Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reklamasjon på bulker på tak

Startet av ksnygard, søndag 11. januar 2015, klokken 23:53

« forrige - neste »

ksnygard

I etterkant av at jeg kjøpte Amperaen vår oppdaget jeg noen svake, men synlige bulker på taket over førerdøra. Jeg kontakten forhandler, som kunne bekrefte at disse bulkene var på bilen når den ble levert til de. De fikk til og med oppfordring fra Opel Norge om å dokumentere skadene og sende de bilder. Forhandleren trodde da at de ville få det på reklamasjon, for dette var tydeligvis et problem på flere biler. Men den gang ei, de fikk ikke reklamasjon, og de solgte videre bilen til meg uten å anmerke dette. I ettertid har jeg fått forhandleren til å ta opp saken med Opel Norge, uten at det har gitt resultat.

Jeg har vanskelig for å tro at ikke denne fabrikasjonsfeilen skal dekkes av importøren/produsenten. Jeg mener at jeg først og fremst skal kreve reklamasjon av forhandleren og så er det hans problem hvis Opel Norge ikke tar ansvar. Problemet mitt er at forhandleren har fått nye eiere. Eieren har forretningen har imidlertid en avdeling til, så har jeg forholdt meg til de. Når de har sagt nei på begge henvendelsene mine, lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Vurderer å sende skriftlig reklamasjonskrav til forhandleren, med kopi til Opel Norge.

Jeg mener å kjenne hvilke regler som gjelder for reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven, og ut i fra det mener jeg at jeg har krav på å få reparert skaden på bilen.

Er det noen andre Ampera-eiere som har erfaring med det samme problemet knyttet til reklamasjon på denne skaden?
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

krl

Du skal ikke behøve å forholde deg til andre enn bilselger. Og hvem dette er, bør komme tydelig frem i kontrakten. Hvis ikke bilselger eksisterer lengre, så må du gå videre til importør. Vær nøye med å klage skriftlig, og behold kopier av alt du sender og mottar. Pass også på å overholde tidsfristene for å klage.

Hvis begge nekter deg reklamasjon, så bør du nok få taksert skaden, og deretter gå videre til forbrukerrådet. Se nederst på denne siden: http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA