Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.1

Startet av Hyperstress, torsdag 08. januar 2015, klokken 15:45

« forrige - neste »

mr.rs4

Sitat fra: Pompel på torsdag 08. januar 2015, klokken 18:10
Jo, den skal også kjøre/styre selv. Det som har kommet fra Tesla er at bilen skal kunne kjøre selv on-ramp til off-ramp, dvs kjøre inn på highway/motorvei og av motorvei selv. Den kommer derfor også etterhvert til å følge fil/vei selv.
Det kommer nok til USA,  men tror ikke det kommer til Norge med det første. Norge tilater det vel ikke?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Muffinman

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 08. januar 2015, klokken 17:38
Reverse camera guidelines - har da hørt flere ganger at det ikke skulle være mulig?

Helt topp om det kommer på plass!
Har stusset litt over denne etablerte sannheten på forumet siden Nvidia-brikken etter spec støtter overlay. Jeg har lest kun et eneste innlegg hvor noen bestrider at det ikke støttes.

Uansett, flott at det kommer nå når jeg endelig har lært meg å beregne kurven manuelt ved rygging  ;D

Pompel


Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:14
Sitat fra: Pompel på torsdag 08. januar 2015, klokken 18:10
Jo, den skal også kjøre/styre selv. Det som har kommet fra Tesla er at bilen skal kunne kjøre selv on-ramp til off-ramp, dvs kjøre inn på highway/motorvei og av motorvei selv. Den kommer derfor også etterhvert til å følge fil/vei selv.
Det kommer nok til USA,  men tror ikke det kommer til Norge med det første. Norge tilater det vel ikke?
Finnes andre biler med tilsvarende (holder bilen i fil), men de krever at man holder i rattet. Om det da er et krav, eller noe de andre fabrikantene gjør for å dekke seg selv vet jeg ikke.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

petersv

#48
Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:51
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 08. januar 2015, klokken 17:38
Reverse camera guidelines - har da hørt flere ganger at det ikke skulle være mulig?

Helt topp om det kommer på plass!
Har stusset litt over denne etablerte sannheten på forumet siden Nvidia-brikken etter spec støtter overlay. Jeg har lest kun et eneste innlegg hvor noen bestrider at det ikke støttes.

Uansett, flott at det kommer nå når jeg endelig har lært meg å beregne kurven manuelt ved rygging  ;D

Jeg har ikke latt en eneste post med den påståelsen stå uimotsagt. ;)

Håper bare de fikset blackouten ved overlappende meny og.

(Kilden til misforståelsen er en usann post på tmc der det påstås at det ikke er støtte i HW, noe som seff. er sprøyt., nå lagt dødt nå en gang for alle.)

cairnz

Ryggelinjene er for smale, så sjekk speil også om dere skal rygge rundt hjørner og tilsvarende. De er også svarte/hvite avhengig for å gi maks kontrast.

kalender har nå utvalg av hvilke kalendere man vil vise (var noen som savnet  det)

ny trip er finfin for å se hvor mye man må lade for å komme fram til neste SC med ca 10% batt.
Elbilist

19quiz76

Var sikker på du het Oggen hele tiden, jeg..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ihlhaug

Dette høres bra ut, men noe jeg virkelig savner er fartsgrensen på skjermen. Ja, det finnes på mye S85, men hva er problemet med å legge det til når feks tomtom har det på en standard gps?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tuxedo

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 08. januar 2015, klokken 22:40
Dette høres bra ut, men noe jeg virkelig savner er fartsgrensen på skjermen. Ja, det finnes på mye S85, men hva er problemet med å legge det til når feks tomtom har det på en standard gps?
Hadde det samme på min Navigon, men den viste feil fartsgrense akkurat så ofte at jeg følte jeg aldri kunne stole på den.

jazzwheel

Sitat fra: cairnz på torsdag 08. januar 2015, klokken 22:23
Ryggelinjene er for smale, så sjekk speil også om dere skal rygge rundt hjørner og tilsvarende. De er også svarte/hvite avhengig for å gi maks kontrast.

Seriøst? Det virker ganske amatørmessig. Kan se for meg at Tesla fort får et rettslig problem i USA ved ulykker. Det er vel i så fall noe de kan justere ved ny sw senere når folk melder ifra.

cairnz

Så lenge man bruker de for det de er "retningslinjer" så er de gode nok, men for å smyge bilen er de for smale for ræva på bilen
Elbilist

jazzwheel

Takk for tipset! Jeg parkerer nemlig i trangt parkeringshus hver dag og kunne fort gått på en smell!

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oggen

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 08. januar 2015, klokken 22:33
Var sikker på du het Oggen hele tiden, jeg..

Nope, endret det rett etterpå, men uten at det hjalp. Gikk ikke i bilen uansett.

B_Tesla

Er det slik at denne updaten rulles ut nå? Jeg er ikke hjemme, og gleder meg stort til dette.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Asarin

Dette var stor stas!

Gleder meg til å få denne. :D
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA