Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

charge amps ladekabelen må alltid plugges to ganger før den fungerer

Startet av jj44nn, tirsdag 17. februar 2015, klokken 01:03

« forrige - neste »

jj44nn

fikk en chargeAmps(oransje m/kode) ladekabel nylig.
er det noen andre som har denne i bilen bare og når de da skal bruke den,
så fungerer den ikke første gangen man koblet den inn i stikkontakten, det lyser ikke noe.
tar man den ut og kobler den inn igjen, så plutselig fungerer den.
har ikke brukt den en måned engang.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

emil

Har brukt min i snart halvannet år og den starter på første forsøk hver gang. Ingen andre ladekabler i bruk enn Charge-Amps.

Har du sikkerhetskoden aktivert? Jeg har aldri brydd meg om den da den uansett ikke gir noen sikkerhet mot tyveri.

Ville eventellt hørt med de du har kjøpt den av eller Charge-Amps direkte for hjelp hvis ingen andre her har noen løsning.


jj44nn

Ikke noe jeg har aktivert ihvertfall.

Jeg har tatt kontakt med Charge-Amps.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Trafikkbestyrer

Min funker som fjell, jeg lader hjemme med orginal, å charge borte. Jeg opplevde også noe tull etter en stund, men det var min skyld, jeg hadde trykket på noe i bilen, da ville ikke charge,n starte opp. Husker ikke hva jeg hadde gjort, men etter 30 min i boka til bilen ordnet det seg. Har du prøvd cabelen på andre Leaf,er?

jj44nn

Jeg har ikke prøvd den på andre biler, men det er ikke det som er problemet.

CA bruker jeg som regel bare på jobb, når jeg da kobler den  i stikkontakten så lyser ikke "pistolen".
Da er det bare å koble den ut igjen og sette den tilbake, plutselig begynner "ladepistolen" å lyse.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

TB

Opplevde på min fyrste chargeAmps kabel at det vart brot i kabel ved inngang til pistolen. Dermed var kabelen heilt død - ved å snu på / knekke på kabel var den ok igjen.

Filma dette, sendte det til chargeAmps - som bad meg sende inn kabelen - og sendte meg ny kabel. Den nye er heilt fin.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

jj44nn

Sitat fra: TB på lørdag 21. februar 2015, klokken 22:22
Opplevde på min fyrste chargeAmps kabel at det vart brot i kabel ved inngang til pistolen. Dermed var kabelen heilt død - ved å snu på / knekke på kabel var den ok igjen.

Filma dette, sendte det til chargeAmps - som bad meg sende inn kabelen - og sendte meg ny kabel. Den nye er heilt fin.

Takk for info :)
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

nofuelno

Hvis noen får problemer med en ladekabel fra Charge Amps,
er det bare å sende den til oss eller komme innom på Lysaker.

Vi har alltid erstatningskabler inne !
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

jj44nn

Sitat fra: nofuelno på onsdag 04. mars 2015, klokken 00:37
Hvis noen får problemer med en ladekabel fra Charge Amps,
er det bare å sende den til oss eller komme innom på Lysaker.

Vi har alltid erstatningskabler inne !

Hyggelig å høre, god service :)
Jeg har allerede fått en erstatningskabel fra Charge Amps.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA