Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spania i sommer.

Startet av Trokloy, torsdag 01. januar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Trokloy

Hola :-) Vi planlegger turen fra Stavanger til oslo, og kielferga via Eurodisney og div. med endelig mål i feriehuset like v Benidorm i Spania. Ser det er godt dekket med superladere til Barcelona i sommer. Noen som har lade erfarig/ ideer fra Barcelona til Benidorm (ca 55km) Får vår første TMS i Mars( P85D) Planlegger ca 3-4 ukers ferie fra den 11/7
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

Tuxedo

#1
Du kan være rimelig trygg på at det kommer en SC på den strekningen før sommeren, tror jeg.  I hvert fall i følge SC-kartet til Tesla.

PS: Lykke til med bilen når den kommer!  Skal selv ta min til alpene i sommer, og hadde det ikke vært for denne bilen kunne det aldri falle meg inn å dra på en så lang kjøretur som til alpene.  Fly hadde helt klart vært førstevalg. Men så snakker vi Model S  ;D

Sense

Vi kjørte til Alicante for 4 år siden, da med fossil.
Selv med Color line til Kiel og ytterligere 2 overnattinger hver vei, så må jeg innrømme at det var i lengste laget for min smak. Særlig strekningen gjennom Frankrike føltes lang.

Tuxedo

Sitat fra: Sense på fredag 02. januar 2015, klokken 00:00
Vi kjørte til Alicante for 4 år siden, da med fossil.
Selv med Color line til Kiel og ytterligere 2 overnattinger hver vei, så må jeg innrømme at det var i lengste laget for min smak. Særlig strekningen gjennom Frankrike føltes lang.
Enig at det er drøyt kjedelig og slitsomt å kjøre til Spania, uansett hvor bra bilen er.  Men OP skal åpenbart ha noen lengre stopp underveis (Eurodisney etc,), og da går det greiere.

Trokloy

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. januar 2015, klokken 22:05
Du kan være rimelig trygg på at det kommer en SC på den strekningen før sommeren, tror jeg.  I hvert fall i følge SC-kartet til Tesla.

PS: Lykke til med bilen når den kommer!  Skal selv ta min til alpene i sommer, og hadde det ikke vært for denne bilen kunne det aldri falle meg inn å dra på en så lang kjøretur som til alpene.  Fly hadde helt klart vært førstevalg. Men så snakker vi Model S  ;D


Takk for det :-) Har tatt fly til Spania de siste 12 sommerene. Har de siste åra hatt en BMW 730.. Tanken på å kjøre ned har aldri slått oss en gang :-) Gleder oss veldig til denne turen med ny TMS og hvordan autopilot vil fungere. God tur til alpene! :-)
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

Olatho

Ny sommer, nye muligheter...

Ser ut som det blir storfamilietreff et sted i nærheten av Benidorm til sommeren.  Hvis Teslas superladerkart stemmer, så burde det ikke være noe problem å komme seg dit i juni 2016. 

Men hvor lang tid er det "fornuftig" å bruke nedover, med et barn på nesten to år i bilen?
- Foreløpig heller vi mot å fly, men fly+leiebil der nede er jo kjedelig hvis vi kan kjøre ned på et par dager med Den Gule Fare.

Tuxedo

Du klarer det ikke på et par dager med en toåring i bilen.

Toonster

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 02. september 2015, klokken 11:14
Du klarer det ikke på et par dager med en toåring i bilen.

Mulig han klarer det, men en 2 åring skal ikke sitte så lenge i et bilsete i strekk uansett. (ikke bra for kroppen)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Jejl

Vi kjørte fra Stavanger til Alfaz del Pi på rett i overkant av to døgn. Ungene på 3 og 5år koste seg på hele turen og jeg tror ikke de spurte en eneste gang om vi var fremme snart. I bilen fikk de se film og høre hørespill, og på nesten hvert stopp var de ute å lekte og spiste, bortsett fra når de sov. (Masse lekeplasser på McDonalds og lignende burgerplasser nedover.)

Med en til sc i Valencia og uten kø (vi sto ca 5 timer rundt Lyon) mener jeg vi kan kjøre Stavanger- Alfaz neste sommer på ca 37 timer.

Jejl

Sitat fra: Trokloy på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:50
Hola :-) Vi planlegger turen fra Stavanger til oslo, og kielferga via Eurodisney og div. med endelig mål i feriehuset like v Benidorm i Spania. Ser det er godt dekket med superladere til Barcelona i sommer. Noen som har lade erfarig/ ideer fra Barcelona til Benidorm (ca 55km) Får vår første TMS i Mars( P85D) Planlegger ca 3-4 ukers ferie fra den 11/7

Du klarer greit strekningen fra sc i Tarragona til Benidorm (ca 40 mil) hvis du ikke kjører for fort (har akkurat kjørt den). Men det kommer nok en sc nær Valencia før sommeren.

Olatho

Takk for tilbakemelding.

Da blir det nok fly.  36 timer hver vei blir litt i meste laget når vi bare skal være der en uke.

VL

Låner tråden litt, da den omhandler langtur :)

Noen som har erfaringer med små barn i bilen og lengre kjøreturer? Har en datter på 2 år og tenker oss fra Norge til litt varmere strøk, Spania,  Frankrike,  Italia.

Har god tid, men er det noe man bør være ops på eller ta ekstra hensyn til? Holder det med en strekk når man lader eller stopper for kvelden?  Tenker at 4 døgn til Spania bør gå greit med en 2 åring om bord?

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Chlangum

Låner denne tråden så slipper jeg å lage nytt emne:

Noen som har prøvd seg på strekket Barcelona - Biarritz via Zaragoza eller Huesca?

Aller helst ønsker jeg å kjøre ruten via Huesca.
Har funnet en 22kW type 2 lader hos en Renault forhandler der men har ikke lykkes å komme i kontakt med dem.

Alternativt kan jeg kjøre via SC i syd-Frankrike men vil helst unngå det.

Tips mottas med stor takk
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA