Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fettnippel på bakstilling Think, PSA

Startet av hens, mandag 16. mars 2009, klokken 14:16

« forrige - neste »

hens

Fikk tatt et bilde idag, som viser hvor fettnippelen kan monteres.

Men hvordan får jeg lagt det inn?

Datanalfabet.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Boogie

#1
Under boksen for teksten i meldingen din (når du skriver en ny melding, eller bruker "editer" på en gammel melding) finnes et område med "Ekstra valg". Trykk på dette så åpner det seg flere valg. Trykk på Browse knappen og søk deg fram til bildet på din egen PC. Maks størrelse er 528 kb.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

hens

#2
Fettnippelplassering:
Dette bildet viser venstre side på en Think, med nippelen tegnet inn midt under, på laveste punkt. Her sitter nippelen beskyttet, og lett tilgjengelig. Høyre side er speilvendt.
Bor opp med 2 mm bor til du er gjennom, og deretter med kjernediameter. Gjeng opp til den nippel du har. Da blir det minimalt med spon inne i hullet.
Jeg har ikke montert nippel enda, så hvis noen har en defekt bakstilling vil jeg gjerne at noen borer på en løs arm for å kontrollere hullplasseringen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Takk for den Hens

Så det er på selve bærearmen fettnippelen skal monteres, og ikke i hylsen til torsjonstavene?

På tide å finne fram bor og gjengetapp.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

Ser ut som begge bilder er like Hens.

Stemmer denne passeringen Gaute??
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

#5
Ja, de er like. Jeg trodde ikke den hadde gått gjennom så jeg la den inn dobbelt.

Moderatoredit: Fjernet det ene.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Gaute

Jeg har vært ute i garasjen og sjekket. Det kan se ut som om denne fettnippel plasseringen kan stemme. Regner med at jeg sender min originale bakaksling til overhaling en gang i løpet av året. Den bakakslingen jeg kjører med nå er fra en 99mod P106.  Det viser seg at den er for myk i forhold til vekta i batteriene sammenlignet med original aksling.  Derfor er bilen vår noe sidrumpa for tiden.  I praksis betyr det at den er noe stump i humpene, og jeg kan nå se tendenser til at hjulstillingen bak begynner å skræve litt. Det er enda litt igjen før den begynner å flyte i svingene.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

elektrolux

Sitat fra: Gaute på tirsdag 17. mars 2009, klokken 21:19
Den bakakslingen jeg kjører med nå er fra en 99mod P106.  Det viser seg at den er for myk i forhold til vekta i batteriene sammenlignet med original aksling.  Derfor er bilen vår noe sidrumpa for tiden.  I praksis betyr det at den er noe stump i humpene, og jeg kan nå se tendenser til at hjulstillingen bak begynner å skræve litt. Det er enda litt igjen før den begynner å flyte i svingene.

Kanskje akslingen din hadde passet bedre i en Think. Den har mindre vekt over bakhjulene, og kunne med fordel sittet noe lavere på veien. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

Denne bakstillingen kan enkelt høydejusteres. Jeg tror også at det finnes forskjellige stivhet av torsjonsfjærene, avhengig av modell.
Torsjonsfjærene har forskjellig antall tenner i hver ende, slik at du setter bilen i en høyde, og finner en plasss til torsjonsstengene.

Mål høyden du har, jekk bilen opp tilsvarende den høydeøkningen  du ønsker, og sett torsjonsfjærene inn igjen.

NB! det er låseskivene  på torsjonsfjærene som holder bakstillingen sammen!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Gaute

Takk for nyttig opplysning - må prøve dette ut.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA