Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk lys trøbbel

Startet av Brødbilsjåfør, søndag 11. januar 2015, klokken 12:18

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Hei. Er det flere enn oss som har trøbbel med når at lysbryter står i Auto, klarer ikke bilen å skifte mellom nærlys å kjørelys (mørkt å lyst display )
Nå kjør er vi i Trondheim å blir blendet av sola men fortsatt mørkt display og nærlys på. Vi ser nesten ikke noe i display eller Navigasjon skjerm.
Å bilforhandler påstår alt er topp,etter å ha byttet 2 stk sensorer.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

SivLeaf

Jeg vet ikke noe om lysene, men navigasjonsskjermen kan du selv endre fra mørkt til lyst tema. Jeg endret og det vistes bedre i sollys.

Gliderman

Kommer og går litt. Oftest feil når jeg kommer ut av en tunnel.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Ebe

Du kan stille inn lys i instrumentpanel og skjerm avhengig av kjørelysinnstillingen. Selv kjører jeg alltid med kjørelys, da jeg ikke syntes den automatiske sensoren er god nok mtp motlys, regn og generell dårlig sikt i "lyst vær".
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Men jo, jeg opplevde også at auto ikke bytter fra "nattmodus" til "dagmodus" når jeg kom ut av tunnel og rett inn i sterkt motlys.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Lorang71

Den setter på nærlys når sola er lav for at andre skal se deg bedre.

E_S

Om man har "tafset" på lysstyrke-knappen under skjermen kan det også hende den står i manuell dag- eller nattmodus og ikke "auto".. :)
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA