Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av Jimpec, onsdag 14. januar 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

SabreMan

Slike seter vil jeg ha: plass til tre, midtkonsoll og nakkestøtter som kan justeres. Er det så mye å be om?


Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Sharp

Skuffende at de ikke la til åpning for ski når de først redesignet baksetene.

Jeg må si meg enig i at det blir mye rot sånn som Tesla lanserer nyheter. Det hadde kanskje vært like greit om de samlet alt av endringer til ny "årsmodell", slik alle andre bilprodusenter gjør.

Muffinman

Enig, rart at de enda ikke har fått kontroll på ting. Lanseringene virker dårlig planlagt og kvalitetssikret.

Teslanewbie

Jeg begynner å bli urolig for teslas  fremtid . Dette er ulogisk og i tillegg til at de ikke klarer å levere Model X og kommer med rare unnskyldninger gjør at der ser ut å slå sprekker i teslas fasade . I tillegg meldes det nå om sviktende salg i Kina etc..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Sitat fra: Hellström på onsdag 14. januar 2015, klokken 20:16
Min bil är i produktion just nu och då undrar jag om jag kommer få valet att få
de första next gen baksätena med 3 sittplatser eller de nya "kina" baksätena som bara har 2 sittplatser? Det får vi väl svar på snart.. (Har inte fått svar från DS ännu)

Det kan du garantert ikke. Og hvis det ikke var for sent måtte du ha betalt ny pris for bilen. De setene hadde kostet deg 80000 ekstra.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Hellström

Får bara hoppas att de fortfarande producerar bilar med next gen baksäten för de som har beställt och inte har slut på lagret...
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

Teslanewbie

Sitat fra: Hellström på onsdag 14. januar 2015, klokken 21:54
Får bara hoppas att de fortfarande producerar bilar med next gen baksäten för de som har beställt och inte har slut på lagret...

Da har vi betalt 22000 kr for noen frontseter. .. ser jo rart ut med nye i front og gammel Model seter i bak..  hva tenker tesla med?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Tar det som en selvfølge at vi som har bestilt før endringen får de setene som vi har valgt og som ble vist når vi bestilte.

Hellström

#23
Det var samma problem i dec, och man kunde läsa om "the black hole" i amerikanska forum.
Där fick ju många bilen leverat med standard säten bak men de blev lovade de nya sätena i bak senare...
Konstigt att de inte fått ordning på detta ännu. Men tippar Tesla ordnar upp i detta!

Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

fviken

Sitat fra: Dennis på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:18
Tar det som en selvfølge at vi som har bestilt før endringen får de setene som vi har valgt og som ble vist når vi bestilte.

Det gjør jeg også. Men samtidig betenkelig at de ikke er tilgjengelig lenger. Hva kan den egentlige grunnen være? Er det noe rundt kvalitet, komfort, sikkerhet? Eller er det bare leveranseproblemer eller for høye produksjonskostnader? Å tilby "gammel benk" eller kina-toseter er i mine øyne to dårlige valg.

Jeg tror at det er noe galt med NextGen setene og at Tesla har trukket dem mens de jobber med design av nye. Slik det fremstår i konfiguratoren nå kan ikke være en permanent løsning. Det passer jo ikke sammen i det hele tatt.
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

Jimpec

Jeg tror de er for dyre rett og slett.. Dårlig butikk. En indikasjon er at prisen er lik men "pakken" halvert.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Dennis

#26
Sitat fra: Jimpec på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:28
Jeg tror de er for dyre rett og slett.. Dårlig butikk. En indikasjon er at prisen er lik men "pakken" halvert.

Håper ikke det er tilfelle at de skal drive å spare penger på alt mulig nå. Hvis de hiver inn noen seter som ikke passer inn en gang pga design for å spare penger (Noe alle ser) så kan man jo begynne å lure på hva som skjer på deler vi ikke ser som feks motor, batteri osv.
Kanskje det forklarer DU problemene? :P Prøvde å spare litt penger på litt billigere komponenter som ikke gikk helt etter planen. Og Norge var så uheldig å være landet som fikk mest av de før de fant ut at det ikke holdt så lenge.

Jimpec

Elon kommenterte vel at i går at marginen lå i high 20's. Tidligere har de uttalt et mål på 30. Men - totaliteten i butikken er vel ikke nevnt (uten at jeg har sett i regnskapet).

Dette ser jeg på som en reparasjon. X er forsinket, salget i kina svikter ifht prognoser, nye seter har dratt en del kost i utvikling og produksjon, økte priser "ute" på grunn av valuta, etterslep i arbeidstimer og reparasjn og shipping av DU ++.

Nå blir dette sikkert konfig ut Q1 - og biler bestilt i Q1 skal produseres, shippes og leveres ut til kunde innen Q2. Fra og med sommeren blir det ny konfig - Next Gen seats på alle modeller til oppdatert pris.

Når jeg først er i gang med å leke spåkjerring. Hele Model S med dual motor er muligens en reparasjon i seg selv på grunn av forsinkelse på Model X.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Dennis

Noen som vet om Tesla egentlig har lov til å endre på PDF dokumentene våre? skulle jo tro de blir sett på som en slags bindene dokument på hvordan bilen er konfigurert, slik at endringer der ikke bør være tillatt uten informasjon eller samtykke. Til og med dato er jo ikke satt som endret, selv om dokumentet åpenbart er endret på.
Kan de feks bare plutselig gå inn å endre kontrakten og andre ting som står der etter vi har signert? leste om en på usa forumet som hadde opplevd det og det er jo egentlig litt skremmende hvis det stemmer.

Jimpec

Husker fra forrige runde med bestilling i 2013 at dette var dekket av "kontrakten". At ting kunne endre seg underveis - illustrasjoner osv. (Men jeg er ikke sikker her).

Hadde ikke next gen bakseter vært utlevert i USA allerede kunne vi nok sett langt etter dem alle mann.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA