Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må bare si at jeg synes Teslan er deilig

Startet av Twowheels, lørdag 20. desember 2014, klokken 10:12

« forrige - neste »

Twowheels

synes Teslan min er superdigg nå på vinteren. Kjørte i 10 minus i går natt lang tur. Nydelig bil. Vil ikke bytte m noe. Pleier vanligvis å få byttedilla etter å ha hatt bilen en stund. Men denne blir
_________

Tai

Samme her. Fikk bilen i mars og gleder meg hver eneste gang jeg skal ut å kjøre, selv om det bare er til butikken. Finner faktisk på unskyldninger for å ta en tur ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Teslanewbie

ja .. bilen er gir et avhengighetsproblem .

En veldig bra ting  med bilen foruten alt annet som er nevnt er at jeg faktisk mindre trett etter å ha kjørt tesla  på langturer enn etter å ha kjørt fossilbiler.. kan være pga at ristningen er mindre i TMS... Til og med på en godt balansert Premium fossil rister motoren noe som kan føles i karosseriet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Philip Marlowe

Ja, jeg merker også at jeg er mindre sliten etter å vært på langturer. Det kan også skyldes at disse nødvendige stoppene hos superladerne gjør at man får de pausene man ikke tok seg tid til før.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

arnkl

Eg trur også dei utskjelte seta spelar ei rolle. Dei er kanskje harde, men når du skal sitte lenge i dei er det å foretrekke.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Philip Marlowe

Sitat fra: arnkl på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:31
Eg trur også dei utskjelte seta spelar ei rolle. Dei er kanskje harde, men når du skal sitte lenge i dei er det å foretrekke.

Ja, det er jeg også enig i.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

RE

Jeg synes også det er en fantastisk god bil å kjøre, både nå om vinteren og ellers. Min er p.t. inne for DU skifte, og jeg har nå en ford focus leiebil. Det blir som å sammenligne en Iphone/Android (Tesla) med en 'knappetelefon' (eksosbil). 'Hvorfor har de gjort det så tungvint?'. Selv om Forden har sånn keyless access greie må man fortsatt bruke nøkkelen for å komme seg inn i bilen og låse bilen, trykke start/stopp, gire osv... Jeg savner Tesla'n! :( ...
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Muffinman

Sitat fra: arnkl på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:31
Eg trur også dei utskjelte seta spelar ei rolle. Dei er kanskje harde, men når du skal sitte lenge i dei er det å foretrekke.
Ikke umulig. Jeg var i utgangspunktet veldig pessimistisk til setene etter prøveturen, og jeg har nesten bare langkjøring. Men de fungerer overraskende bra. Trekk for en korsryggstøtte som er plassert langt over korsryggen, og tresmak i skinka når timene bak rattet blir mange. Men ellers greit nok. 54.000 kilometer så langt.

moonbuggy

#8
Sitat fra: RE på lørdag 20. desember 2014, klokken 16:17
'Hvorfor har de gjort det så tungvint?'. Selv om Forden har sånn keyless access greie må man fortsatt bruke nøkkelen for å komme seg inn i bilen og låse bilen, trykke start/stopp, gire osv... Jeg savner Tesla'n! :( ...
Ja, det er jo så inn i h...... tungt å trykke på start/stopp knappen, åpne bildøra osv...
En Volvo S modell med dørsensor, 2 år gammel, sluttet følerne ved håndtaket å virke. De hadde korrodert.
Reparasjon kr. 31.090,-

Bare for å slippe å trykke døråpner på fjernkontrollen ?
Jeg vet hva jeg foretrekker. Gimmick som faktisk bare betyr kompleksitet, svært dyre reparasjonskostnader er og blir totalt unødvendig. Særlig i vårt klima, med salt, snø, is og frost. Automatiske følere på dører, automatisk  åpning av bagasjeromsluke osv. er garantert problemområder. Det gjelder også snurrepipperier som kun er show off.

Du burde kanskje fundere litt på hvorfor du nå kjører rundt i en Ford Focus ?
Kanskje du ville foretrukket at Tesla hadde kontroll på de "viktige tingene" som DU og drivknuter.
Det er kanksje ikke så greit å kunne åpne dørene uten å trykke keyless når DU og drivknuter skramler fra hverandre ?

Bjoris

Når vi kommer ned på parkeringsplassen på skistadionen, lett snøvær. Teslaen står der uten en lyd, men rutene er rene og inni er det 20 grader, rundt den står det biler å durer med noe greier som kommer ut av ett rør bak og eieren står å skraper på rutene, ja, da er det deilig med Tesla...

kos

Samme her - var litt kritiske til setene, men forstår ikke samme kritikken etter 40 mil. kjempegode seter å sitte lenge i. Ble rådet til ikke skinn. Tøysetene er kjempegode og gir bedre side støtte,

kos

moonbuggy - les overskriften - og prøv og forhold deg til hva denne  siden  handler om. Det finnes sider for ditt syn. Men begynner å bli lei at noen skal hele tiden fortelle andre at det de erfarer er ¨noe dritt.

Car-El

Kjørte tur/retur Tromsø - Trondheim, for service på Car-El.
+Setene var deilig. Ikke sliten i kroppen, tung i hodet ja, men kroppen er like god og sexy som alltid!  ;D
+lys! Etter at dem ble justert så ser jeg veien. Så å bytte til 35W ser ikke jeg som et alternativ.
+SC er genialt! En god pause til å drikke mere kaffe, spise, pisse og/eller pu....  (OBS! Det kan være barn her!)
+Navigasjon! Fungerer bra, da det er bare en vei å velge. (Nesten hele tiden.)
+Forurensning var da så og si ingenting.

- Er APPen. Kjærringa satt å kommenterte kjøringa mi fra stua. Ho har tatt begrepet "baksetesjåfør" til nye dimensjoner!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Twowheels

Nyter hver tur på vinteren.. Synes ikke forbruket er så ille :) men fyameg så skitten bilen blir bak.. Resten av bilen holder seg mye bedre ren.
_________

VigdisA

#14
Vil ikke kjøre langtur med noe annet enn en Tesla noe mer.
Det er mye mindre støy, man slipper eksosdritt fra egen bil, slipper å ha dårlig samvittighet om bilen blir stående på for å holde varmen i kupeen mens man venter på en passasjer, man treffer hyggelige folk ved superladerene, det er ingen drivstoffutgifter ..
Bilen er kjapp i aksen når du trenger det, hjelper til når du dummer deg ut ved å gi på for mye.
Bilen er flott å se på, og selv om det er surt og kaldt ute, er det stort sett bare en fryd å vaske den så den blir fin igjen, for resultatet blir så bra..

@Car-el, regner med at pu.. = pusse tennene - særlig når kjerringa sitter hjemme i stua og følger med på appen og ikke er med ? ;-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA