Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan du styre luften akkurat og BARE dit du vil? Hva skjer ved luft bare på beina

Startet av , tirsdag 23. desember 2014, klokken 03:19

« forrige - neste »

Da dette irriterer meg hadde det vært interessant å høre hva andre opplever.
Er ikke ute etter å høre kverulering, bare fakta da jeg vurderer et brev til Tesla.
Svar ærlig og SJEKK virkelig hvordan din bil oppfører seg.
Hva skjer når du i din bil velger BARE LUFT PÅ BEINA???

eadie

Luftstyring i Tesla er bare ræva. Autoinnstillingene må alltid overstyres for å unngå dugging hos meg
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

cairnz

I auto velger den "ned på bena". Da kommer det litt luft nede på bena framme, litt varm luft under setene (for de som ikke sitter bak), samt luft i dysene (midt på). foran ved vindu kommer det lunken luft (kanskje litt kald).

Hadde det vært mer logikk og kontroll, så ville den kanskje ikke kjørt varm luft ut bak under setene når det ikke sitter noen der bake (vektsensor kunne vært brukt).

Jeg velger forøvrig aldri "kun på bena" - det står stort sett i range mode, all auto, 22 grader. Blir det dugg, så skrur jeg av range mode og da er det borte på 2 minutter.
Elbilist

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Pompel

Fungerer stort sett fint her på auto, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal få luft ut fra midtkonsollen bak
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Jejl

Luftstyringen synes jeg er helt perfekt. Aldri opplevd dugg, eller problemer av noe slag og den er innstillt på auto på alt og 19 grader. Etter å ha festet ungene i bilen er som regel bilen ferdig oppvarmet, så forvarming gidder jeg ikke bale med.

cairnz

Sitat fra: Pompel på tirsdag 23. desember 2014, klokken 10:23
Fungerer stort sett fint her på auto, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg skal få luft ut fra midtkonsollen bak
Skyv på de som styrer lufta slik at de ikke står helt ut til sidene (lukket spjeld).
Elbilist

Brede

Skal få testet når madammen kommer hjem med bilen.  :)

Har etter over ett år aldri justert klimaanlegget manuelt (bortsett fra temperatur), synes det virker svært bra og har aldri hatt problem med hverken dugg eller kaldsoner.



Tai

Samme som brede, ingen problem her heller. Skal også sjekke når jeg kommer hjem

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Kommer luft ut av alle dyser om man stiller ned på beina. Men mesteparten av lufta kommer ned og mindre i de andre. Ikke noe problem egentlig, har det stort sett varmt og godt. Har i spesielle tilfeller merket at jeg blir litt kjølig på beina. Mulig jeg ville merket det oftere hvis jeg hadde andre vaner. Bruker mye varme i setet og ikke for varmt i kupeen - ikke for å strekke rekkevidden men rett og slett fordi jeg foretrekker det slik.

Car-El

Vi har bestandig AUTO på klima anlegget. Det velger som regel varme ned. Litt luft i dysene og frontruta. Vi syndes klimaanlegget virker hest.

Kan nevne at det er samme på "Møkka-Benzen" som æ har som verktøy i drosjedrift.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Nuvolari

Sjekket på min bil nå. 80% på bena, 10% dyser oppe og 10% på frontruten. Slik bør det være for at frontruten ikke skal dugge.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Nuvolari

Basert på svarene over mangler du det viktigste svaralternativet: Det meste kommer ned på beina og litt kommer andre steder.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Brede

Halvparten kommer på beina og halvparten på frontruta viser test i garasjen nå.

MagnusB

Jeg har alltid kjørt godt med varmluft ned på bena i alle mine biler. Det gjør jeg også med Teslaen. Har ikke tenkt over at det "lekker" luft ut i de andre kanalene. Ble nysgjerrig når jeg leste denne tråden så gikk ned i bilen og prøvde. Når jeg kjørte vifta på 11 var det ingen tvil om at det blåste litt over alt, men mest på føttene. vanligvis har jeg på 23-25 grader på føttene og vifta på 4-6.
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA