Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabil Bluetooth-streaming

Startet av kasmir, mandag 15. desember 2014, klokken 09:13

« forrige - neste »

kasmir

Jeg sliter endel med bluetooth-streaming fra telefonen. Forbindelsen får jeg, men lydkvaliteten er elendig.
Det er ganske "boksete" lyd hele tiden. Men det mest irriterende er stadige tempoforandringer i sangene som minner meg om kassettspiller-tiden.

Noen som opplever det samme ?

1001 Watt

Opplever delvis det samme her (Samsung Galaxy S5): Kvaliteten på lyden er utmerket, dvs ingen "bokselyd". Men variasjonen i tempo gjør musikkopplevelsen til en ren og skjær lidelse, og minner som du sier om en døende kasettspiller.....
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

jonnis

Sitat fra: kasmir på mandag 15. desember 2014, klokken 09:13
Jeg sliter endel med bluetooth-streaming fra telefonen. Forbindelsen får jeg, men lydkvaliteten er elendig.
Det er ganske "boksete" lyd hele tiden. Men det mest irriterende er stadige tempoforandringer i sangene som minner meg om kassettspiller-tiden.

Noen som opplever det samme ?

Ja jeg opplever det samme.  Opplever også hakking i lyden.  Jeg har prøvd på Samsung Galaxy s4 og s5.
Jeg fikk  til og med byttet garnimenhet av Møller. Da ble det litt bedre men det hjalp desverre ikke helt. Så det kan være et lokalt eller Samsungproblem.


Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Fush

Har store problemer de første fem minuttene med hakking, tempoforandringer og dårlig kvalitet. Etter noen minutter går det over og alt er ok. Nokia 925 her. Kona sliter også med en Nokia 930
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

darthy001

Jeg hadde dette med iphone 5s. Forsvant helt etter at jeg kjørte oppdatering av kart etc på garmien.

spettmeis

Har også samme problem, musikk endrer tempo og "pitch" de første 5-10 minuttene, samt diverse kutt i lyden. Bruker en iPhone 4S. Regner med det er en klønete implementert algoritme i Garmin-enheten, får håpe de kan tilby en oppdatering etterhvert.


kasmir

Leste et sted at den nyeste iOS-versjonen hadde noe bluetooth fix. Virket ikke for meg og tipset i så tilfelle var å slette alle settings på telefonen - lite lysten på det...

Panzer UP

Har samme case med en Sony z ett eller annet. Musikk fra Spotify har begynt å bli hakket og ustabil, noe den ikke var før. Skal prøve å oppdatere garmin enheten i kveld og se hva som skjer.
Folkevogn eOPP

Zacken

#8
Til de som har dette problemet så tror jeg at jeg har fikset det for iPhone 6 ihvertfall. Jeg gjorde som følger:
1. Fjernet BT koblingen til bilen på telefonen.
2. Oppdaterte garmin enheten selv om den hadde siste versjon av software.
3. Tilbakestilte til fabrikksinnstillinger ved å slå på enheten mens jeg holdt en finger på skjermen.
4. Fulgte førstegangs oppsettet på enheten inkludert tilkobling av telefonen.

Før jeg gjorde dette hadde jeg prøvd alt utenom punkt 2. Jeg hadde også prøvd med iOS 8.2 uten hell. Punkt 2 gjorde utslaget for meg.  Nå funker alt som skal funke med iPhone inkludert Live tjenestene. SMS varsling skal ikke funke med iPhone ifølge bruksanvisningen og det gjør det heller ikke.

Panzer UP

Etter at du hadde resatt, oppdaterte du den da til siste versjon??
Folkevogn eOPP

Panzer UP

Jeg tilbakestilte driten til fabrikkinstillinger og lot være å oppdatere. Nå kan jeg råne med Mozart på full guffe igjennom Bergen sentrum uten pinlige hakk i musikken. Blikkene jeg får er dog like rare som de var før med hakk.
Folkevogn eOPP

jonnis

Jeg resatte til fabrikkinnstillinger og fulgte førstegangsoppsettet.
Dette har fungert i 2 dager. Så da må man tydeligvis gjøre dette med jevne mellomrom.
Snakk om workaround og ikke permanent fix..
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Sigurd

Sitat fra: jonnis på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:23
Jeg resatte til fabrikkinnstillinger og fulgte førstegangsoppsettet.
Dette har fungert i 2 dager. Så da må man tydeligvis gjøre dette med jevne mellomrom.
Snakk om workaround og ikke permanent fix..
Er det noen som har snakket med Møller/VW om dette problemet? Det er jo åpenbart en feil med musikkanlegget i bilen, som de bør være forpliktet til å fikse.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Zacken

Møller klarte ikke å hoste opp en løsning eller noe klart svar på dette. Min funker fortsatt etter reset for en uke siden. Jeg har en kliss ny 2015 og en iPhone 6 da forventer jeg at det skal funke men det synes vist ikke VW eller Møller for noe svar kunne de ikke gi.

Terjer

Jeg har også opplevd dette, 2014 modell e-up og Samsung Note2, men når jeg slår av mobildata har det så langt ikke vært noen avspillingsproblemer eller sure toner.
VW e-up!
MG4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA