Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhjulstrekk i Normal mode på P85D

Startet av TeslaK, tirsdag 06. januar 2015, klokken 20:54

« forrige - neste »

ELTesla


mogu

Setene er en mulighet du har i P85D som du ikke har i 85D.
Vet ikke om du bør forvente noen flere barnesykdommer hos P85D enn 85D heller, såvidt jeg har forstått det er den bakre drivenheten lik som på P85, mens den fremre drivenheten er nyutviklet. Denne har 85D to stykker av.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Davidsv

Sitat fra: Madboy på onsdag 07. januar 2015, klokken 11:37
Du har ikke sett stolene i P?  :o
Det er vel også rimelig subjektivt, mer avhengig av at kroppen passer og har sett flere som har sagt de gamle er bedre på langtur.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

ELTesla

Selvfølgelig er det subjektivt, det er vel et valg av bil generelt.

Back on topic.

Dennis

Ytelser og nye stoler er vel det som er hovedgrunnene til å velge P85D mot S85D. Men det var nok for meg.
Ellers er det vel også forskjeller på understell og derfor hvor sportslig den er å kjøre, så er jo helt opp til vurdering av den enkelte hva man vil ha.
Blir litt som å sammenligne om man vil ha en BMW330 eller BMW M3

Selv hadde jeg ikke sansen for de gamle setene i det hele tatt, ubrukelig til sportslig kjøring og heller ikke veldig god å sitte i sammenlignet med mye annet. Satt igjen med et inntrykk at de var litt bedre enn Toyota Corolla 1997 sine sete, men langt unna samme nivå som andre moderne biler. Forskjellig kroppsbygning spiller jo også inn på hvordan man opplever setene, så mye mulig andre opplever de som bedre.

Celter

Sitat fra: Davidsv på onsdag 07. januar 2015, klokken 11:29
Sitat fra: AndreS på onsdag 07. januar 2015, klokken 09:33
hva er det du ser som må ofres?


Så hvis den eneste fordelen med P er at den har bedre akselerasjon og toppfart... da blir ved veldig subjektivt om akkurat det er verdt det.
At det er subjektivt om det er verdt det er en selvfølge. Det er derfor vi velger forskjellig. Det er verdt det for meg.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

mogu

#21
Det blir jo litt moro for oss med 85D å kunne slenge inn i en samtale med en som sier han har en p85D; "Åja, den med forhjulstrekk" ;)

Det er tross alt bedre enn vilkårlig-hjulstrekk, men det behøver jo ikke vi å nevne.

For ordens skyld: kunne gjerne tenkt meg en P85D om ikke forsikringen hadde vært så dyr for en stakkars kar på 24 år med 20% bonus.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA