Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Busa

Takk for infon, synes nok at Tesla burde hatt en link til denne informasjonen, i mailen som varsler at man kan starte konfigureringen. Særlig om det er slik som det skrives tidligere i tråden, at man mister depositumet om man ikke gjør det i tide
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen



Havebigfun

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 10. mars 2016, klokken 15:27
Sitat fra: karl100 på torsdag 10. mars 2016, klokken 15:20
Er det slik at de som har Signature-reservasjon må kansellere innen tidsfrist for å unngå å miste de 230 000 kronene?
Spør fordi jeg så dette:
Beställningen är lagd och de 263 000 som jag lade i reservation 2014 kan jag inte få tillbaka efter den 14:e mars...

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=3766&p=69478&hilit=signature#p69478

Det stemmer.
Dette virker ganske useriøst! Det er åpenbart noen tullinger som får lov å bestemme.

Jeg sendte avbestillingen for noen dager siden- ikke fått kvittering. Det holder ikke med en så upålitelig organisasjon og samtidig forlange at kundene følger opp for ikke å miste reservasjonsbeløpet.

BmwTesla

Ser at det har blitt skrevet div datoer vedr. best / kanseleringsfrister.
Noen som kan utdype dette?
Noen nevnte "samlebest" av signaturer 15. mars......?
frist for å kansellere...... ? (hvis ikke, så får du ikke igjen pengene!!!! ???)
Sitter med en Sig + tidlig Prod. reservasjon, har sittet i tenkeboksa noen dager, så hvis det viser seg at om ikke du "avbestiller" i tide, så mister du dine 230000,- som du har lånt til oss (TESLA) gratis i noen år....

Personlig så har jeg ikke fått noe slik info, dvs svært lite info ifra Tesla i løpet av disse årene.....



samotholt

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 10. mars 2016, klokken 15:27
Sitat fra: karl100 på torsdag 10. mars 2016, klokken 15:20
Er det slik at de som har Signature-reservasjon må kansellere innen tidsfrist for å unngå å miste de 230 000 kronene?
Spør fordi jeg så dette:
Beställningen är lagd och de 263 000 som jag lade i reservation 2014 kan jag inte få tillbaka efter den 14:e mars...

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=3766&p=69478&hilit=signature#p69478

Det stemmer.

Hvor kommer dette fra? Hverken i mail om Model X konfigurator er åpnet eller i konfiguratoren står vel dette?

Jeg har forøvrig ikke fått bekreftelse på min avbestilling (sendt for ca. en ukes tid siden) og har nå sendt en litt kvassere epost.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Busa

Er det noen av alle de som oppgir at de har kansellert her på forumet, som har fått bekreftet / pengene tilbake på konto?
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

bertin

Jeg tror du vil få tilbakebetalt beløpet på kr 230 000 hvis ikke du har bekreftet design på signatur ordren innen fristen. Slik bør det i alle fall være. Har også fått denne forståelsen etter å ha snakket med Tesla

Jeg har signatur reservasjon og har ikke tatt endelig avgjørelse.

Norx

Sitat fra: Busa på torsdag 10. mars 2016, klokken 21:36
Er det noen av alle de som oppgir at de har kansellert her på forumet, som har fått bekreftet / pengene tilbake på konto?

Sendte epost her: EUSales@teslamotors.com
Ble oppringt etter 3 dager hvor man bad om litt informasjon for utbetaling som beskrevet under.
Fikk fortalt at det tok ca. 10 dager å få overført; men jeg fikk det inn på konto etter 4 dager..


SitatFra TeslaMail:
Takk for praten nå nettopp.

Vi synes det er synd å høre om ditt ønske om å kansellere deres Model X bestilling.
For å kunne fullføre refunderingen trenger vi følgende bankdetaljer:

Kontohavers navn
Kontohavers adresse
Bankens navn
IBAN nr.
SWIFT/BIC kode

Så snart vi mottar dette vil vi kunne sette i gang overføringen.
Det er bare å si fra hvis du skulle lure på noe.

Med vennlig hilsen

karl100

En må altså på et svensk forum for å finne ut at om en ikke avbestiller senest 14. mars så har en mistet muligheten til å få returnert lånet på 230 000 kr...

Jeg ringte Tesla og spurte om hvor lenge jeg kunne drøye før jeg fullførte. Det er vel for mye å forlange at de opplyser om en slik liten detalj, det ble i alle fall ikke nevnt.

Kan noen gi meg en grunn for at en skulle velge Signature framfor ikke-Signature P90D?
Prisen er vel lik. Leveringstidspunktet er vel likt. Joda, en får Signature-badge og mulighet for Signature-rød farge, så jeg ser etter grunner ut over disse to.

samotholt

Sitat fra: karl100 på torsdag 10. mars 2016, klokken 22:48
En må altså på et svensk forum for å finne ut at om en ikke avbestiller senest 14. mars så har en mistet muligheten til å få returnert lånet på 230 000 kr...

Jeg ringte Tesla og spurte om hvor lenge jeg kunne drøye før jeg fullførte. Det er vel for mye å forlange at de opplyser om en slik liten detalj, det ble i alle fall ikke nevnt.

Kan noen gi meg en grunn for at en skulle velge Signature framfor ikke-Signature P90D?
Prisen er vel lik. Leveringstidspunktet er vel likt. Joda, en får Signature-badge og mulighet for Signature-rød farge, så jeg ser etter grunner ut over disse to.

Ikke det du spør om, men hvorfor P i det hele tatt? Har du prøvd S85D/S90D?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Gæsjan

Man kan umulig miste pengene uten å bli varslet om dette. Må innrømme at jeg ikke har lest " den lille teksten" i min avtale med Tesla, men at dette kan skje uten at man har fått sett eller prøvekjørt bilen på norsk jord virker lite trolig. På TMC sto det et sted at mange signatur-reservasjonsholdere i USA ennå ikke hadde bestemt seg fordi de ville se/prøve bilen først. Har noen fått dette konkret bekreftet av Tesla?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

twinpeaks

Sitat fra: Gæsjan på torsdag 10. mars 2016, klokken 23:22
Man kan umulig miste pengene uten å bli varslet om dette.

Det var også det som jeg har blitt fortalt av Tesla ansatt (salg) her i Trondheim for noen dager siden. Han kunne heller ikke gi meg en frist når jeg må senest avbestille. Jeg synes ja som jeg skrev et annet plass at det ville være litt kult med både "min" S85D, en X-reservasjon og en Mod III-reservasjon (for sikkerhets skyld, hvis bilen blir knallbra og holder for mine behov, selv om det må vel AP2 til for å få meg til å nedgradere dra Model S) i MyTesla, men ikke hvis jeg risikerer da å miste pengene for X-reservasjonen ("bare" produksjonsmodell, men likevel).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

KrW

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke bestille. Kjøpte derfor en S85 autopilot, men solgte idag etter 2 uker pga. ønske om AWD (70D), nå er jeg sannelig ikke sikker. Vurderer X igjen. Vil det gjøre stor forskjell om jeg bestiller nå, eller om en måned f.eks. i forhold til leveranse? Kanskje noen av dere har snakket med Tesla om dette?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

twinpeaks

Synd å høre at du ikke har blitt lykkelig med Model S`en. Jeg har samtidig full forståelse, vi har en bratt oppkjørsel og etter masse nysnø i vinterferieuke hvor vi var borte og så å si ikke mulighet å fjerne alt av denne blandingen av is, fast og løs snø har jeg daglig behov for AWD (har bevis at RWD Teslaen ikke kommer seg opp, slik som forholdene er nå).
For meg har Model X blitt for dyrt, samt at jeg synes at løsningen for 2. seteråd trekker bilen betydelig ned. Da jeg kjøpte min S85D betalte jeg 700.000 og da gikk akkurat smertegrensen (kommer fra Oktavia L&K), men ved dagens pris ville jeg antakeligvis heller ikke ha kjøpt den.
HVIS jeg hadde vært villig å bruke en million på en bil så ville jeg har vurdert Model X opp mot Audi Q7 og særlig Volvo XC90 og ville bruke LANG tid for å bestemme meg...
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA