Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"No wall power" melding når jeg forsøker å lade

Startet av PetterX, torsdag 11. desember 2014, klokken 17:12

« forrige - neste »

PetterX

Hei,

Jeg har ladet med vanlig stikk uten problemer i fellesgarasjen der jeg bor siden jeg fikk bilen i juni. I dag får jeg imidlertid opp meldingen "No wall power" i displayet når jeg plugger i. Har "reboota" bilen flere ganger uten at det hjelper. Har også googla meldingen, men får svært få relevente treff.

Noen som har erfaring med denne meldingen? Er det kaputt UMC, eller kanskje bare en sikring som har røket i garasjen?

Litt krise da jeg har lite strøm på tanke og ingen alternative ladepunkter i umiddelbar nærhet... :-\

Mvh,
Petter


PetterX

Nei. Den klarer heller ikke å åpne ladeluken. Må gjøre det fra displayet i bilen.

PetterX

Phew! Fikk rask tilbakemelding fra garasjelaget. Det var en sikring gitt. Har fått en el-bil nummer to i garasjen, og vi har fått beskjed om å kun lade en av gangen noe vi har forholdt oss til, men det kan se ut som el-anlegget ikke er så glad i naboens bil.

B_Tesla

hehe... neste gang kan du proeven google translate, saa finnervdu loesningen;)

Hvorfor 1 av gangen? Bare skru ned til 5/8 A? Da kan dere dele den 10/16A sikrinen.

men skal man leve med EL~bil ville jeg lagt opp egen 32A kurs. Da tar jeg min fra ca 10% til 80% paa ca 12~13 timer. Veldig praktisk etter langtur. I alle tilfeller ville jeg hatt rundstift for brannsikkerhet.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA