Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Golf GTE

Startet av autofil, tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:29

« forrige - neste »

autofil

Selger ringte i dag. Prod uke 15 lev uke 19:)

Cydonia

Jeg også får levering uke 19. Bestilte 25. oktober.
Hyundai KONA electric 2018

HybridGTE

Bestilte min Golf GTE av Møller Bil Lillehammer den 16 oktober 2014. Fikk ikke noen lovnad om levering av forhandler, men de antok Mars/April 2015. Sendte derfor e-post til Møller importøren og fikk tilbake svar om produksjon i 3.kvartal. Synes dette er veldig lang ventetid når du er en av de første som bestiller.

Eirik76

Sitat fra: HybridGTE på søndag 15. mars 2015, klokken 14:01
Bestilte min Golf GTE av Møller Bil Lillehammer den 16 oktober 2014. Fikk ikke noen lovnad om levering av forhandler, men de antok Mars/April 2015. Sendte derfor e-post til Møller importøren og fikk tilbake svar om produksjon i 3.kvartal. Synes dette er veldig lang ventetid når du er en av de første som bestiller.

Det høres litt merkelig ut. Jeg bestilte i januar og har nettopp fått beskjed om sannsynlig produksjonsstart i uke 17 og med levering i midten av mai.

dez

Fikk forklart at utstyrssammensetning kan være medvirkende til produksjonsdato. Noe utstyr kan det være lengre leveringstid på.
Har selv fått estimert produksjon uke 23.
Golf GTE 2016

Oy!

Hmm.. tror jeg også må sjekke med Møller Bil (Lillehammer). Fått beskjed om at jeg er garantert bil (iår), men litt ullent om den kom i mai, juni eller senere. Jeg har bestilt med hengerfeste, håper ikke det utsetter bilen min. Det andre ekstrautstyret er jo bare småting.

BadaBing

Har også bestilt hengerfeste. Bilen er estimert levert i begynnelsen av mai. Bestilt i begynnelsen av desember.

Eirik76

Har ikke bestilt med hengerfeste, skinnseter eller adaptivt understell, men det meste annet av utstyr. Bestilte  januar og har fått bekrefte produksjonsstart uke 17 med levering midten av mai.


HybridGTE

Min Golf GTE har egentlig lite med ekstrautstyr : Webastovarmer, Mørke ruter, Serron 18 alu.felger og ryggekamera. Skjønner ikke at disse valgene kan gi forsinket levering. Kommer ikke bilen før 3.kvartal blir det jo en 2016 modell. Skal kontakte forhandler, siden man var lovet levering av de første 1500 bilene når man signerte kontrakt tidlig i mitt tilfelle  16 oktober 2014. Hadde håpet å få prøve bilen på sommerføre.

Eirik76

Sitat fra: HybridGTE på mandag 16. mars 2015, klokken 21:44
Min Golf GTE har egentlig lite med ekstrautstyr : Webastovarmer, Mørke ruter, Serron 18 alu.felger og ryggekamera. Skjønner ikke at disse valgene kan gi forsinket levering. Kommer ikke bilen før 3.kvartal blir det jo en 2016 modell. Skal kontakte forhandler, siden man var lovet levering av de første 1500 bilene når man signerte kontrakt tidlig i mitt tilfelle  16 oktober 2014. Hadde håpet å få prøve bilen på sommerføre.

I følge selger begynner produksjonen av 2016 modell i uke 22 og utover. Noen som vet hva som evt. blir nytt i 2016 modellen? Det jeg har hørt er at Discover Pro blir oppdatert til Carplay og Mirror.

MortenA

En kompis som bestilte e-golf i høst(produseres på samme produksjonslinje) hadde produksjon i uke 10 og fikk bilen i dag. Det blir 2 og en halv uke.

Fairlane

Bestilte i Oktober og bilen min ble produsert forrige uke.
Fikk imidlertid beskjed av selger i går om at alle biler som er produsert står igjen på fabrikken for en siste kontroll....hva nå det innebærer.


anorway

Leste på nettet at en del GTE modeller som er blitt produsert nå i 2015 er blitt holdt tilbake.

Problemet er en monteringsfeil som kan føre til at stabilisator foran kan løsne fra fronten av kjøretøyet. Dette kan potensielt føre til problemer med styringen.

Quote:
"Unexpected increased handling effort may lead to a crash without warning," the company wrote in its defect notice to the National Highway Traffic Safety Administration.
The issue was noticed during test drives when noises came from the front axle. Engineers investigated the noise and found that it was loose stabilizers, which had not been torqued to the proper specification by factory workers.


Derfor vil serviceteamet erstatte mange av stabilisatorene og installere nye. Rundt 2000 biler skal være berørt.

Kanskje dette har noe med forsinkelsene å gjøre..?

DannyMT

Sitat fra: anorway på onsdag 25. mars 2015, klokken 14:38
Leste på nettet at en del GTE modeller som er blitt produsert nå i 2015 er blitt holdt tilbake.

Problemet er en monteringsfeil som kan føre til at stabilisator foran kan løsne fra fronten av kjøretøyet. Dette kan potensielt føre til problemer med styringen.

Quote:
"Unexpected increased handling effort may lead to a crash without warning," the company wrote in its defect notice to the National Highway Traffic Safety Administration.
The issue was noticed during test drives when noises came from the front axle. Engineers investigated the noise and found that it was loose stabilizers, which had not been torqued to the proper specification by factory workers.


Derfor vil serviceteamet erstatte mange av stabilisatorene og installere nye. Rundt 2000 biler skal være berørt.

Kanskje dette har noe med forsinkelsene å gjøre..?

Tviler på at dette har noe å gjøre, da dette var sommeren 2014.
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

anorway

Ok, håper det er riktig som du sier DannyMT.

Jeg fikk bekreftelse på at min ble satt i produksjon i forrige uke ;) Gleder meg!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA