Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Premium Telefon

Startet av Stikkkontakt, mandag 12. januar 2015, klokken 11:28

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Hva skjer om jeg får et tvilling-SIM og putter det inni SIM-sjakten i hanskerommet?
Vil jeg da kunne få WLAN i bilen? Og ringe via utendørs antenne?
Noen med erfaringer som kan fortelle?

viggosk

Jeg trudde ikke man fikk e-golfen med Premium telefon i Norge

Puzoni

Er av samme oppfatning viggosk. Det er vell en del av tilleggsutstyret på amerikanske versjoner vet jeg. På de tyske bilene er jeg usikker på.

Råde

Ser noen importbiler på finn har bilde av en slik slot. Vet ikke om den kan brukes eller om norsk versjon har...?
e-Golf | X75D

Stikkkontakt

Dette er en tysk bil med premium bluetooth. Den funker fint med rsap og signal fra ekstern antenne med f.eks Galaxy S5.

e-Golfer

Det er ikke Premium Bluetooth på norske e-Golfer.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.



Stikkkontakt

Modulen som det linkes til er nok ikke kompatibel med Discover Pro som hører til den nye serien infotainmentprodukter fra VAG. Den såkalte MIB(modulares infotainment baukasten)

Sidewinder

Merkelig at det ikke var en opsjon som tillegsutstyr.
De Norske bilene har jo nesten "alt"..
Hvilke flere funskjoner hadde man evnt fått med Premium Bluetooth?

Stikkkontakt

Da er Premium Bluetooth testet ut og en liten rapport kan avlegges.

1. Sammenkobling med Galaxy S5 med RSAP. Da går telefonen i dvalemodus og telefonmodulen i bilen henter info fra SIM-kortet i telefonen. Signal hentes inn via utendørs antenne og signalet er upåklagelig. Ved normal bruk av rsap vil man ikke motta datasignal på telefonen, men i Golf er det wlan som sender i bilen, og den "døde" telefonen mottar mail og andre oppdateringer som skjer via datasignal. Wlanet baserer seg altså på mitt eget abonnement, men det mottaes av bilen og ikke telefonen.

2. Oppkobling med fruens iphone 5s og tvilling-SIM i sim-slot i hanskerommet. Da er det wlan via sim i hanskerommet og også telefon via samme sim. Minuset er at det ringer både i bilen og på telefonen og at det må ringes fra selve bilen for at samtalen skal komme på handsfree. Telefonen er mao ikke forbundet til bilen. Når det er sim i sim-slot i bilen kan ingen andre telefoner tilkobles.


hottentott33

Hva slags grensesnitt er det på de norske bilene? Kun ordinær handsfree eller såpass avansert at en får telefonlisten frem i skjermen på bilen?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

nilskt

Man får frem telefonliste (også med bilder av kontaktene om du har det i telefonen), samt anropsloggen fra telefonen.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA