Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Norx


Epleskreller

Sitat fra: bertin på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:11
Signatur i USA med Ludicrous, vinter og hengerfeste koster USD 144 950. Prisen i Norge er NOK 1 339 700.
NOK/USD 9,24 ????

Signatur uten noe ekstra: USD 132k vs NOK 1.238.700

Kurs: 9,38
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bertin

Jeg var klar for å fyre av Signatur +++ raketten, men er nå i tvil.

MrG

Den koster 132.000 USD - hadde de brukt dagens dollar kurs hadde jeg kjøpt.
Nå er den rett og slett blitt ekstremt mye dyrere enn utgangspunktet var for 2,5 år siden...
Vurdere å selge den - om det er noen takers.

sveih

Hva skjedde m rabatten til signaturholdere? Jeg ser at andre tråder opererer med andre vekslingskurser, men dette var skuffende?

Epleskreller

Sitat fra: sveih på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:59
Hva skjedde m rabatten til signaturholdere? Jeg ser at andre tråder opererer med andre vekslingskurser, men dette var skuffende?

Jeg la ut et regneark i tråden om priser. Signatur betaler mer uansett tilvalg ift. ordinær reservasjon. I USA fikk signatur rabatt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jakvist

Vi fant ut av vi kan klare oss med en Outlander PHEV og bestilte medio februar med levering medio mai. 2 år gammel reservasjon på X kanselleres. Da ble det ikke helt som vi hadde håpet, men greit nok.

Djur1

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 01. mars 2016, klokken 22:04
Sitat fra: sveih på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:59
Hva skjedde m rabatten til signaturholdere? Jeg ser at andre tråder opererer med andre vekslingskurser, men dette var skuffende?

Jeg la ut et regneark i tråden om priser. Signatur betaler mer uansett tilvalg ift. ordinær reservasjon. I USA fikk signatur rabatt..

En skal være ganske kokko for å bestille signatur versjonen. Sinnsykt høy pris for signatur, dollaren har stagnert på en topp før den raser nedover igjen(?). Århundrets dårligste bilkjøp!? value messig!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Epleskreller

#338
Sitat fra: Djur1 på torsdag 03. mars 2016, klokken 10:28
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 01. mars 2016, klokken 22:04
Sitat fra: sveih på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:59
Hva skjedde m rabatten til signaturholdere? Jeg ser at andre tråder opererer med andre vekslingskurser, men dette var skuffende?

Jeg la ut et regneark i tråden om priser. Signatur betaler mer uansett tilvalg ift. ordinær reservasjon. I USA fikk signatur rabatt..

En skal være ganske kokko for å bestille signatur versjonen. Sinnsykt høy pris for signatur, dollaren har stagnert på en topp før den raser nedover igjen(?). Århundrets dårligste bilkjøp!? value messig!

Du går glipp av "Signature" på blinklyset da :). I følge mine beregninger (bassert på Vlad sine priser, som jeg tror stemmer..), Signatur koster minimum 15.400kr ekstra.

Velger man feks en metallic 6-seter med 20" standardhjul vil man kunne spare 66.800kr på å gå fra Sig til vanlig produksjon. Med forebehold om at prisgrunnlaget er korrekt..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Mao

Sitat fra: Djur1 på torsdag 03. mars 2016, klokken 10:28
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 01. mars 2016, klokken 22:04
Sitat fra: sveih på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:59
Hva skjedde m rabatten til signaturholdere? Jeg ser at andre tråder opererer med andre vekslingskurser, men dette var skuffende?

Jeg la ut et regneark i tråden om priser. Signatur betaler mer uansett tilvalg ift. ordinær reservasjon. I USA fikk signatur rabatt..

En skal være ganske kokko for å bestille signatur versjonen. Sinnsykt høy pris for signatur, dollaren har stagnert på en topp før den raser nedover igjen(?). Århundrets dårligste bilkjøp!? value messig!

Tesla viser igjen at de ikke verdsetter sine fremste ambassadører. De insisterer på at Signatur må være en P-utgave (som uansett knapt er verdt noe som helst utover en standard X 90D), og de gir ikke rabatter overhode til de som har ytt Tesla store gratis lån i lang tid.
Valutakursen som legges til grunn for den norske prissettingen er også en katastrofe. Nå er det selvsagt vanskelig å spå om hvor dollaren står om ett år (har sett prognoser på alt mellom 7,50 og 11 kr...), men uansett har de nå lagt lista for høyt ifht. hva nordmenn flest er villige til å betale.

Så økonomisk sett er det nesten garantert en katastrofe å kjøpe Sig X. Situasjonen vi har sett med tilnærmet null verditap på Model S vil definitivt ikke gjenta seg for de som kjøper P-utgavene av X.

Kombinert med en fortsatt ekstremt umoden organisasjon, lang ventetid på servicesentrene, dårlige praktiske løsninger i Model X og generell usikkerhet rundt noen av de tekniske løsningene i bilen, er konklusjonen klar for min del. Her blir det nok kansellering :(
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Djur1

Kansellerte min sig x reservasjon nå.

Helt enig med at de burde ha tilgodesett sig x reservasjonsholderene som har betalt såpass i gratis lån til Tesla, med en sikkelig gulerot!

Men det faller jo litt sammen med det som er gjort med å få de som skal ha det nyeste og beste må betale ut av hvit øyet for å få litt varm luft. Ref det som skjedde med P85D, der en betalte masse for ingenting.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

ELTesla

Ligger an til at jeg sletter min reservasjon også.
Prod 650 fra 2013...

Undertegnede

Kansellerte min X reservasjon i dag. Blir rett å slett for dyrt grunnet dollarkurs. Men nyter min S85D hver dag og legger inn en model 3 reservasjon asap zulu 1.april  8)

Espen Hugaas Andersen

Sendte inn bankdetaljene i går på kanselleringen av min reservasjon. Jeg har vært ganske forberedt på at den ville bli for dyr i nesten ett år.

Nå er planen å reservere Model 3, bruke den i tillegg til dieselbilen (med hengerfeste) i noen år, og så bytte ut dieselbilen med en brukt Model X eller noe annet som jeg har lyst på.

Fordelen med Model 3 er at man trolig vil komme seg veldig langt utstyrs-messig med 500k. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Blir kansellering her også (antydet vel forsåvidt det på forrige side). Reservasjonen blir stående litt til, men det skyldes at jeg tror på mirakler og trenger ikke pengene pt. Når de har stått der så lenge kan de like gjerne stå der til konfigen åpner. Plutselig går dollaren i null. Da er ikke s90d`en mye verd, men så blir også X`en gratis  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA