Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste vindusviskere

Startet av Nuvolari, onsdag 31. desember 2014, klokken 09:16

« forrige - neste »

Cookie Monster

Erfarte dessverre det samme med Lucas sine at de ikke liker -5 og lavere :( Er nok samme greiene som de billige til Biltema. Trudde jeg skrev det tidligere men mulig jeg glemte det av.

Har nå Bosh igjen med justertere viskearmer og byttet dyser til "dusj" dysene og er nå stort sett greit.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Thor2014


Muffinman

#77
Biler uten vinterpakke fikk fra ca 2015.

Thor2014

Anbefales det å bytte til de?
Min har vinterpakken og kommer med 4 stakkarslige stråler.

Muffinman

Fordeler og ulemper, tror jeg. Men mest fordeler. Det er vel ikke varme i de som sprer.

OlaM

Kjøper man bare delene fra Tesla? Er de lette å bytte selv?
'21 3LR

petersv

Passer de nye dysene rett på? Noen som har sjekket pris på disse hos Tesla? Hadde også vært interessant å sett delenummeret på spylermotor, kanskje det finnes en kraftigere fra produsenten som er i lik i utførelse.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

VegarHenriksen

Må bare skyte inn her på tråden å si at vindusviskerene av den gule serien til Biltema ikke er å anbefale. 700mm'en min fløy nettopp av og nærmeste bensinstasjon var 1 time unna - i pissregn og uten noen form for coating på ruta (RainX). Ugh! Kommer så fram til bensinstasjonen og er sinnsykt takknemlig for at de har TwinAero 700mm som jeg kan smette på. Viser seg at selve festet knakk på biltemaviskeren.
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Muffinman

Kjørt gule fra Biltema siden 2013, snart 370.000km tilsammen. Mistet en visker i 2015, sannsynligvis var den ikke klikket skikkelig på plass ved montering. Ellers null problemer; visker bra, varer lenge og rimelig i innkjøp.

Klykken

Bestandig vært bingo med Biltema-viskere på mine biler. Virker som det er forskjellig spenn slik at det ofte blir felt på ruta der det ligger igjen vann. Sykt irriterende...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Sjekk om ruta har noen snodige ujevnheter. Det har skjedd på TMS.

Klykken

Null stress med originale, så det tviler jeg på. Men har ikke prøvd biltema på Teslaen, det skal sies. Kun i3, Mazda cx3 og en mini. Noen fungerte, andre ikke, alle av samme type fra BT.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Noen som har prøvd 450mm på passasjersiden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA