Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

hovedlykter

Startet av aageaasved, tirsdag 16. desember 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

aageaasved

anbefaler på det sterkeste den nye ledpæra i h4 hos biltema m inbygd vifte i bakant.er det beste lyset jeg har prøvd sia xenonpæra kom på markede.vifta i bakant kommer av at ledpæra varmer mere i bakkant av pæra mot tradisjonell.h4

kengjer

Sitat fra: vivjohan på tirsdag 16. desember 2014, klokken 16:05
anbefaler på det sterkeste den nye ledpæra i h4 hos biltema m inbygd vifte i bakant.er det beste lyset jeg har prøvd sia xenonpæra kom på markede.vifta i bakant kommer av at ledpæra varmer mere i bakkant av pæra mot tradisjonell.h4

Hei!

Dette høres interessant ut! Har du et navn, pris og evt. en link til pæra du refererer til? Har leita en del etter ledpærer til hovedlyset uten hell.

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Jejl

#2
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/LED-pare-2-stk-42398/

Det er vel denne, men den er ikke godkjent. Ville ventet til de selger en tilsvarende pære som er godkjent. Det er nok bare snakk om justeringer på lysstyrken og retningen pæren lyser i. Ser ikke noen grunn til at den ikke skal bli godkjent med de rette justeringene, og det burde være relativt enkelt for produsenten å få til.

aageaasved

rette pæren ja.blender ikke som xenon.faktisk det beste nærlyset jeg har vært borti,langlyset kunne vært litt bedre,men til gjenngjeld slipper du at de som kommer i mot,blinker m lysa :)

Ellerikke

Spennende. Setter inn godkjente Osram nightbreaker H4 nå, men vet jo at den gleden blir heller kortvarig.
Håper inderlig det kommer godkjente LED pærer snart. Håper dere som tester forteller om egen opplevelse og ikke minst om eventuelle negative reaksjoner fra medtraffikanter eh. mottraffikanter...
Blå e-up!

FastTurtle

Jeg har satt inn godkjente Phillips Extreme H4, hvitt lys, veldig bra fjernlys, men litt begrenset nærlysområde. Skulle gjerne sett bilde av bilen med LED-pærene...?
Getting lost is not a waste of time.

aageaasved

hadde philips xtrem pærer.før jeg byttet til led , nå er det xtrem white.tar bilde i løpet av helga 8)

tlauri

Viften kjøler ikke Biltema pæren nok, målte 130 grader på pæra. En jeg kjenner måtte bytte begge hovedlyktene på sin bil pga led pæra hadde smeltet seg fast. Anbefaler Phillips sine nyeste xtreme vision +130% eller Phillips white vision som overtar for blue vision.

Jejl

Sitat fra: tlauri på torsdag 18. desember 2014, klokken 23:40
Viften kjøler ikke Biltema pæren nok, målte 130 grader på pæra. En jeg kjenner måtte bytte begge hovedlyktene på sin bil pga led pæra hadde smeltet seg fast. Anbefaler Phillips sine nyeste xtreme vision +130% eller Phillips white vision som overtar for blue vision.
Det høres merkelig ut. Glødepærene skal jo være betydelig varmere enn led.

tlauri

Mange tenker at LED ikke blir varm og det stemmer forsåvidt men elektronikken som driver LED'en blir veldig varm, derfor er det kjølevifte på. Hvis du ser på arbeidslys eller fjernlys i LED så vil du se store kjøleribber på baksiden av lyktene for å lede bort varme. Synd det er slik for Biltema pæren gir veldig godt lys! Får håpe det kommer led hovedlykter til e-up, er jo led front og baklys på vw twin-up :-)

Elmo

Sitat fra: tlauri på lørdag 20. desember 2014, klokken 19:04
Mange tenker at LED ikke blir varm og det stemmer forsåvidt men elektronikken som driver LED'en blir veldig varm

Men :o  på de pærene det er linket til lenger opp så ser det da ut til at elektronikken ligger utenfor lykta ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

aageaasved

pæra er faktisk ikke varmere enn ordinør pøre men varmen stråler mere bak enn frammom ordinør pære .men jeg synes ikke at den er veldig varm bak eller.jeg er i hvertfall strålende fornøyd og jeg har prøvd alle varianter av philps og Osram.

tlauri

En annen ting et jo at man får ikke tettet lykten på baksiden slik at støv og skitt kommer inn i lykta.

aageaasved

der tar du feil,trenger ingen modifisering.pæra først,støvkappe på,vifta festes på gjengene ut i bakant på pæra,og deretter ledningene plug and play

aageaasved

Sitat fra: vivjohan på tirsdag 16. desember 2014, klokken 16:05
anbefaler på det sterkeste den nye ledpæra i h4 hos biltema m inbygd vifte i bakant.er det beste lyset jeg har prøvd sia xenonpæra kom på markede.vifta i bakant kommer av at ledpæra varmer mere i bakkant av pæra mot tradisjonell.h4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA