Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.1

Startet av Hyperstress, torsdag 08. januar 2015, klokken 15:45

« forrige - neste »

SCI

Da har jeg også fått installert 6.1 (2.2.92).
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

El Toro

2.2.92 her også. Dog ikke testet ennå. Var ikke så fristende å begi seg ut i veien i dag. Is med vann oppå og 20% helling med piggfrie dekk virket ikke som noen god kombinasjon.
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

BMW850

Notifikasjonen "An update is ready for your Tesla" poppet opp nå. Rett ut i bilen og satt igang... er nok 6.1 tenker jeg ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MyMuffin

Sitat fra: BMW850 på fredag 16. januar 2015, klokken 13:46
Notifikasjonen "An update is ready for your Tesla" poppet opp nå. Rett ut i bilen og satt igang... er nok 6.1 tenker jeg ;)

Fikk du denne på Android appen?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Haldenser

Pga bug med dagens firmware er parksensorer oversensitive, bla kan de begynne å varsle stop når man står i et lyskryss etc. Jeg presset Tesla videre på dette og om tilgjengligheten for 6.1 som skal fikse dette, fikk personlig svar fra Jerome at den fortsatt var til betatesting hos et utvalg brukere men at den ville rulles ut til alle i løpet av få dager (om alt gikk etter planen...)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

jazzwheel

2.2.92 installert.

Jeg har original DU og fikk den likevel. Da kan vi vel konkludere med at alle får den etterhvert.

Jeg syns ikke bilen føltes noe raskere enn før, men den var heller ikke tregere så vanskelig å si. Ikke ofte jeg trykker hardt på gassen på vinteren. Det er definitivt fortsatt sprut nok til at det å gi bånn gass i sentrum er dumt etter få sekunder..

Djur1

Hva skjedde med navi?  Den står bare å tenker.  Riktignok snøstorm og kø fra oslo til kløfta,  men da funket den ikke i det hele tatt!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

mrjalle

Etter innstallert 6.1 stod restkapasiteten på batteriet i prosent. Fant et sted og skiftet den til typical range. Da fikk jeg for øvrig også ladehastigheten i km/t. Har noen funnet en måte å splitte dette? (jeg har ikke lett noe særlig) ønsker rekkevidde i typical range, men ladehastighet i kW....

hgs

Sitat fra: mrjalle på søndag 18. januar 2015, klokken 16:55
Etter innstallert 6.1 stod restkapasiteten på batteriet i prosent. Fant et sted og skiftet den til typical range. Da fikk jeg for øvrig også ladehastigheten i km/t. Har noen funnet en måte å splitte dette? (jeg har ikke lett noe særlig) ønsker rekkevidde i typical range, men ladehastighet i kW....

Oppdaget samme i går ja, nokså irriterende. Rekkevidde i prosent.....?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Muffinman

Må man velge mellom %-visning eller tkm visning? Foretrekker tkm visning og ladeeffekt i KW. Hadde håpet at % batteri kom i tillegg.

Hadde det ikke vært for noen bugs jeg håper blir fikset ville jeg ikke lagt inn denne versjonen.

hgs

#176
Sitat fra: Muffinman på søndag 18. januar 2015, klokken 18:02
Må man velge mellom %-visning eller tkm visning? Foretrekker tkm visning og ladeeffekt i KW. Hadde håpet at % batteri kom i tillegg.

Hadde det ikke vært for noen bugs jeg håper blir fikset ville jeg ikke lagt inn denne versjonen.

Du får %- vis rekkevidde dersom du vil se ladeeffekt i kw i stedet for km/t.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Hyperstress

De kunne (også) satt % ved siden av batteriindikatoren øverst på den store skjermen, tilsvarende som for telefoner :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Da er jo ikke dette en forbedring sett fra mitt ståsted. For øvrig enig med Hyperstress.

BMW850

#179
Foretok en helt uplanlagt litt lengre tur i dag og hadde ikke ladet bilen. Må si den nye "prediction" delen fungerer glimrende. Slipper og lure på om det blir knapt med strøm. Legg inn reiserute og du har fullstendig oversikt og "piece of mind". Veldig bra og nyttig!!!

Ladet også 20-25 minutter på en 22kW stasjon før jeg dro slik at jeg hadde en god buffer. Veldig greit istedet for nærmere en time som hadde vært uaktuelt om jeg ikke hadde hatt dobbeltlader. DOBBELTLADER er topp når man har det! :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA