Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Power Switch

Startet av toppi, torsdag 15. januar 2015, klokken 13:12

« forrige - neste »

OleJA

Har også bil med B-batteri levert sept 2013. Venter så smått på en tlf ang kontaktorbytte men har ikke hørt noe enda. Er det kanskje kun i Oslo dette byttes foreløpig? Noen i Bartebyen som har fått byttet? (Kontaktor)

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på fredag 23. januar 2015, klokken 15:22
Har også bil med B-batteri levert sept 2013. Venter så smått på en tlf ang kontaktorbytte men har ikke hørt noe enda. Er det kanskje kun i Oslo dette byttes foreløpig? Noen i Bartebyen som har fått byttet? (Kontaktor)

Jeg hadde bilen på service i går (sept.2013 bil med B-batteri) inkl. bytte av DU og litt annet småtteri. Kontaktor er det ingen som har nevnt. Mulig det kun gjelder enkelte VIN-nummer?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Sitat fra: jkirkebo på fredag 23. januar 2015, klokken 15:24
Sitat fra: OleJA på fredag 23. januar 2015, klokken 15:22
Har også bil med B-batteri levert sept 2013. Venter så smått på en tlf ang kontaktorbytte men har ikke hørt noe enda. Er det kanskje kun i Oslo dette byttes foreløpig? Noen i Bartebyen som har fått byttet? (Kontaktor)

Jeg hadde bilen på service i går (sept.2013 bil med B-batteri) inkl. bytte av DU og litt annet småtteri. Kontaktor er det ingen som har nevnt. Mulig det kun gjelder enkelte VIN-nummer?

Hvor hadde du din inne? Jeg hadde min i Drammen.  Ikke sikkert alle SC har kompetase til batterireperasjoner? Det var visst 1,5 dags arbeid å fikse bytte kontaktor.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på fredag 23. januar 2015, klokken 16:36
Sitat fra: jkirkebo på fredag 23. januar 2015, klokken 15:24
Sitat fra: OleJA på fredag 23. januar 2015, klokken 15:22
Har også bil med B-batteri levert sept 2013. Venter så smått på en tlf ang kontaktorbytte men har ikke hørt noe enda. Er det kanskje kun i Oslo dette byttes foreløpig? Noen i Bartebyen som har fått byttet? (Kontaktor)

Jeg hadde bilen på service i går (sept.2013 bil med B-batteri) inkl. bytte av DU og litt annet småtteri. Kontaktor er det ingen som har nevnt. Mulig det kun gjelder enkelte VIN-nummer?

Hvor hadde du din inne? Jeg hadde min i Drammen.  Ikke sikkert alle SC har kompetase til batterireperasjoner? Det var visst 1,5 dags arbeid å fikse bytte kontaktor.

Min var også inne i Drammen. Regner med at de hadde nevnt det og satt opp en time senere om det var behov for å bytte på min bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Har D batteri og de ønsket å bytte kontaktor. Er lenge siden jeg ble ringt, men mente det ble i mars. Har ikke hørt noe siden.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Hm, ser at mange med levering både før og etter meg har fått byttet denne kontaktoren. Ikke hørt noe angående dette fra Tesla så langt, men de vil ha den inn for en to dagers avtale for diverse annet.

sn0le

Hadde D-batteri og det knelte i høst etter ca 12k km.
Om det var kontaktorfeilen eller noe annet vet jeg ikke.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ArneS

Første sjekk for om det er noen oppgraderinger på gang er å gå inn her: http://www.teslamotors.com/vin-recall-search
P85+ Signature (solgt)
P85DL

bb

Sitat fra: toppi på fredag 23. januar 2015, klokken 09:39
Bjørn:
Jeg har fått med meg DU problematikken, men ikke kontaktor problemene.
Var det denne som "røyk" hos deg?
Som medførte at hele batteripakken måtte byttes?
Jeg fikk aldri noe klart svar fra Tesla. Men ut ifra det jeg har hørt av symtomer så kan det tyde på kontaktor, ja.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

rklokk

Sitat fra: Epleskreller på fredag 23. januar 2015, klokken 14:22
Er kun de som har batteri merket B som får dette? Jeg har B pg fikk byttet kontaktor denne uka.
Tror jeg fikk bil samme dag som deg (p153xx). Ikke hørt noe fra Tesla på dette. Har skiftet DU. Kan det være noe bilen selv melder fra om eller som overvåkes?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Cecilie

Der fikk jeg også telefon om "oppgradering av batteri". Ble noe forfjamset da hun ringte, så det var godt å komme inn hit og se at jeg ikke er alene om dette :)
Fikk også bilen min i november 2013.
Men hva er dette snakket om B- og D-batteri? Det har jeg aldri hørt om...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA