Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjedde?

Startet av Hyperstress, søndag 17. februar 2019, klokken 18:14

« forrige - neste »

Hyperstress

En ipace stod koblet til CCS uttaket, men uten å lade. Jeg koblet til chademo og startet lading. Det fungerte fint en stund inntil jeg fikk melding på tlf om at lading hadde stoppet. Da jeg kom til laderen så ladet plutselig ipacen, og det stod melding om at min ville starte lading når den andre var ferdig... WTF!
grønn kontakt skjønte ikke hva som hadde skjedd, men at han andre muligens hadde benyttet nødstopp for å få det til. Jeg trenger lading nå, og om systemet er slik så er det jo helt håpløst.

(Ja, har tesla, men superlader er ødelagt for tiden)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Wibla

Høres litt ut som nødstopp? :(

Har du fortsatt ikke fått fikset SuC på teslaen din?
2018 Tesla Model S 75D

Hyperstress

Så det går virkelig an å ta et "nødstopp-triks" og kapre en lader, slik at den som stod der mister sin prioritet..? Det er jo helt utrolig i så fall.
Da Ipacen dro så hadde min automatisk gjenopptatt lading, men jeg fikk bare ladet 10% før jeg måtte dra :(

Nei, har ikke fått fikset superladingen, det er jo flere måneder med ventetid for å komme til på service senterne på Østlandet. Jeg orker ikke å krangle mer for å få time tidligere, for har uansett time for andre ting senere. - Og jeg tenkte at Chademo-lading på ferie skulle fungere rimelig greit...  Men det er litt plunder, ja, og bare en - 1 - lader på Geilo.  :o
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trekkoppbil

Det høres merkelig ut hvis ladinga vil starte automatisk etter nødstopp.
Er det mulig  Jaguaristen  har plugga i bilen og flydd av gårde, for deretter å starte lading fra app i ettertid?


emurof

Betaler man kun for det man lader for når man er koblet til? Betaler man ikke for hvert minutt man er koblet til (selv om man ikke lader)?

Biltesteren.no

Man betaler så lenge man er koblet til, men ikke hvis annen en ninja en lader og bruker nødstopp for å få lada selv og din bil fortsatt står koblet til så skal ikke du lide for dette. Det er ganske ukultur å avbryte andres lading, trenger man strøm og en bil bare står koblet til og ikke gjør noe så kan det hende bilen i utgangspunktet ladet, men ble avsluttet av laderen siden det ofte feiler når man oppnår viss %. Men var det en Tritium lader eller en ABB lader eller en Efacec lader?
Elbilblogger og fulltime YouTuber

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA