Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ELM 327

Startet av lifern, mandag 15. desember 2014, klokken 10:37

« forrige - neste »

Elvind

Jeg vet ikke at det skyldes denne dingsen, men problemene kom på første turen etter at jeg satte i ELM327, og det er derfor en naturlig hypotese å gå ut fra.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Olee

Sitat fra: Elvind på mandag 25. mai 2015, klokken 22:44
Jeg forsøkte min ELM327 av samme type som Sverre_E har lagt ut bilde av for første gang i dag. Fikk ikke til å koble til, men glemte å dra ut pluggen etterpå før jeg skulle ut på tur. Etter ei lita mil med kjøring, merket jeg at cruise controlen koblet seg ut. Dette gjentok seg flere ganger, før det kom melding i displayet om at jeg måtte stoppe bilen. Jeg kjørte ut i ei havarilomme og stoppet, men fikk ikke brukt blinklyset, det funket plutselig ikke. Etter å ha stoppet fikk jeg beskjed om å kontakte dealer. Reiv ut ELM327-pluggen, og prøvde å skru av bilen. Skjedde ingenting før jeg hadde trykt mange ganger på knappen. Da jeg slo på igjen fikk jeg beskjed om en eller annen key error. Samme beskjed kom opp etter å ha slått av og på flere ganger. Nå funket imidlertid bilen som den skal, og da jeg kom hjem var det ingen spor av feilmelding.

Er det andre som har vært borti at disse pluggene har rotet til softwaren på bilen?
Jeg fikk også denne feilmeldingen i dag. Sto parkert og skulle prøve feilkodeleser nr. 2 jeg kjøpte, men denne klarte jeg ikke å koble til. Før jeg var ferdig kom det opp feilmelding om "I-Key System Fault". Skrudde av og på bilen, men fortsatt samme feilkode. Lot bilen stå noen timer og merket ikke noe til problemet etterpå :) Får håpe det holder seg sånn!

jkirkebo

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:47
Sitat fra: crossbasse på lørdag 28. februar 2015, klokken 21:28
Når jeg dyttet den enda lenger på plass, så plutselig koblet den til, men da stod det at jeg hadde v2.1...  Tredje bluetooth enheten jeg har kjøpt, alle versjon 2.1.

Prøv DX-enheten som er listet lengre opp i tråden - den vet jeg av erfaring fungerer.

Jeg har også 3 stk. liggende nå, alle solgt som 1.5 men viste seg å være 2.1. 2 fra DX og en fra ebay. Er det noen som har kjøpt en nylig og fått 1.5, og hvorfra? Evt. noen som har en til overs og vil selge meg?

Det virker som om 1.5 forsvinner fra markedet nå og erstattes av 2.1, uten at annonsene endres. Det står heller ingenting om dette på selve enhetene. Jeg har to gjennomsiktige blå samt en svart en.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. august 2015, klokken 10:32
Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:47
Sitat fra: crossbasse på lørdag 28. februar 2015, klokken 21:28
Når jeg dyttet den enda lenger på plass, så plutselig koblet den til, men da stod det at jeg hadde v2.1...  Tredje bluetooth enheten jeg har kjøpt, alle versjon 2.1.

Prøv DX-enheten som er listet lengre opp i tråden - den vet jeg av erfaring fungerer.

Jeg har også 3 stk. liggende nå, alle solgt som 1.5 men viste seg å være 2.1. 2 fra DX og en fra ebay. Er det noen som har kjøpt en nylig og fått 1.5, og hvorfra? Evt. noen som har en til overs og vil selge meg?

Det virker som om 1.5 forsvinner fra markedet nå og erstattes av 2.1, uten at annonsene endres. Det står heller ingenting om dette på selve enhetene. Jeg har to gjennomsiktige blå samt en svart en.

v1.5 er ikke garantert LeafSpy kompabilitet etter hva jeg har testet. Kjøpte inn flere dogner for å teste og har komme opp med denne fra ebay som fungerer nå:

Sitat fra: emil på torsdag 13. august 2015, klokken 13:02
Sitat fra: emil på lørdag 01. august 2015, klokken 00:20
Har nå akkurat bestillt tre forskjellige dongler fra ebay jeg skal teste og da eventuellt kan "anbefale" videre, men det tar nok en uke eller tre før jeg får de inn.

Da har den første ankommet (http://www.ebay.com/itm/111708072698) og er testet ut. Bortsett fra at parringen med telefonen tok en evighet ser den ut til å fungere greit. LeafSpy finner den som v1.5 og jeg får inn samme data som med min vanlige sak.

Den bøgger litt på parringen, men skru av og på blåtann på mobilen etter 15-20 sek hvis ingenting skjer og ting ser ut til å fungere etterpå. Gjelder kun førstegangs oppkobling. Testet med både eldre og nyeste versjon av LeafSpy

Mumitrollet

Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. august 2015, klokken 10:32
Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:47
Sitat fra: crossbasse på lørdag 28. februar 2015, klokken 21:28
Når jeg dyttet den enda lenger på plass, så plutselig koblet den til, men da stod det at jeg hadde v2.1...  Tredje bluetooth enheten jeg har kjøpt, alle versjon 2.1.

Prøv DX-enheten som er listet lengre opp i tråden - den vet jeg av erfaring fungerer.




Jeg har også 3 stk. liggende nå, alle solgt som 1.5 men viste seg å være 2.1. 2 fra DX og en fra ebay. Er det noen som har kjøpt en nylig og fått 1.5, og hvorfra? Evt. noen som har en til overs og vil selge meg?

Det virker som om 1.5 forsvinner fra markedet nå og erstattes av 2.1, uten at annonsene endres. Det står heller ingenting om dette på selve enhetene. Jeg har to gjennomsiktige blå samt en svart en.


Jeg fikk denne i posten for et par dager siden , og den fungerer fint.

http://www.ebay.com/itm/111708072698?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3D111708072698%26_rdc%3D1
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Olee

Jeg har en jeg sjelden bruker hvis du har det travelt og ikke vil vente i to uker  :)

JBS

Sitat fra: Mumitrollet på søndag 30. august 2015, klokken 10:49
Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. august 2015, klokken 10:32
Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:47
Sitat fra: crossbasse på lørdag 28. februar 2015, klokken 21:28
Når jeg dyttet den enda lenger på plass, så plutselig koblet den til, men da stod det at jeg hadde v2.1...  Tredje bluetooth enheten jeg har kjøpt, alle versjon 2.1.

Prøv DX-enheten som er listet lengre opp i tråden - den vet jeg av erfaring fungerer.




Jeg har også 3 stk. liggende nå, alle solgt som 1.5 men viste seg å være 2.1. 2 fra DX og en fra ebay. Er det noen som har kjøpt en nylig og fått 1.5, og hvorfra? Evt. noen som har en til overs og vil selge meg?

Det virker som om 1.5 forsvinner fra markedet nå og erstattes av 2.1, uten at annonsene endres. Det står heller ingenting om dette på selve enhetene. Jeg har to gjennomsiktige blå samt en svart en.


Jeg fikk denne i posten for et par dager siden , og den fungerer fint.

http://www.ebay.com/itm/111708072698?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3D111708072698%26_rdc%3D1

Kan bekræfte at det pt kun er den overståede som virker.!

Har i alt købt 5 forskellige typer, alle som V1.5 og af dem var de 4 desværre V2.1
Fik fuld refound på dem, MEN sikke et arbejde for at spare 70kr, det gør jeg helt sikkert ikke igen.  :(
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA