Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stjørdal-Storlien i streng kulde

Startet av Brødbilsjåfør, torsdag 25. desember 2014, klokken 01:24

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Noen som har kjørt denne turen i 10-20 minus? Vi har abb hos evpower å kan lade både i meråker å storlien om nødvendig.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Brødbilsjåfør

Noen i hele tatt som kjøret til Storlien  ?
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

jbeitland

Har kjørt Stjørdal-Storlien med full bil(4voksen1barn) i -10/-15.
Ladet ikke i Meråker, hadde under 10% igjen ved ankomst Storlien på Coop Xtra.
Hurtigladet der.
Følte nok d ble litt marginalt og vil nok vurdere å lade litt i Meråker neste
gang ved slik kulde eller snøføre på veien.

Kjører en Accenta 2014
2014 LEAF Acenta 2014(mai) 6,6kW :)

Strømbil

Har kjørt turen fra Buvika og til Storlien på sommerføre.

Full "tank" når jeg kjørte hjemmefra på morgenen. Kjørte pent, og hadde 2-3 streker når jeg ankom Meråker.
Akkurat 100km distanse.
Kjøpte burger på stasjonen, og kjørte til laderen, slik at jeg ladet mens jeg spiste. Ladet 15min-isj, og kjørte videre til Storlien. Ladet mens jeg handlet, og kom ut til bil med 100%. Tut og kjør rett hjem.

På vinterstid vil jeg nok beregne 10min lading på stjørdal, begge veier i tillegg.
Svart Nissan Leaf 2013.

Strømbil

Kjørte Trondheim - Storlien i går ettermiddag\kveld.

Start i Trondheim :92%
Ankom ladestasjon på Meråker med 24%. Ladet opp til 60% mens jeg spiste burger.
Ankom Coop Storlien med 25%. Ladet mens jeg handlet der. 84% når jeg forlot Storlien.
Mellomlading i Sjørdal. Fra 45% til 76%.
Kjørte så til Børsa å satte av en kompis, før jeg kjørte hjem til Buvika.

Vær: Ca. 0 grader, mye vind. Motvind opp mot Meråker.

Totalt 3stk i bilen. Bagasjerom ble stappet, samt ene pasasjersetet måtte tas i bruk for turen hjem... :D
Svart Nissan Leaf 2013.

ea

Noen som vet om hurtigladeren på Storlien er operativ og stabil med SMS-betaling for tiden? Planlegger tur til Storlien med e-Golf i nærmeste fremtid. Så vidt jeg vet er eneste hurtiglader med combokontakt den på Storlien og jeg vil helst slippe å tilbringe kvelden i bilen der oppe.

Strømbil

Hurtigladeren er operativ i alle fall. Brukte den i helga. Om du får trøbbel med SMS, tror jeg at de inne kan låne deg en RFID. Mener å huske at jeg var etter ei som hadde vært inne å lånt seg chip i sommer.
Svart Nissan Leaf 2013.

janegils

Kan man betale med GoCharge-appen der utan å ha abb. hos EV Power?
Evt. SMS
The rotation of earth really makes my day

jbeitland

Bruker GoCharge appen ja, fungerer fint det.
2014 LEAF Acenta 2014(mai) 6,6kW :)

janegils

The rotation of earth really makes my day

havardolini

Er det noen som vet om offentlige/åpne ladepunkter mellom Stjørdal og Storlien? Jeg ser det finnes en på Gudå, men skulle det ikke være noen også på Meråker? Jeg så en gammel tråd fra 2012 at det skulle finnes en ved Sissels spiseri i Meråker, men det ser jeg ikke på ladestasjoner.no.

Jeg spør, siden jeg har en i3 og dermed kan jeg ikke bruke hurtigladerne på hverken Stjørdal eller Meråker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA