Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.1

Startet av Hyperstress, torsdag 08. januar 2015, klokken 15:45

« forrige - neste »

Pompel

Sitat fra: amund på fredag 09. januar 2015, klokken 11:55
Sitat fra: cra på fredag 09. januar 2015, klokken 09:56

Forøvrig interessant å se hvor gira folk er på denne autopilot-saken. (Joda, sikkert kult å kunne vise kompisene at det i prinsippet funker.) Hva ser folk for seg å bruke den til, egentlig? Jeg kan se nytten av at bilen evt. kan kjøre seg selv inn i en trang garasje

Jeg tror det hadde vært gull i saktegående og stoppende kø. Kanskje det hadde vært nok med ACC? Når trafikken går i 5 eller 10 km/t og plutselig stopper kan du ikke fomle med telefonen et sekund engang, du må nesten være mer oppmerksom enn i 100 km/t. Det hadde vært deilig å kunne være litt fjern i den settingen, og lese VG eller trykke på touchskjermen, og la bilen ordne kjøringa... men jeg gikk akkurat glipp av hardwaren, så jeg må fortsatt kjøre sjæl.
Testet TACC i køkjøring og det var veldig greit å bare forholde seg til ratt og la bilen selv kontrollere hastighet basert på bilen foran og farten ble veldig mykt justert :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Øyvind.h

#76
Greit å nevne: To som har oppdatert i US melder at prosessen tar 65-90 minutter, selv om bilen antyder 45 min

Med andre ord - ikke sett i gang rett før du skal avgårde, og ikke begynn å gråte når bilen fortsatt er død/ubrukelig etter 50 min  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hyperstress

Sitat fra: cra på fredag 09. januar 2015, klokken 09:56

Forøvrig interessant å se hvor gira folk er på denne autopilot-saken. (Joda, sikkert kult å kunne vise kompisene at det i prinsippet funker.) Hva ser folk for seg å bruke den til, egentlig?

Dette har blitt sagt omtrent ordrett om veldig mange ting gjennom tidene (ikke bare ifm bilens evolusjon). Ting som vi kanskje tar for gitt idag, men som ikke alle så nytten av da det kom. :) (feks radio & telefon)

Jeg ser på det som en start på noe større som presser seg frem.(Hovedsaklig av økonomiske grunner.) En kan spare mye penger på selvkjørende biler. Med mulighet for mye tettere trafikk blir behovet for veibygging mindre, og det blir mindre utgifter ifm ulykker etc. Tipper det kommer veistrekninger/egne filer med tilpasset veimerking og med krav om korrekt utstyr i bilene. Først på høyt traffikkerte motorveier, og på sikt "over alt".
Det vi ser nå blir på en måte de første skrittene i den retningen, og jeg forstår godt folks entusiasme for disse funksjonene, selv om de ikke er "full-up" idag :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Sitat fra: Hyperstress på fredag 09. januar 2015, klokken 14:14
Sitat fra: cra på fredag 09. januar 2015, klokken 09:56

Forøvrig interessant å se hvor gira folk er på denne autopilot-saken. (Joda, sikkert kult å kunne vise kompisene at det i prinsippet funker.) Hva ser folk for seg å bruke den til, egentlig?

Dette har blitt sagt omtrent ordrett om veldig mange ting gjennom tidene (ikke bare ifm bilens evolusjon). Ting som vi kanskje tar for gitt idag, men som ikke alle så nytten av da det kom. :) (feks radio & telefon)

Jeg ser på det som en start på noe større som presser seg frem.(Hovedsaklig av økonomiske grunner.) En kan spare mye penger på selvkjørende biler. Med mulighet for mye tettere trafikk blir behovet for veibygging mindre, og det blir mindre utgifter ifm ulykker etc. Tipper det kommer veistrekninger/egne filer med tilpasset veimerking og med krav om korrekt utstyr i bilene. Først på høyt traffikkerte motorveier, og på sikt "over alt".
Det vi ser nå blir på en måte de første skrittene i den retningen, og jeg forstår godt folks entusiasme for disse funksjonene, selv om de ikke er "full-up" idag :)

+1

Jeg blir stadig forundret over mangel på visjoner for nye teknologier blandt skeptikere

B_Tesla

Ser på autopilot litt som autopilot på båt. Er ikke som om man har mindre fokus når båten står på AP. Man er vel så fokusert når man står på broa. Men man har bedre tid til å tenke, få oversikt og gjøre gode beslutninger. Vesentlig mindre trøtt blir man også, er min erfaring (riktignok kan man gå litt rundt på en bro).

Dette gjelder følgelig motorvei/steaming. Mens man på småveiene/ved kai sitter ved rattet/roret.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

jazzwheel

Spørsmålet ble stilt tidligere, men kan ikke se at noen har svart.

Er det noen som har fått 2.xx uten å ha byttet DU?

Quattro

Sitat fra: jazzwheel på fredag 09. januar 2015, klokken 16:50
Spørsmålet ble stilt tidligere, men kan ikke se at noen har svart.

Er det noen som har fått 2.xx uten å ha byttet DU?

Jeg byttet DU i går/dag, ingen ny firmware på meg :(
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Veggen

Kan se ut som utrullingen av 6.1 er satt på pause?
Noen som har fått siste døgnet?

Mulig de har funnet noe som må fikses, kanskje ladeproblemene på 3-fase som er rapportert i England.
Er det noen av dere som har fått 6.1 som har ladet på 3-fase etter oppgraderingen?

Dennis

Video av hvordan TACC fungerer, som kom med 6.1 for biler med autopilot hw :)

https://www.youtube.com/watch?v=ViA-972a_dg

Trustno1

Sitat fra: Dennis på søndag 11. januar 2015, klokken 01:18
Video av hvordan TACC fungerer, som kom med 6.1 for biler med autopilot hw :)

https://www.youtube.com/watch?v=ViA-972a_dg

Tøft, må si jeg ser frem til dette :)

Ctran

Gleder meg som en unge til dette. Noen som har erfaring om den kutter hvis kameraet ikke får godt nok sikt?

Skal til tesla for å få dem til å ordne dysene i morgen. Kanskje jeg kan grine meg til oppdatering?:)

mr.rs4

Hvor langt ned greier den å måle når den kjører inntil en vegg / et objekt nå etter oppdateringen?
Kan en kjøre inntil en vegg / et objekt og få ned til f.eks 5-10cm, og det viser det på avstand inne i bilen?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Amoss

Sitat fra: Ctran på søndag 11. januar 2015, klokken 11:49
Gleder meg som en unge til dette. Noen som har erfaring om den kutter hvis kameraet ikke får godt nok sikt?

Så en post på ett annet forum der dette kuttet ut pga snø i radarsensoren. Så kanskje ikke så veldig nyttig på vinteren i Norge :p
Model S 85D

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på søndag 11. januar 2015, klokken 12:21
Sitat fra: Ctran på søndag 11. januar 2015, klokken 11:49
Gleder meg som en unge til dette. Noen som har erfaring om den kutter hvis kameraet ikke får godt nok sikt?

Så en post på ett annet forum der dette kuttet ut pga snø i radarsensoren. Så kanskje ikke så veldig nyttig på vinteren i Norge :p

Stusser litt på at sensorplaten er konkav  isteden for konvex og at den er dekket med plast og ikke noe blankt materiale som gjør at skitt ikke fester seg lett ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hyperstress

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 11. januar 2015, klokken 12:33
Sitat fra: Amoss på søndag 11. januar 2015, klokken 12:21
Sitat fra: Ctran på søndag 11. januar 2015, klokken 11:49
Gleder meg som en unge til dette. Noen som har erfaring om den kutter hvis kameraet ikke får godt nok sikt?

Så en post på ett annet forum der dette kuttet ut pga snø i radarsensoren. Så kanskje ikke så veldig nyttig på vinteren i Norge :p

Stusser litt på at sensorplaten er konkav  isteden for konvex og at den er dekket med plast og ikke noe blankt materiale som gjør at skitt ikke fester seg lett ..

Lurer egentlig på hvorfor ikke radaren også er i frontruta, så hadde en sluppet hele problemstillingen. (Men kanskje fått andre problemstillinger).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA