Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nattmodus ved tunnel nå?

Startet av boppus, torsdag 25. desember 2014, klokken 19:21

« forrige - neste »

boppus

Da jeg prøvekjørte bilen i tidlig høst reagerte jeg på at skjermen ikke dimmet til nattmodus umiddelbart da vi entret en tunnel. Antok imidlertid at de ville ordne noe så banalt - men samtidig viktig - raskt, og bestilte bilen.
Noen som vet status?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Muffinman

Vanskelig å vite nå om vinteren. Enkelte dager er den i nattmodus hele tiden.

jono

Jeg har gitt opp å vente og kjører med nattmodus hele dagen. Skulle vært mulighet for skins på displayet, for det er alt for lyst (lyse farger) i dagslysmodus.

Høgis

#3
Dette må være en av de enkleste tingene Tesla kan utbedre med en oppdatering, men tydelighvis ikke prioritert  :o
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Milzit

Jeg tenkte på dette ved lanseringen av D-modellen. Joda, bilen skal kunne kjøre ut selv av garasjen og stå klart, men å dimme displayet klarer de ikke :)

Sveinung1954

Utrolig irriterende når en bor i Bergen og føler en kjører 50% av tiden i tunneller. Min løsning er enkel: jeg har på nattmodus 100% av tiden.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

kjellan

Ja.... og når ein har på navigering, kjem tunnelbildet opp på liten skjerm UTEN nattmodus..... akkurat når bilen kjører inn i tunnelen..

Tesla kan umulig ha fått med seg at vi er verdensmestre å legge veger i fjell.

Nattmodus ved entring i tuneller er ein oppgradering som Tesla bør prioritere til sine kunder.

:o
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Tuxedo

Sitat fra: Boppus på torsdag 25. desember 2014, klokken 19:21
Noen som vet status?
Status er at dette ikke er fikset.  Det er fremdeles slik det alltid har vært.

Muffinman


erot

Ikke bare slå over til nattmodus, men regulere lysstyrken om den allerede er i nattmodus. Jeg kjører med nattmodus i alt annet enn sterkt sollys, og selv nattmodus blender deg i tunnel når det er på 70-100%. Kan ikke skjønne at dette skal være vanskelig for de å fikse med noen tastetrykk. Bilen vet jo når den er i tunnel.

Råde

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 08:47
Halvfabrikat.
Litt enig når bilen har VM i skjerm. Selv på min passat (det lille displayet i mellom klokkene, er jeg irritert over lysstyrken noen ganger. Saab (RIP) og noen Citroën jeg har kjørt hadde verdens mest geniale knapp: Nesten alt ble sort.
e-Golf | X75D

erot

Et lite juksetriks inntil Tesla får ut fingern: Når du kjører inn i tunnel trykker du på ac-menyknappen nest nederst i midten. Da blir skermen nesten svart. Dette er jo noe du uansett vil gjøre for å kunne stenge friskluft.

Når Tesla våkner av dvalen vil dette være unødvendig siden tunnel = mørkere skjerm PLUSS stengt friskluft!

boppus

Dette minner meg om at nye Mercedes C automatisk stiller inn luft resirkulasjon ved innkjøring i tunnel (i tillegg til å ha kontroll på dimming av skjerm). Kom igjen, Tesla, dette bør dere klare også.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

erot

Sitat fra: Boppus på fredag 26. desember 2014, klokken 18:37
Dette minner meg om at nye Mercedes C automatisk stiller inn luft resirkulasjon ved innkjøring i tunnel (i tillegg til å ha kontroll på dimming av skjerm). Kom igjen, Tesla, dette bør dere klare også.

Og BMWene har gjort det i ti år. Men de "sniffer" CO2 og stenger f.eks også bak en eksosspyende buss i kø. Regner med Mercen gjør det samme. Hvis Tesla ikke har hardwaren (som jeg tror) så kan den likevel lett støtte seg på GPSen. Tunneler kommer jo opp i displayet.

boppus

Nei, Mercen bruker kartdata, meg kjent.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA