Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dummeis spørsmål om lading

Startet av TomR, torsdag 22. oktober 2015, klokken 09:24

« forrige - neste »

TomR

Hei

Etter å ha solgt diesel bilen vår vurderer vi nå el bil. Er det slik at alle el biler kan lade i alle sånne ladestasjoner rundt omkring eller er det forskjellige støpsler som med mobiler.

Har lest at det er en diskusjon ru dr dette med lading av golf. Er det slik at den ikke kan, eller ikke anbefalt å bruke hurtigladere.

Har bare 10 ampers kurs i garasjen, må jeg regne inne utgift til elektrikker i tillegg til bilen. Bor i gammelt hus med en smule gammelt el opplegg

Tom
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

PokerFjes

Sitat fra: TomR på torsdag 22. oktober 2015, klokken 09:24
Hei

Etter å ha solgt diesel bilen vår vurderer vi nå el bil. Er det slik at alle el biler kan lade i alle sånne ladestasjoner rundt omkring eller er det forskjellige støpsler som med mobiler.

Har lest at det er en diskusjon ru dr dette med lading av golf. Er det slik at den ikke kan, eller ikke anbefalt å bruke hurtigladere.

Har bare 10 ampers kurs i garasjen, må jeg regne inne utgift til elektrikker i tillegg til bilen. Bor i gammelt hus med en smule gammelt el opplegg

Tom
Hei Tom, mobiler er en veldig bra analogi. Det er en del forskjellige kontakter ute og går. Se under for en bra oversikt
e-Golf kan hurtiglades, men det er snakk om at den ikke kan hurtiglades mer enn en gang om dagen. Jeg har ikke funnet noe i min brukermanual om det, men i USA står det visstnok svart på hvitt.
Jeg hurtiglader Golfen min når jeg må, men har vel enda til gode å hurtiglade mer enn to ganger på en dag.

Når det gjelder strømkurs så bør du nok ta en prat med elektriker. Gammelt el.opplegg kan være utfordrende for en elbil. Selv det å sette elbilen på 10A lading i 10-12 timer kan stresse el.anlegget ditt - avhengig av hva annet som står og trekker konstant strøm selvfølgelig.

Kan du lade på jobb?



2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA