Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stopper salget?

Startet av Celter, lørdag 03. januar 2015, klokken 10:50

« forrige - neste »

Celter

Det står fremdeles levering i mars hvis man bestiller en P85D i dag. Samme tid som oss som reserverte i oktober. Betyr dette at salget har stoppet helt opp etter prisoppgangen?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: Celter på lørdag 03. januar 2015, klokken 10:50
Det står fremdeles levering i mars hvis man bestiller en P85D i dag. Samme tid som oss som reserverte i oktober. Betyr dette at salget har stoppet helt opp etter prisoppgangen?

Veit ikke men flere har valgt å utsette levering av bil blandt annet jeg .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MR Tesla

https://www.linkedin.com/job/tesla-motors/jobs/

Tviler på at salget stopper- tipper begge produksjonslinjer går for fullt og derav kortere leveringstid, hadde ikke vært redd for å ta jobb i Tesla

Hyperstress

Det betyr nok bare at de ønsker å levere flest mulig av modellen i Europa i mars, og da er det fortsatt tid. Tipper den kan bestilles helt til i slutten av jan med levering i slutten av mars.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TrondW

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 03. januar 2015, klokken 11:54
Det betyr nok bare at de ønsker å levere flest mulig av modellen i Europa i mars, og da er det fortsatt tid. Tipper den kan bestilles helt til i slutten av jan med levering i slutten av mars.

Merkelig at jeg som bestilte en S85D for mange uker siden fortsatt står med levering i mai i "My Tesla"...hadde jeg bestilt i dag så står det levering i mars...Hva kan dette komme av?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Øggen

Alvorlig??
S85D leveres tidligst april/mai. De vil pushe ut toppmodellen først.

TrondW

Sitat fra: Øggen på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:13
Alvorlig??
S85D leveres tidligst april/mai. De vil pushe ut toppmodellen først.

Nei, i dag har P85D modellen senere levering enn S85D...
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Havebigfun

Nei
S60: Mars
S85: Mars
S85D: Mai
P85D: Sen Mars

Celter

Sitat fra: TrondW på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:29
Sitat fra: Øggen på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:13
Alvorlig??
S85D leveres tidligst april/mai. De vil pushe ut toppmodellen først.

Nei, i dag har P85D modellen senere levering enn S85D...
Når jeg sjekker er levering for P85D fortsatt i mars , men S85D har levering i mai.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

GeirHM

Sitat fra: Øggen på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:13
S85D leveres tidligst april/mai. De vil pushe ut toppmodellen først.

Dette er ikke helt korrekt vel? Vi er mange som har TMS 85D i bestilling fra midten av oktober i fjor som har fått estimert levering til "sent mars" på mytesla. Vi mottok alle våre VIN i løpet av desember. At det er slik fremgår også av docs.google.com linken https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing
Jeg er inneforstått med at et slikt estimat ikke er eksakt vitenskap selvfølgelig. Men jeg fikk først levering i april, denne ble ganske raskt endret til sent i mars. Jeg ser at også nordamerikanske kunder med S85D med bestilling i samme periode har mottatt VIN i samme nummerserie, altså fra 69xxx og oppover. Og de får sine biler fra sen februar. Og det er jo logisk siden det er lengre til gudsforlatte Drammen i regn.

MadsKB

Jeg har bestilt S85D med levering i Mai. (Bestilte i Oktober).
Brått ble forventet levering sent mars 2015. Har også spurt Tesla om dette. Fikk beskjed om at det stemmer. (Og at hvis jeg heller vil ha bilen i Mai må jeg si ifra)

Bushy

Bytte plass med meg;p hos meg står det april. Bestillte og i oktober
S75D sept. 17

Hyperstress


Sitat fra: GeirHM på lørdag 03. januar 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Øggen på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:13
S85D leveres tidligst april/mai. De vil pushe ut toppmodellen først.

Dette er ikke helt korrekt vel? Vi er mange som har TMS 85D i bestilling fra midten av oktober i fjor som har fått estimert levering til "sent mars" på mytesla. Vi mottok alle våre VIN i løpet av desember. At det er slik fremgår også av docs.google.com linken https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing
Jeg er inneforstått med at et slikt estimat ikke er eksakt vitenskap selvfølgelig. Men jeg fikk først levering i april, denne ble ganske raskt endret til sent i mars. Jeg ser at også nordamerikanske kunder med S85D med bestilling i samme periode har mottatt VIN i samme nummerserie, altså fra 69xxx og oppover. Og de får sine biler fra sen februar. Og det er jo logisk siden det er lengre til gudsforlatte Drammen i regn.

Det var her snakk om ny bestilling.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

GeirHM

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 03. januar 2015, klokken 19:59
Det var her snakk om ny bestilling.

Godt å høre. Blir skvetten for det minste. Ventinga er fæl. :-)

Havebigfun

Grunnet en del avbestillinger/utsettelser etter lansering av D-versjonene og mulig klargjøring av produksjonslinjen til D-bilene har antall biler produsert i Q4 antakelig vært rel. lavt.
Sannsynlig kjører Tesla så høyt produksjonsvolum som overhodet mulig og prioriterer europeiske biler frem til midten av februar slikat de kan peke på de aktuelle produksjonstallene i jan/feb15 når Q4 offentliggjøres. Det kan tenkes som årsak til at man muligens fortsatt kan få levert bilen innen utgang av Mars.
Spørsmålet er altså om man har kjørt produksjonen på et så høyt niva nå at selv et ganske friskt bestillingsvolum ikke har fyllt ordrebøkene i henholt til Teslas prioriteringer helt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA