Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2 bugs funnet på e-Up

Startet av elektrolux, fredag 26. desember 2014, klokken 07:58

« forrige - neste »

elektrolux

Med snøen manifastet e-Up vår sin uvane med å ""stalle" ved hyppig skifte mellom D og R; f.eks i en lukeparkeringsituasjon. Bilen må rett og slett startes på nytt. Nå skjer dette når bilen mister grep og spinner. Den "staller" ganske så snart, og må startes på nytt og på nytt.  Noen andre som opplever dette?

Og så virker ikke bagasjerommet! D.v.s. snø som legger seg oppå løftebøylen til bagasjeluken smelter og renner inn i ujtløseknappen like over og fryser denne fast. Resultat, ubrukelig bakluke i typisk vestlandsvinter. Fatter ikke at VW ikke så dette komme.  :o  Uten fjernstyringsnøkkel kommer en kun til bagasjerommet via baksetene.

Lurer på om Seat og Skoda har bedre løsning på dette.   
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

d386yv

Jeg har samme problem med bakluken, men det har jeg hatt på alle biler med en slik knapp som står ubeskyttet.

Ellers så jeg noen poste et triks for å slippe spinning på glatt føre; aktivere Eco+ som begrenser dreiemomentet. Funker som bare rakkern. Ikke opplevd at bilen stopper uansett.

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. desember 2014, klokken 07:58
Med snøen manifastet e-Up vår sin uvane med å ""stalle" ved hyppig skifte mellom D og R; f.eks i en lukeparkeringsituasjon. Bilen må rett og slett startes på nytt.

Dett er vel noe tilsvarende problemet mange hadde i starten ??  Såvidt jeg husker var da beskrivelsen at bilen måtte startes helt om, hvis man lot den trille bakover mens den stod i D.
Og jeg tror det kom en SW-update for det.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

#3
Takk for tipset Elmo.

Bilen skal inn til Møller 6 jan for å "se på" hvorfor original ladekabel er så humørsyk. Vi har løst dette med å ha med en egen Ratio kabel, men syntes ikke dette er helt riktig på en ny bil.

Skal be dem sjekke dette problemet med det samme. Vi har jo en av de første bilene og tror ikke den har fått oppgradert software.

@d386yv: Vi skal teste ut Eco+ trikset.   ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Råde

Sitat fra: d386yv på fredag 26. desember 2014, klokken 11:15
Jeg har samme problem med bakluken, men det har jeg hatt på alle biler med en slik knapp som står ubeskyttet.

Ellers så jeg noen poste et triks for å slippe spinning på glatt føre; aktivere Eco+ som begrenser dreiemomentet. Funker som bare rakkern. Ikke opplevd at bilen stopper uansett.
Hm. Velge mellom å spinne/stalle eller fryse. Høres ut som det burde finnes en SW...
e-Golf | X75D

elektrolux

Sitat fra: Råde på søndag 28. desember 2014, klokken 10:14
Hm. Velge mellom å spinne/stalle eller fryse. Høres ut som det burde finnes en SW...

Inntil videre har vi valgt en hardware fix og monterte vinterdekkene. Stor forbedring på snøføre i Stavanger.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tlauri

Hvis baklukeknappen er fryst fast så er det bare å holde inne baklukeknappen på startnøkkelen så popper den opp  ;)

nortrahof

Er det det dette som trådstarter har erfart?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12437.0.html

Tror det er endret nå i SW?
Jeg er i hvert fall ikke like plaget som i fjor vinter (men så har det heller ikke vært like mye is og snø i år).
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Terjer

Sitat fra: tlauri på søndag 28. desember 2014, klokken 21:37
Hvis baklukeknappen er fryst fast så er det bare å holde inne baklukeknappen på startnøkkelen så popper den opp  ;)

Fin funksjon og jeg hadde tenkt å lage noe, fjær eller nye baklukedempere, slik at luken åpnet seg når jeg holdt inne knappen, men etter service har denne "funksjonen" blitt borte :'(
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA