sammen med for lite fett på DU osv.

Tipper årsaken er at de ikke klarer å skaffe nok seter eller at det er noe feil på de. Er jo en årsak til at mange biler ikke har blitt levert med de selv om de har bestilt med i usa.
Har lest masse på teslamotorsclub forumet, og ikke sett noe som har klaget på at setene ikke kan legges flatt nok. Og er alltids på forum slike klager dukker opp først. Og hvem har egentlig bruk for at det skal ligge nesten helt flatt med gulvet i en slik bil? 1% av kundene?

sn0le

De gamle setene bygger jo også opp litt, blir jo ikke 100% flatt uansett.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Kim L

Sitat fra: TimboDuck på onsdag 14. januar 2015, klokken 20:23
Ingen tvil om at jeg gleder meg til å få bilen og holde meg unna dette forumet.  ::) Fra jeg begynte å researche Tesla høsten 2013, til jeg bestilte P85 i juni og så oppgraderte til P85D i oktober har det vært en kontinuerlig berg og dal bane av nyheter, og det er ennå ikke over. Selv om bilen er i produksjon... Blir jo totalt mentalt utslitt.:o

Har sendt mail til DS for å høre, så får vi se. Det tryggeste er vel å titte inn gjennom vinduet når jeg får bilen og se hva som finnes av utstyr.
sett gjerne svaret du får her også... Min er under produksjon og valgte next gen på grunn av bedre seter all round,,, så håper de er der i baksetet. Ellers blir jeg litt irritert kjenner jeg...

HåkonE

Det var visst noen på TMC som hadde fått gamle seter bak og lurte på om de kunne beholde de. Et spørsmål ble sendt til Jerome, som svarte noe i retningen av at det var en interessant tanke.

Var noe spørsmål om å få noe rabatt hvis Tesla slapp å bytte setene bak, men da ble svaret nei.

Kan også være en kombinasjon av noen slike henvendelser og utfordring med å produsere nok bakseter som ga de ideen om å prøve dette "stuntet".

Måten Tesla går frem på og kommuniserer det hele ut til kundene er kritikkverdig. Hadde jeg fått en telefon først med spørsmål om det kunne være interessant, hadde jeg ikke reagert. Men å endre på dokumenter, og skape en masse rykter og usikkerhet er dårlig stil. I et nyoppstartet selskap som Tesla er kundene avhengig av en følelse av trygghet.

De skal være glad at bilen er så unik som den er på andre områder.

Celter

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:47
Noen som vet om Tesla egentlig har lov til å endre på PDF dokumentene våre? skulle jo tro de blir sett på som en slags bindene dokument på hvordan bilen er konfigurert, slik at endringer der ikke bør være tillatt uten informasjon eller samtykke. Til og med dato er jo ikke satt som endret, selv om dokumentet åpenbart er endret på.
Kan de feks bare plutselig gå inn å endre kontrakten og andre ting som står der etter vi har signert? leste om en på usa forumet som hadde opplevd det og det er jo egentlig litt skremmende hvis det stemmer.
De har vel ikke endret på noen dokumenter. Din PDF genereres på nytt hver gang, basert på gjeldene bilder i konfiguratoren.
Min bil er ferdigbygd og jeg regner med at bilen har NG seter både foran og bak. Det ser imidlertid unektelig ut som om dette ikke lenger er tilgjengelig ved bestilling.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

P85D

#35
Jeg vil egentlig tro NG baksetene gir for lite utsyn bakover til europeisk regelverk og derfor ikke kan leveres. Det er regler for dette, og om utsynet bakover er for dårlig skal bilen ha større utvendige speil.

Jeg ser på PDF´en til min P85D med NG seter at de gamle setene bak til og med er med lave nakkestøtter, altså tilsvarende den første versjonen.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

TimboDuck

Jeg fikk følgende svar fra min DS i løpet av natten (Bra responstid!):

SitatJeg venter på mer informasjon før jeg kan si noe sikkert om baksetene. Jeg vil komme tilbake til deg når jeg har all info om dette.

som vel var det jeg hadde regnet med. Det er vel neppe Tesla Norge som sitter på mest info her.

Men, jeg forventer at dette ordner seg. Dette er en endring som har kommet etter at bilen har gått i produksjon og som jeg dermed ikke har hatt mulighet til å ta stilling til. Det må dermed enten leveres seter som bestilt eller evt. kompenseres. Ikke at jeg hisser meg opp men blir litt nysgjerrig på avtaleteksten. Hvor mye kan Tesla endre før betalingen gjøres og "nøklene" leveres?
Sølv P85D, bygget Feb'15

Kim L

Har også sendt Mail til DS. Synes dette er utrolig. I utgangspunktet ville jeg ikke ha skinn, så var det kun dette Next Gen ble levert med. da bør man få det levert også. Ryktes jo også om panofloor på alle noe jeg absolutt ikke ville ha og veldig bevisst hoppet over. Største blemma er vel allikevel rekkevidde som ble varslet lengre av Elon live på showet, som igjen gjorde at jeg gjorde om bestillingen min fra P85 til P85D. Det ble plutselig mye penger,,,Tesla gjør ikke noe godt inntrykk på meg i forhold til info flyt. Så håper de bedrer dette...

Krishell

Sitat fra: Kim L på torsdag 15. januar 2015, klokken 07:16
Har også sendt Mail til DS. Synes dette er utrolig. I utgangspunktet ville jeg ikke ha skinn, så var det kun dette Next Gen ble levert med. da bør man få det levert også. Ryktes jo også om panofloor på alle noe jeg absolutt ikke ville ha og veldig bevisst hoppet over. Største blemma er vel allikevel rekkevidde som ble varslet lengre av Elon live på showet, som igjen gjorde at jeg gjorde om bestillingen min fra P85 til P85D. Det ble plutselig mye penger,,,Tesla gjør ikke noe godt inntrykk på meg i forhold til info flyt. Så håper de bedrer dette...
han sa aldri P85D ville gå lengre :) 85D derimot

Tesla P85D

Har også fått bekreftet fra min DS at jeg får next gen seter slik som jeg har bestilt (også baksete).
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

mr.rs4

Hvem har gitt deg beskjed om at du får baksetene og?
Jeg og vil snakke med samme person og spør han om mine bakseter kommer som  bestilt.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

NegativeElectrode

#41
Jeg antar det er en feil som ble gjort når de laget nyeste versjon av konfiguratoren. De nye nakkestøttene på baksetene er også borte, noe som ikke er bra for sikkerheten. Jeg regner med de nye hodestøttene var de som ble testet i EuroNCAP. Der er det ikke bare å slutte å levere disse.

Mulig Tesla burde ha bedre QA på konfiguratorversjoner.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

MeTesla

Sitat fra: Kim L på torsdag 15. januar 2015, klokken 07:16
... Ryktes jo også om panofloor på alle noe jeg absolutt ikke ville ha og veldig bevisst hoppet over. ...

Hva mener du med panofloor? panorama glasstak eller yacht floor?

Dennis

Sitat fra: MeTesla på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:56
Sitat fra: Kim L på torsdag 15. januar 2015, klokken 07:16
... Ryktes jo også om panofloor på alle noe jeg absolutt ikke ville ha og veldig bevisst hoppet over. ...

Hva mener du med panofloor? panorama glasstak eller yacht floor?

Er noe nytt som kommer, gjennomsiktig gulv i plexiglass i hele bilen :P

Var nok yacht gulv han mente :)

fonberg

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 23:07
Og hvem har egentlig bruk for at det skal ligge nesten helt flatt med gulvet i en slik bil? 1% av kundene?

Jeg har bruk for det. For meg er hovedpoenget med TMS at jeg skal kunne bruke den til mest mulig av det jeg trenger en bil til - og sportslig kurvekjøring med baksetepassasjer i bilen kommer laaaangt ned på min kravspekk-liste  :) Det er derimot et viktig poeng at jeg kan ta med to meter lange flatpakker hjem fra f.eks. IKEA, frakte ski inni bilen, osv.

Jeg er forøvrig meget fornøyd med langturegenskapene til de originale (stoff)setene, både foran og bak - og jeg har mange langturer (50+ mil hver vei) som erfaringsgrunnlag, flere av dem med fullvoksne baksetepassasjerer som har vært godt fornøyd med komforten. Og når jeg en sjelden gang kjører litt "inspirert" i svingene, så har jeg muskulatur som kompenserer for bøttesetene jeg ikke har  ;)

Jeg drømte om Recaroseter med feite sidevanger osv. da jeg var i tenåra, men innser at det begynner å bli noen år siden - på godt og vondt  ::)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA