Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive Unit Success

Startet av timingbeltkiller, mandag 15. desember 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Som nøytralisering til tråden Drive Unit Failure kunne det være ønskelig å få logget DUs som har funket problemfritt i lengre tid. Eksempelvis 50K km og lengre.

Har du en slik succes story å melde?



Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

bb nærmer seg vel 100k, usikker på om han har byttet. Han var vel ihvertfall på omkring 80 med den originale sist jeg hørte noe i sakens anledning. Den var imidlertid slettes ikke feilfri.

Selv har jeg kjørt 53K og er på den tredje.

TS

#2
Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 15. desember 2014, klokken 20:09
Som nøytralisering til tråden Drive Unit Failure kunne det være ønskelig å få logget DUs som har funket problemfritt i lengre tid. Eksempelvis 50K km og lengre.

Har du en slik succes story å melde?

BB byttet etter 70' ja. Havari.

Så spørs det hva man definerer som problemfritt. En svak ulyd?
ikke havari? Sirkelsaglyd ?  Klunkelyd ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

arnehelge

Jeg fikk bilen i september 2013. Har kjørt 37000 km uten å ha merket noe fra DU´n. Men noe annet småtteri har det jo vært.....
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

gbzdoc

34k her og null slakke. Men har summe/sirkelsag lyden i lav fart med lavt pådrag. Regner med det ikke er mekanisk, men lyder fra inverteren.

mj

Tror svak summe og sirkelsaglyd er noe som skal være der. Det sitter jo faktisk en motor bak som driver hele bilen på 2,1 tonn, så noe lyd er vel egentlig å forvente. I loaneren som bare hadde 750km og som jeg har kjørt i 2 dager er det også svak summing i lave hastigheter. Også ved regen. Men mener det er mindre lyd i min som er kjørt 18500 nå. Hvis du hører etter når de andre albilene kjører forbi så lager de omtrent samme lyd, bare enda mer merkbart.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Nei, min første DU fikk ikke sirkelsaglyd før etter noen og tjue tusen. Nummer to fikk det aldri, og den nyeste har det heller ikke.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hgs

Sitat fra: mj på mandag 15. desember 2014, klokken 21:09
Tror svak summe og sirkelsaglyd er noe som skal være der. Det sitter jo faktisk en motor bak som driver hele bilen på 2,1 tonn, så noe lyd er vel egentlig å forvente. I loaneren som bare hadde 750km og som jeg har kjørt i 2 dager er det også svak summing i lave hastigheter. Også ved regen. Men mener det er mindre lyd i min som er kjørt 18500 nå. Hvis du hører etter når de andre albilene kjører forbi så lager de omtrent samme lyd, bare enda mer merkbart.

Da tror jeg vi snakker om to forskjellig summelyder. Den som låter som en trafostasjon rundt 90 skal iallfall ikke være der. Høres godt gjennom volum 6 på radioen og det meste av musikk.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Lommelund

11.000 km ( mai -14 ) og alt på stell hva gjelder DU...

Tuxedo

12 000, bil levert sent november forrige år.  Vel, klakkelyden er der i svært lave hastigheter.  Den har vært der en stund, og har vel ikke blitt verre de siste månedene.  Forsvinner med en gang hastigheten kommer over 20 km/h.  Satser på å få dette sjekket i løpet av neste år, men har ingen angst for å dra til Trysil med bilen i vinter.

RunarBT

Sitat fra: arnehelge på mandag 15. desember 2014, klokken 20:40
Jeg fikk bilen i september 2013. Har kjørt 37000 km uten å ha merket noe fra DU´n. Men noe annet småtteri har det jo vært.....

Samme her, fekk bilen i august 2013, kjørt 39000km og ingen ulyder av noke slag. Alt er bare fryd når det gjelder DU. :-)

jog

Har kjørt 37000 siden 12. Nov. 2013  ingen ulyder, dekkene mine bak er 6,6,6 og foran er 7,7,7  vinterdekkene fra i fjor var 4,4,4 på bak dekkene som sikkert har noe med saken å gjøre.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Kallagtunet

Sitat fra: TS på mandag 15. desember 2014, klokken 23:08
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 15. desember 2014, klokken 23:01
Hva var poenget med denne tråden????????????
Litt faktabasert hvitmaling innimellom all svartmalingen?  Sistnevnte har vel du kontroll på?

Det var jo en hyggelig vinkling. Er det noen som ser forskjell i innhold i postene som er kommet så langt i denne i forhold DU problem tråden??? Det var mitt poeng...

Car-El

Dette e en positiv tråd!
Surmaga oppstøt blir møtt med en imaginær, men positiv, springskalle!
Vi vil høre om de 6000, minus de 350, som ikke opplever problemer med DU!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA