Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Motors Model S er offisiell

Startet av Cobos, torsdag 26. mars 2009, klokken 23:41

« forrige - neste »

Cobos

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Boogie

Den var rå!!!
Og med en pris på $ 50 000,- så burde det bli noen bestillinger til Norge !!!!

Får vi se den i Stavanger? Håper det.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Ja, nå snakker vi virkelig her! Roadster er en fet bil, men ikke noe alternativ for folk flest. Dette derimot, er jo noe ganske annet (selvom jeg har vanskelig for å tro på reklamen som sier det skal være mulig å få inn en mountain bike, et surfebrett OG en 50" TV på samme tid... Da tror jeg tingene må være knust først.). En pris som er til å leve med, selvom jeg mistenker at den blir ganske mye dyrere med fult av utstyr og med batteripakken til max kapasitet.

Liker jo også visjonen som sier ; For infrastructure, Tesla is working with a government-affiliated partner to set up battery changing stations at various locations. They will be able to change the battery in 5-8 minutes, "quicker than filling up your car with gas."

Også imponerende at de tilsynelatende vil gi 7-10 års garanti på batteriene og at utbyttingskit vil kosten under 5000 USD. Dette er jo nesten for godt til å være sant - og erfaringen sier meg at når noe er for godt til å være sant, så pleier det ikke å være sant heller ...   Jeg leverer allikevel inn nok en lottokupong og satser på å bli Tesla-eier - Roadster eller Model S - who cares   8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Vi får håpe den blir å se over det ganske land. ;)

Førsteinntrykket mitt da jeg åpnet artikkelen var at den var da veldig "vanlig", og til forveksling lik en audi, men det var heldigvis bare vinkelen på bildet som gjorde det. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

En virkelig lekker bil. Desverre har prisene en tendens til å øke kraftig med en gang en europeisk kunde ønsker bilen.

Det jeg missliker er at den virker alt for stor. Dette er en langtursbil, og ikke en bybil.

Det er ikke vits i å fråtse i luksus bare fordi en kan. Tankegangen om at den nye teknologien skal benyttes til å øke størrelsen på bilene i stedet for å senke forbruket er velkjent fra SUV'enes inntog.

Folk som bytter inn sin gamle Corolla søker en bil som er oppgitt å bruke det samme som den gamle, i stedet for å kjøpe en tilsvarende bil som vill brukt halvparten så mye energi. I praksis viser det seg at den nye bilen som veier dobbelt av den gamle, i praksis bruker mer, og neste gang blir dette referansen for maks forbruk.

Nei takk sier jeg. Synd Think og Tesla skilte lag. En Think City med Tesla teknikk og prissetting er mer i min gate. Lett å bruke, og lett på miljø og økonomi.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Ja takk begge deler.

Vi trenger et mangfold av elbiler. Mange store og mange små.

Med 3 barn, er det upraktisk med en 2-seter, eller en 4-seter. Da trenger vi en 5-seter!

Folk går rundt og tror at elbiler må være små klumpete greier, med elendig sikkerhet, slik som Buddy og Reva. Det er det jo ingen grunn til, (til sitt bruk er de jo geniale), men det må ikke stoppe bilbransjen, eller utfordrere fra andre bransjer fra å utvikle elbiler som folk vil ha.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Laban

Nydelig bil ja. Prisen blir vel en del høyere i Europa vil jeg tro:

*The anticipated base price of the Model S is $57,400.
All Tesla vehicles qualify for the full $7,500 US federal tax credit on battery-powered cars.
Teslas also qualify for state incentives, sales tax waivers and rebates

Dette får vi vel foreløpig ikke trukket fra her hjemme.

Levering starter i 2011 så man har god tid til å begynne å spare ;).
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Cobos

Jeg vet naturligvis ikke, men jeg håper forskjellen på den amerikanske og norske ikke blir så stor. Den amerikanske koster $57 000, som idag er rundt 372k. Ser man på forskjellen på det $5000 store depositumet som amerikanerne må betale og det €4000 europeerne betaler er det bare rundt 10% mer enn amerikanerne. Utifra det snakker vi om rundt 400k for basismodellen, og sammenlignet med en A6 eller BMW 5 el. er det faktisk ikke helt galt. Går man utifra ytelsen blir det jo mye "bedre" pris. Dette er en STOR bil med sine 498cm i lengde så den legger seg midt mellom BMW 5 og 7 serie fysisk. Ytelsesmessig ligger den såvidt over 540i, og den koster 446k + 538k i avgifter.

Avhengig av hva som ligger av utstyr i basismodellen blir jo dette fort såvidt over prisen på en normal stor familiebil som Mondeo/Avensis men med ytelse tilsvarende godt motoriserte premiumbiler. På mange måter er jo nettopp denne bilen laget for å "utnytte" det norske avgiftssystemet maksimalt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Griffel

Med en slik kan jeg vurdere om vi klarer oss med en bil i familien.

Så er det bare om å gjøre et P106en holler ut til ca.2012-2013, at bilen virklig kommeer på markede på den tiden, og at avgiftsreglene fortsatt er like gunstige.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

El rayo

Og jeg klarer meg godt med 2000 modell Th!nk!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Bravo El Rayo, og jeg klarer meg med to. Jeg hater nye biler, man er så redd for å skrape de opp at det går ut over kjøreglede.

Hvorfor få jeg  helt nye biler når jeg skal leie. Problemet er at det finnes ikke "Rent-a-Wreck" i nærheten av flyplasser osv.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=561344

"Her er fremtidens el-bil, sier Bellona-leder Frederic Hauge. Han har alt bestilt en. "

Så da kan en jo satse på å få den brukt ? ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RunarBT

Eg hadde egentlig planlagt å satse på GM Volt/Opel Ampera, men Tesla har jo bevist at dei kan levere, og ein rein elbil blir jo og ein avgiftsvinner.. så vurderer veldig seriøst på å reservere ein iløpet av veldig kort tid..

Må nesten sjekke med kona først.. er neppe populært med impulskjøp her.;-)

III

Tror jeg venter på denne ja. Men har den takstativ mon tro? Og tilhengerfeste ,går det? ::)

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA