Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste vindusviskere

Startet av Nuvolari, onsdag 31. desember 2014, klokken 09:16

« forrige - neste »

Nuvolari

Flere anbefaler Biltema sine viskere. Er dette de beste til TMS? Står tms som modellbetegnelse på Biltema sine viskere eller skal jeg bruke viskere til en annen modell?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

RaBalder

Jeg byttet til Biltema sine og er fornøyd. De var bedre enn de viskerne Tesla sender med bilen.

Om dette er de beste til TMS vet jeg ikke, men de fungerer for meg. "De beste" er vel uansett en subjektiv greie.

Det står ikke merket Tesla Model S på pakningene. I alle fall ikke de jeg kjøpte (58241 og 58249).

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 31. desember 2014, klokken 09:16
Flere anbefaler Biltema sine viskere. Er dette de beste til TMS? Står tms som modellbetegnelse på Biltema sine viskere eller skal jeg bruke viskere til en annen modell?

Doro

Fikk nye viskere av Tesla sist jeg var inne for annet garantiarbeid. De nye er betydelig stillere enn de som fulgte bilen. De fungerer også utmerket i regn. Men jeg sliter fortsatt med å få ruten ren i øverste del når det er mye salt og annen skit på veien. Det virker som de ikke presses hardt nok mot ruten.

petersv

#3
Tesla leverer ut nye Bosch viskerblader gratis hvis man stikker innom. De er bedre enn de som er med bilen. Vet ikke om de er bedre enn Biltamas siden jeg ikke har prøvd deres selv, kun org. og Bosch.

eadie


Sitat fra: troso på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:10
Fikk nye viskere av Tesla sist jeg var inne for annet garantiarbeid. De nye er betydelig stillere enn de som fulgte bilen. De fungerer også utmerket i regn. Men jeg sliter fortsatt med å få ruten ren i øverste del når det er mye salt og annen skit på veien. Det virker som de ikke presses hardt nok mot ruten.

Hos meg omvendt. Blir alltid en trekant med møkk langt nede på ruten, i midten
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

gss

Sitat fra: petersv på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:19
Tesla leverer ut nye Bosch viskerblader gratis hvis man stikker innom. De er bedre enn de som er med bilen. Vet ikke om de er bedre enn Biltamas siden jeg ikke har prøvd deres selv, kun org. og Bosch.
Har du boschnummeret på disse, evt. står det på viskerene?

ctr46

Sitat fra: eadie på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:36

Sitat fra: troso på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:10
Fikk nye viskere av Tesla sist jeg var inne for annet garantiarbeid. De nye er betydelig stillere enn de som fulgte bilen. De fungerer også utmerket i regn. Men jeg sliter fortsatt med å få ruten ren i øverste del når det er mye salt og annen skit på veien. Det virker som de ikke presses hardt nok mot ruten.

Hos meg omvendt. Blir alltid en trekant med møkk langt nede på ruten, i midten

Sliter med det samme selv. Høyre spyledyse burde vært vinklet litt mer mot midten for å få spylerveske på det området så viskeren ikke visker bare "tørt".
.

petersv

Sitat fra: gss på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:41
Sitat fra: petersv på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:19
Tesla leverer ut nye Bosch viskerblader gratis hvis man stikker innom. De er bedre enn de som er med bilen. Vet ikke om de er bedre enn Biltamas siden jeg ikke har prøvd deres selv, kun org. og Bosch.
Har du boschnummeret på disse, evt. står det på viskerene?

Dessverre, det har jeg ikke. Bilen er solgt. Ring til Teslas SC og hør.

Pompel

Sitat fra: petersv på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:19
Tesla leverer ut nye Bosch viskerblader gratis hvis man stikker innom. De er bedre enn de som er med bilen. Vet ikke om de er bedre enn Biltamas siden jeg ikke har prøvd deres selv, kun org. og Bosch.
Jeg var en tur på servicesenteret til Tesla i Trondheim i forrige uke for blant annet å høre om disse viskerne. De kostet drøyt 400 kroner, men verdt hver eneste én.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

F_P

Jeg har prøvd både Biltema og 4x viskerbladsett fra Tesla. Kjører nå med Biltema for å teste forskjellen mot Boschviskerne som jeg fikk sist hos Tesla.

Jeg opplever som andre har nevnt at viskerne går tørt øverst på førersiden. Dette skyldes helt klart at dysene spyler for lite på denne delen av ruten. I litt hastighet kommer det ingen spylervæske der i det hele tatt. Mitt andre problem er at alle viskerne jeg har prøvd legger igjen en vannfilm rett under midten av innfestet på viskerne. Dette ble noe bedre etter at jeg fikk ny frontrute (feil krumming i den opprinelige  :o ), men spesielt de originale drar ut en "tarm" med vann helt til venstre på ruta på returen ned. På grunn av dette dro jeg med meg en flaske med Rain-ex lignende middel når jeg kjøpte Biltema-viskerne. La det på nå på fredag, og det hjalp selv om filmen ikke forsvinner helt. Denne vannfilmen jeg opplever blir merkbart større i hastigheter over +/- 70 km/t. Holder derfor en knapp på at trykket ned på ruta er for dårlig.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TerjeS

På min nettopp solgte  Saab hadde jeg viskerblader med en rain-x-aktig belegg, fra Biltema. Beste viskere jeg noensinne har hatt. Men jeg vet ikke om de har dem i riktig dimensjon til Teslaen. Ikke helt fornøyd med viskerne som var med bilen. Dessuten spyler dysene litt for lavt, men det fikser de på Tesla om man stikker innom.

Lokführer

Sitat fra: TerjeS på mandag 26. januar 2015, klokken 14:47
På min nettopp solgte  Saab hadde jeg viskerblader med en rain-x-aktig belegg, fra Biltema. Beste viskere jeg noensinne har hatt. Men jeg vet ikke om de har dem i riktig dimensjon til Teslaen. Ikke helt fornøyd med viskerne som var med bilen. Dessuten spyler dysene litt for lavt, men det fikser de på Tesla om man stikker innom.
Eller så man en penn og justerer dysene til foretrukket punkt. Verre er det ikke.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Sitat fra: Lokführer på mandag 26. januar 2015, klokken 14:55
Sitat fra: TerjeS på mandag 26. januar 2015, klokken 14:47
På min nettopp solgte  Saab hadde jeg viskerblader med en rain-x-aktig belegg, fra Biltema. Beste viskere jeg noensinne har hatt. Men jeg vet ikke om de har dem i riktig dimensjon til Teslaen. Ikke helt fornøyd med viskerne som var med bilen. Dessuten spyler dysene litt for lavt, men det fikser de på Tesla om man stikker innom.
Eller så man en penn og justerer dysene til foretrukket punkt. Verre er det ikke.
...eeeeller så bruker man noe slikt:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Justeringsverktoy-for-spylerdyse-19258/

Li-Ion

Har også fått nye viskere fra Tesla. Fungerer nesten like dårlig som de "originale"... Spylermotoren er også helt tragisk...klarer ikke å levere vann på ruta når farten overstiger 60 km/t.... Uansett hvordan en justerer dysene....

Tror det er en kombinasjon av dårlig spyling av ruten, dårlig "tykk" fra viskerne + sikkert dårlige viskerblad også....

Begynner å drita lei faktisk.... trafikkfarlig er det også...  >:( >:( >:( >:(
Teslaeier siden 2013 :)

BMW850

Helt klart semre greier. Min MB 1997 har mye bedre og mer solid vindusvisker-system. Tror rett og slett ikke det er pusserbladene som er hovedproblemet men at hele greiene er for spinkelt!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA