Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Knust multimedia skjerm på 2013 LEAF - reg 12.09.13 + div.

Startet av Talvern, tirsdag 06. januar 2015, klokken 18:11

« forrige - neste »

Talvern

Hei.....

Jeg har kjøpt meg en flott Leaf på auksjon med diverse feil mangler.....

1. Hoved multimedia skjermen har knust touchglass.... Skjermen fungerer OK, men ser ikke veldig pent ut.
- Kan selve glasset byttes ut, eller må man bytte hele enheten? Har sett at det selges noen på E-Bay, men disse har "amerikansk" innmat....
- Kan man isåfall bare bytte over innmaten?
- Finnes det noen "gamle" i norge fra kollisjonsvrak???

2. Billige vinterdekk helst brukte, noen som har noe loggende de vil bli kvitt?

3. Ladekabel, låner fra min C-Zero men skulle fått tak i en som passer hvor??

4. Service: Må man ta denne hos Nissan, eller kan den tas hvor som helst?

På forhånd takk for hjelpen.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Mippen

Sitat fra: Talvern på tirsdag 06. januar 2015, klokken 18:11
Hei.....

Jeg har kjøpt meg en flott Leaf på auksjon med diverse feil mangler.....

1. Hoved multimedia skjermen har knust touchglass.... Skjermen fungerer OK, men ser ikke veldig pent ut.
- Kan selve glasset byttes ut, eller må man bytte hele enheten? Har sett at det selges noen på E-Bay, men disse har "amerikansk" innmat....
- Kan man isåfall bare bytte over innmaten?
- Finnes det noen "gamle" i norge fra kollisjonsvrak???

2. Billige vinterdekk helst brukte, noen som har noe loggende de vil bli kvitt?

3. Ladekabel, låner fra min C-Zero men skulle fått tak i en som passer hvor??

4. Service: Må man ta denne hos Nissan, eller kan den tas hvor som helst?

På forhånd takk for hjelpen.

Hei!
Grattis med bil. Jeg kan ikke svare deg på alt, men skal svare deg på det jeg vet. Når det gjelder ny skjerm kan du søke på: Bruktbil deler på google. Da får du opp en liste med databaser du kan søke i og ulike bilopphøggere. Anbefaler deg å forsøke der. Har funnet deler til gamle biler der slik selv.

Ellers er finn.no et fint sted å lete etter dekk. Der kan du både finne dekk og felger. Du kan søke på felger nissan leaf eller søke på dekk eller felg dimensjonen din. Du kan også søke på andre felger til andre biler som kan passe. Du kan sjekke på denne listen  http://www.darklight.no/boltesirkel/ hvilken biler som har like dekk og felger som din bil. Husk at boltesirkel, inpress og hub bør være lik. Helst størrelsen på gelgen og dekket også.

Du trenger ikke å ta service hos nissan, men det anbefales for å ha alt på det rene når det gjelder garanti hvis det skulle skje noe. Lett for de å si at noe kunne ha vært gjort før dersom den var på service hos de.
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Hei og gratulerer med bilkjøp.

1: Knuste navigasjonsskjermer blir ofte kaskosaker - bytte hos merkeverksted kan bevege seg opp i priser fra 25-50.000 kroner.  Hold et øye med delelistene hos huggere og på finn.no - med stort salg av Leaf i Norge vil utvalget brukte deler vokse etter hvert også.

2:  Leaf deler felgdimensjon med Juke og Qashqai, hvis jeg ikke husker helt feil.

3: elbilshop, elbilhjelpen og ev-institute - alle med .no suffiks burde kunne hjelpe deg.

4: Nei, du må ikke ta service hos merkeverksted, men sjekk at servicen du tilbys er i følge Nissans retningslinjer for Leaf-service. Når garantitiden er ute, kan du i grunnen gjøre akkurat som du selv vil.

Thomas Parsli

Skjermen kan byttes for noen hundrelapper hvis ikke touch-delen er skadd, er den det ender du fort på noen tusen:

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=6&t=10828#p250187

Den var heller ikke så vanskelig å bytte som han oprinnelig trodde: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=6&t=10828&start=10#p331553

Når ny navigasjonsenheet koster $3600 i USA tipper jeg Nissan Norge synes NOK 30.000,- +mva er en god pris...
Og så bruker de vel en halv dag på arbeidet...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

TorC

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 09. januar 2015, klokken 08:12
Skjermen kan byttes for noen hundrelapper hvis ikke touch-delen er skadd, er den det ender du fort på noen tusen:

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=6&t=10828#p250187

Den var heller ikke så vanskelig å bytte som han oprinnelig trodde: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=6&t=10828&start=10#p331553

Når ny navigasjonsenheet koster $3600 i USA tipper jeg Nissan Norge synes NOK 30.000,- +mva er en god pris...
Og så bruker de vel en halv dag på arbeidet...

Thomas

Såvidt jeg har forstått er det ikke samme produsent for alle bilene. I USA er det Clarion, for Europa er det et annet firma. Jeg husker ikke i farten hvilken firma, men det står vel på baksiden av enheten. Dermed er det ikke helt sikkert at delene går om hverandre.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Parsli

Det er vel all grunn til å tro at ihvertfall skjermen er lik (glasset altså)?
Touch-delen pleier å være ganske standard (konnektorerne) så jeg ville vært overrasket hvis ikke de også gikk overens.

Men uansett er det nok mulig å få tak i deler, produsenten(e) i Kina selger de garantert til andre enn Nissan.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA