Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Morro med Reva!

Startet av Tommy, tirsdag 17. mars 2009, klokken 15:38

« forrige - neste »

Tommy

Hei

Jeg er ny bruker inne på forumet, men tenkte jeg måtte fortelle litt om mine erfaringer med elbilen min og litt om folks reaksjoner..... ;)
Noen ting biter jeg meg litt merke i. Ting som jeg ikke opplevde når jeg kjørte bensin/dieselbil i "gamledager".

- Når jeg kjører i 60kmt i 80 sonen og lager køøøøø, så smiler alle til meg når   de kjører forbi......
-Når jeg kommer ned på Esso, "rånestasjonen", i Sandnes og spinner et par piruetter på snøen, så ler alle av meg og peker på meg.....
-Når jeg kjører forbi traktoren så smiler han til meg(mannen, ikke traktoren)...
-Når jeg kjører i byen og har soleklar vikeplikt så vinker de meg ut.....
-I byen så snur damer seg etter meg...Damer jeg bare hadde drømt om....ja helt opp i 90 åra... :P

Nei bare en ting å si om elbil....for en lykkepille...skal lete lenge etter noe lignende.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Ken

#1
Om du hadde saga av taket for en fin cabriolet preg......

Det var dagens solskinn historie, gratulerer.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Det er godt å høre andre bekrefte det som jeg har erfart gjennom mange år nå.
I begynnelsen av mitt elektriske liv la jeg merke til at folk gjerne slapp inn en liten og uskyldig elbilist som hadde forvillet (?) seg i feil felt og satte på blinklyset.
"Slipp den stakkars tullingen som kjører en plasteske inn i køen"!
Jeg ville aldri våget det med en BMW eller Audi.  Da hadde janitsjarorkesteret blitt fulltallig.
Men det finnes noen få som helst vil presse deg av veien. Av og til kan en oppleve at folk kjører forbi, og legger seg inn før de har passert. Derfor ligger jeg ikke lenger til høyre i feltet for å gi god plass, det er godt å ha litt ekstra plass på høyresiden.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Du må bytte avatar Revelover.

Det bildet er jo det perfekte avatar.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Silva

Hvis folk har problemmer med å kjøre Reva, så er det ikke bilens skyld.

tigergutten

Revaen er rett og slett en utrolig morro bil å kjøre. Den er liten, snerten og veldig anvendelig. Når jeg skal kjøre fra Bærums verk med min oransje Reva blir jeg skuffet hver gang det ikke er rush fra Sandvika. Det er så utrolig deilig å kjøre fra de stillestående bilene, med kaffekoppen i hånda!
Oransje Reva 2008 model
Bærums verk, Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA