Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

APRILSNARR: IKEA kjøper ElbilNorge AS

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. april 2009, klokken 09:06

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

APRILSNARR!

Mens Think fortsatt sliter med å finne frisk kapital, er det nå klart at ElbilNorge AS har fått IKEA som strategisk eier. IKEA har kjøpt aksjepostene til Hafslund Venture AS, Gezina AS og Kari Lene Selvaag.

Les artikkelen på www.elbil.no her

Dette har jo ElbilNorge også vært inne på tidligere, men de har naturlignok aldri fortalt hvor store planene egentlig var.  Se forøvrig en artikkel fra i fjor: lokalavisen.no )

Vi gratulerer ElbilNorge og IKEA.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

hkaspenberg

Jeg regner med at denne nyheten har noe med dagens dato å gjøre?  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elox

Ja, det er nok 1. april som er "nyheten" her   ;D ;)
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

Tommy

Ja, men fin nyhet da.
Tenk om det kunne vært sant....
Kjøpte nettopp et batteri til kjøkkenvasken min på ikea.
Den nye dryppet... >:(
Jeg ringte å ga beskjed og de lovet meg en rørlegger....hmmm tenkte jeg, det var imponerende. ;D
Men klarte ikke rote frem kviteringen, og fikk derfor ingen rørlegger.
Batteriet var en ny serie, med 10 år garanti, og kun produsert for IKEA.
Så konklusjonen er: Kjøper du Buddy hos IKEA så pass på å beholde kviteringen. :D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: RevaLover på onsdag 01. april 2009, klokken 12:58
Kjøpte nettopp et batteri til kjøkkenvasken min på ikea.
Når IKEA leverer batterier til kjøkkenet, burde de levere batterier til elbiler!

Hvis IKEA hadde levert biler flatpakket, hadde det sett slik ut når du tok ut delene av esken:



Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Tommy

Ja, og da har IKEA et megaproblem....
Hvordan skal du klare å sette den der sammen med bare en størrelse umbraconøkkel. :D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Elmo

Sitat fra: RevaLover på onsdag 01. april 2009, klokken 15:55
Hvordan skal du klare å sette den der sammen med bare en størrelse umbraconøkkel.

Ingen problem, du bare tar denne, og forstørrer den til ønsket størrelse i photoshop før du printer den ut  ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

froland

Ja, da var den fabrikken ute av Norge. Vi kan jo ikke ha slike fabrikker som produserer miljøvennlige biler her i dette landet. Det er slike gutter gamle Norge vil ha. Jippi!! Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

hens

#8
Den bør jo også leveres flatpakket som alternativ, spesielt på en dag som denne! ::)
Moskwitch ble levert med tilstrekkelig verktøy til å demontere og montere hele bilen!

Nytt: Inflatable!  Leveres med pumpe! lanseres 1. april 2010.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

hens

I mine dager som bilelektriker husker jeg at en bil ble levert som byggesett.
Den het Sunbeam og alle delene var pakket inn i karrosseriet.
Ofte kunne den  kjøres hjem.

Men det var en H... jobb å få bil av den. Takke meg til et skap fra Ikea. :D
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

HHF

Prøvde å ferske spøken her på forumet jeg også i går, men innlegget ble bryskt fjernet av admin og jokeforfatter :-)

Jeg holdt ellers nesten på å få lurt min kone i går. Jeg skulle uansett ta bussen til jobben i går og da er hun kjapp med å ville ta Thinken. Så ringte jeg fra mobilen på vei til jobb og sa at jeg hadde snakket med Think om en servicelampe som kom opp dagen før (juks selvfølgelig). De hadde sagt man måtte starte med å rygge 50 meter for å deaktivere servicemoduset og derved slippe hastighetssperren på 40 km/t. Hun syntes dette var skikkelig dumt og gruet seg veldig til noe slikt, men forberedte seg på å rygge til barnehagen (som vel og merke ligger veldig nært vårt hus og på en liten vei) med vår datter og ignorere undrende blikk fra naboene, før hun skulle videre til jobb, men akkurat når jeg skulle legge på og hadde spøken i boks, skjønte hun hvilken dag det var ...  ;)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA