Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading Egersund

Startet av leifhar, lørdag 10. januar 2015, klokken 21:09

« forrige - neste »

leifhar

Tips til hvor jeg kan lade egolfen min når jeg er i Egersund?

rene

Hvis det er innen åpningstid er det to ladeplasser på nederste plan i parkeringsgarasjen til Amfi Eikunda (kjøpesenteret). Helt helt innerst.

Vollis47

Nå er det vel på tide at det kommer noen bedre ladepunkter enn disse i Eikunda. Der er etterhvert godt med lademuligheter langs E39, så nå må det snart komme litt mer langs RV44. Elbilforeningen bør jobbe for hurtigladere i Egersund og Sokndal. Mange turister på denne veien som kan trenge litt påfyll av strøm.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Vollis47

Egersund kommune og deres parkeringsselskap har ennå ikke klart å få montert noen ladepunkter til tross for at de tar betaling for all parkering, også av elbiler.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Oddleif

Er det blitt noen bedre lademuligheter i Egersund?

Vollis47

Jeg har forstått det slik at Grand Hotell har en Tesla destinasjonslader og de hadde tidligere også et par schuko.

Kommunens parkeringsselskap bør vel snart komme opp med noen type2 ladere i sentrum. Og disse må merkes som plass for elbil med ladebehov.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

crusader78

Jeg var i Egersund 21 Juli og da var det kommet 2 eller 3 (husker ikke helt) stolper med Zaptec logo. Det var 2 uttak på hver av disse.
Det var nylig asfaltert rundt stolpene men det stod ikke noe skilt om bruk av disse så jeg antar at de ikke er klar enda. Jeg vet ikke om det er kommunalt eller om det er andre aktører som har satt i gang disse. Dette var på parkeringsplassen som ligger med taxisentralen.

Vollis47

Eigersund parkerngsselskap melder at det er satt opp 4 ladebokser på "Gruset" og to på torvet ved sykkelparkeringen. Disse skal driftes av Dalane kraft og betalingen skal skje via EasyPark appen. Det er i tilfelle første gang jeg hører om dette i Norge.

Betalingen er visstnok ikke helt ferdig ennå.

Skal prøve å ta en titt på disse i løpet av ettermiddagen.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Oddleif


Vollis47

Kan bekrefte at det er 4 Zaptec pro på Gruset, den store parkeringsplassen ved Taxi og rutebilstasjon. Og ytterligere 2 på torvet. De er ikke satt i drift ennå, men blir det snart.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Oddleif

Noen som vet hvor mye effekt disse kan levere? 6kW?

Vollis47

#11
Sitat fra: Oddleif på søndag 16. september 2018, klokken 09:12
Noen som vet hvor mye effekt disse kan levere? 6kW?
Etter hva jeg finner ut er de 1-fase 32A, så det betyr inntil 6-7 kW avhengig av biltype. Litt lite med max 3 timers parkering, men nok til å komme seg til nærmeste hurtiglader.

Fra Dalane Kraft har jeg fått følgende;

"Pris på lading er 3 kroner pr. påbegynte kvarter.
1-fase
32 A
7,4 kW

Ladeplass er fritatt for parkeringsavgift.

Gjelder både Gruset og Areneset".

Siden parkeringsavgiften er inkludert blir det jo nesten gratis strøm for de som kan utnytte denne effekten, men litt dyrere for de mindre elbilene med bare 3,3 kW lader. Betaling skjer med EasyPark.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA